Diskuze o čemkoli.
08 led 2020, 14:50
Já už taky pomalu přemýšlím až nastane ta chvíle, čím asi nahradit origo Yuasu v mém stroji (už 5 let).Buď koupím tu samou,na trhu je,nebo po zkušenostech z mého auta,kde jsem měnil origo baterku před měsícem po 12letech.Zn.Fiamm...Dle různých recenzí si je lidi nemůžou vynachválit a já vlastně taky. A všiml jsem si,že Fiamm má dosti velkou svoji reklamu i v MotoGP....
Takže zatím v hledáčku mám dvě Fiammky,jedna slabší,druhá silnější...Ta silnější by právě mohla být lepší na ty chladné starty v zimě,nebo kdo parkuje venku..
https://autobaterie-pema.cz/zbozi/motob ... 9-bs_70845https://autobaterie-pema.cz/zbozi/motob ... a-bs_70838
08 led 2020, 23:45
michal73 píše:Dejme tomu alarm bude brát 10mA
Jo, alarmy z číny jsou nenažraný mrchy. "Normální" alarm bere ve sleep mode cca. 0.02 mA (takže NIC). V active pod nějakých 6mA. Pak budou výpočtu uplně jiné.
Nevím jak to je s továrním alarmem, ale docela by mě to zajímalo u Forzy.
A k výběru nové baterky:
Ber tu nejsilnější co se ti vejde do kastlíku na baterku, tím nic nezkazíš. O značce Fiamm slyším prvně. Zatím jsem baterku neměnil, vždy jsem vyměnil celý skůtr
A tak to bude i s Forzou.
08 led 2020, 23:58
Baterka je odpojena, EXIDE YTX7A-BS 6Ah. Při ceně 504kč si říkám jestli má cenu ji vůbec nabíjet. Koukám do manuálu a jestli nekecaj tak by do kastlíku měla vejít 8Ah. Proč je tam pouze šestka nevím, koupil jsem ji s moto od původního majitele. Při porovnání rozměru je rozměrově stejná Exide 12V/8,6Ah Factory Sealed , "jen" je 8.6Ah tak vezmu tuhle. Tu starou nabiji kvůli převozu do garáže a na sezonu vezmu tu výkonnější.
09 led 2020, 07:36
Baterie pro start stop u aut jsou jiné a dražší nežli standartní autobaterie. Podobně to bude i u moto, doporučuji použít baterii doporučenou výrobcem.
09 led 2020, 10:17
Výrobce může dávat do nového stroje tu nejslabší, která to ještě zvládne. Vše je nové, běhá to lehce, odběr proudu minimální. Pak je ale lepší na kapacitě přidat. Konkrétně: V Meganu jsme měli z výroby 36 Ah, nějakou tureckou, která ale vydržela opravdu dlouho (8 let +). Když jsem ji chtěl koupit, dozvěděl jsem se, že 36 Ah se snad ani bezúdržbová nedělá, vnutili mi 44 Ah. Rozměrově stejná, proč ne. A ukazovali mi i v nějakém katalogu, že tam 44 má být, tu 36 tam dal výrobce v rámci úspor. Ono v tom množství to ekonomický význam má. Takže i u skútru bych se nebál vsadit na vyšší kapacitu, jestli tam bude pasovat.
09 led 2020, 11:09
Tiež riešim batériu do moto.Vybíja sa na 12,1 a výsúša sa,aj keď som ju pred zimou dolial.Mám tam FIAMM 12V 12Ah kyselinovú klasiku.Snažím sa zistiť rok výroby.Je tam označenie 170113.Neviem či rokom výroby začínajú alebo končia.Keď je to vôbec dátum výtoby.Ak by bola z 13ho roku,dal by som ju tam znova.No keď zo 17ho roku,tak to je slabota.Hľadal som bezúdržbovú s tými istými rozmermi.Našiel som aj MOTOBATT,len 12Ah nerobia a na môj rozmer iba 15Ah,čo by bolo ešte v norme.Je síce raz tak drahšia,ale to by nevadilo,lebo som mal motobatt v skútri a bola bezproblémová.
