Aleši tak doufám, že se ti nepřihodí to co mě..
Ten únik oleje do fitrboxu (viz výše) má
tohle vysvětlení
.
Cca 1/4 prvního pístního kroužku vylítala výfukem (aniž bych to zaregistroval). Takže se bohužel potvrdilo podezření ohledně původu přetlaku v klikové skříni..
Oprava znamenala nový válec a pístní sadu - skůtr cca 6 týdnů v servise (samozřejmě nic skladem..) , ale konečně už zas jezdím
, no spíš zajíždím.
Ještě to ale vypadá na vadný čidlo teploty motoru, takže je objednaný nový.
Projevuje se to špatnými studenými starty a problikává ikona teploty na displeji (někdy ani nezasvítí), ale zrovna dnes nastartováno na poprvé v pohodě a ukazatel teploty celou dobu jel. Kontakty by to být nemělo (ověřili v servise) - čidlo vykazuje hodnoty totálně mimo toleranci.
V souvislosti s opravou jsem ještě přezul předek za Metzeler Feelfree a po cca 120km zatím super. Skůtr je ještě líp ovladatelný než na těch Dunlopkách. A výrazně přestaly vibrace do řidítek (na dunlopce se ke konci životnosti) projevovaly při menších rychlostech při držení jednou rukou!! - asi nerovnoměrně sjetá či co, do zatáček chodí sám, uvidíme ještě jak se bude chovat za mokra a na podélných nerovnostech.
Jo a ještě jedna zajímavost. Pokud byste sundávali pravý bok motoru (tak jak je vodní pumpa) a měnili těsnění, tak pozor na typ.
Všude je k Xevu 400 uveden tento
typ, ale ten tam rozhodně nemůže pasovat, je třeba vzít
toto, který je na MP3 400. Zkuste najít aspoň 1 rozdíl
.
Tak doufám, že už jsem si letos ty závady vybral.