09 led 2020, 14:38
Obě baterie jsou AGM takže když se tam vleze tak je snad vše v pořádku. Předpokládám. V návodu je pouze baterie 12V/8Ah
Na staré baterii mám vyraženo 150306-LE, a někde se píše že čtvrtá číslice je rok, tady je to 3 takže 2013 ?
09 led 2020, 15:24
sinco::
Bacha na rozměry,musí mít tyhle..
délka.... 150mm
šířka.......87mm
výška.....105mm
Hlavně šířka a délka,je to v tom kastlíku na milimetr.
Jinak,ano v návodu k našemu Symu je baterie 12V/8Ah,jakou značku zvolíš je na tobě..Ta silnější co jsem postnul výše se dává logicky do silnějších motorů.
S tou silnější Fiammkou se ale nedá nic pokazit i v našich 125kách,ba naopak má větší kapacitu i startovací proud.....12V/9,5Ah, startovací proud 175A,což se právě vše hodí pro ten start-stop systém,pokud ho máš někdy zapnutý.
Origoš Yusa co tam mám je 12V/8Ah, startovací proud 135A...Ta výkonnější Fiammka je taky samozřejmě dražší..
10 led 2020, 00:32
Jak je to s identifikací roku výroby u baterie. Dnes jsem koupil Exide 12V/8,6Ah Factory Sealed a má číslo 181021-LE. Mohl jsem počkat s nákupem na začátek sezóny ale mohlo by se stát že pak bude hůře dostupná.
10 led 2020, 07:29
Rok výroby u této baterie je nepodstatný, záleží kdy byla zaktivovaná/nalitá. 181021 = 21.10.2018
10 led 2020, 13:16
Sůl spláchl včera déšť, dnes krásných 9 nad nulou, sucho...
10 led 2020, 15:45
V Praze a velkém okolí je až 11 stupňú a Jižní Morava kde je většinu roku na chcípnutí z horka a sucha tak se dnes motá okolo 2 stupňů, Brrno 0. A podobně to tady bylo i včera. Jo inverze, to je ten prevít.
10 led 2020, 18:49
Díky Radku,myslel som si,že to začína rokom výoby.Pýtal som sa u predajcu batéríí a vravel,že všetky batérie,ktoré sa teraz vyrábajú vydržia tak 2-3 roky.Čítal som rôzne články a fóra a veľa ľudí menilo batériu po vyše dvoch rokoch.Tak to asi vyrábajú na konzumný spôsob života.Tú čo mám v aute už 11tu zimu,dám asi do garáže na zlatý regál a budem spomínať na dobré časy.Objednal so m nakoniec tú istú.Ak po dvoch rokoch klakne,tak mi nebude,za tie prachy lúto.
10 led 2020, 19:01
Tak 11r. je dosť dobrá výdrž ale u synového ( pred tým mojeho) Opel Corsa 2004/8 sme batériu menili teraz na začiatku zimi, takže mala presne 15r aj 3 mesiace. Tak to je naozaj na zlatý regál.Bola to pôvodná od kúpi auta a iba asi 3x dobíjaná
Ale naraz klakla a už som sa ju ani nesnažili vzkriesiť nabíjaním. Na nálepke bolo len logo Adam Opel Germany ale žiadny konkrétny výrobca.
03 úno 2020, 12:46
Tak v sobotu u nás +16,5 stupně, tak jsem najel první stovečku. Vyrazil jsem do IKEA na Černý Most pro jedno světlo a cestou jsem potkal pět strojů na dvou kolech. V Silvušce je bohužel baterie KO, to jsem si teda s Motobattkou naběhl na pěst. Od začátku blbá. Jel jsem na Visionu, osmdesátkou to bylo v pohodě, aspoň jsem tolik nevyfoukal