Diskuze o tuningu skútrů. Zvyšování a ladění výkonu, tlumení, brzdy. Kity, výfuky, karburátory, variátory, spojky,...
07 dub 2013, 21:18
http://www.moto.it/moto-usate/derbi/gp1 ... &rbCerco=0 celkom velky rozdiel, plus este cosi zhodis
aj ked dovoz tiez daco vyjde,, ja som kupoval moj v nemecku a dovoz, prepis ma vysiel cca 250 euro.
Luthar:
ten som videl tu
http://motorky.bazos.cz/inzerat/2243037 ... IP-TOP.php ,,,neni zla cena ale to este potrva kym predam najskr moj, teda ak sa urcite uz rozhodnem.
8.4. edit:To: Luthar
aku robis spotrebu na tom derbi? v teste pisali 5,8 to sa mi zda dost
Naposledy upravil
KYBLOS dne 08 říj 2013, 23:54, celkově upraveno 3
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
09 dub 2013, 01:11
Neblaaazni
nejazdim zrovna setrne a spotrebu mam 3,7 litra maximalne, pri kludnej jazde aj pod 3,5
Ale mam tu novsiu derbi ktora ma elektronicke vatrekovanie, carb verzia bude zrat viac, ale tak vela urcite nie
09 dub 2013, 06:20
Bude to žrát podobně jako všechny tyhle motory Piaggio Quasar,který se dávají do spousty skútrů různých značek. Piaggio,Gilera,Peugeot,Derby...atd. kolem 3-4 litrů. 5,8 je při běžné jízdě blbost a nebo je něco špatně.
09 dub 2013, 07:07
Luthar píše:Neblaaazni
nejazdim zrovna setrne
No.. Neviem..
ja by som takú spotrebu určite nemal..
09 dub 2013, 08:37
Aj pri plnom plyne po dialnici som nemal taku spotrebu, ta bola vtedy 4,5 litra pri suvislej jazde pod plnym plynom
A snoopy si ma nevidel ako jazdim sam, a vacsinou mam spolujazdca a ten tak isto pridava na spotrebe.
09 dub 2013, 21:58
sa mi zdalo moc, lebo v katalogu motocyklu ho testovali a pisali ze dojazd na 11litrovu nadrz je 190km(to je 5,78 l/100km)
a to od ktoreho roku davali vstrekovanie?teda ja som myslel ze na derbi gp1 250 davali vzdy.
10 dub 2013, 01:04
Nie starsie verzie gp1 250 mali vzadu centralny tlmic, vacsie koleso vzadu 14" a v predu dualne kotuce. Ta novsia ma vzadu par tlmicov 13"koleso a v predu jeden vacsi kotuc a silnejsi brzdic. Tak tie su zo vstrekom.
02 čer 2013, 21:19
Je potrebná výmena sériovej kľuky na 125 ak by som chcel ísť na väčší objem aký ponúka Malossi , Polini alebo Top Performane ??? a ísť skôr do liatini alebo už by ste vzali aj nikasil ? Išlo by o motor ako má Yamaha majesty ( staršie ročníky )
08 říj 2013, 09:37
Mam Hondu Pantheon 125ccm 2t rv.98.
1. Nazdar když se bavíme o zvyšování výkonu tak mě zajímá zda by mě pomohlo instalovat vodní elektrické čerpadlo a kolik výkonu by se tím dalo ušetřit (získat)?
http://www.skutry-levne.cz/nahradni-dil ... 24488.html2.U dvoutaktů se tvrdí že hodně se dá získat laděným výfukem a tak mě zajímá zda někdo ví kde konkrétně by se dal na můj skůtr sehnat? (link)
DJcz
08 říj 2013, 12:52
Link ti nefunguje.....ale to je jedno. El. čerpadla se používají na závodech,kde tak odlehčíš klice která nemusí mechanicky pohánět čerpadlo a taky nemusí pohánět zapalování pro výrobu elektřiny do světel. Proto se i používají úplně odlišná zapalování kde ani dobíjení světel není (ale dělají se i zapalka kde je vnitřní rotor a má dobíjení) a mají system vnitřního rotoru oproti vnějšímu pro minimalizování setrvačných hmot a rychlejší reakce motoru. Napájení je řešeno z baterie a na ten závod ta baterie postačí. Když budeš vyrábět elektřinu pro světla a ještě navíc pro čerpadlo,tak tím budeš mít větší odpor zapalování,jestli to vůbec dlouhodobě utáhne. Takže co získáš vyřazením mechanického čerpadla,ztratíš zase při výrobě elektřiny pro el. čerpadlo. Z toho plyne že je nesmysl to dávat na normálního skútra a nic tím nezískáš
Laďák na Pantheona 2T bych zařadil na stejné místo jako el. čerpadlo..... Neni to vhodný skútr na úpravy a proto ho budeš těžko hledat. Na to jsou vhodnější stroje.
08 říj 2013, 13:09
Link se nekopíruje ale se na něj kliká.. mě po opětovném odskoušení link funguje. Ztráta proudu se dá kompenzovat diodovýma žárovkama nyní je už i do hlavního světlometu nová generace vysoce svítivých diodových žárovek..
Z obchodu mi odpověděli cituji:
"Dobrý den,
Tato věc pro získání výkonu se spíše používá u závodních skútrů, u Vaše typu nemám tušení jaký by to mohlo mít přínost, typují tak cca 1-2k na zadním kole.
S pozdravem
Ondřej Honzák
Scooter-tuning.cz"
Tak mě zajímá kdo s tím má praktické zkušenosti bo mě se při mé váze hodí každý kůň (i osel)..
A ten laděný výfuk jsem také nikde nenašel..
DJcz
08 říj 2013, 15:35
Doma mi link už funguje...v práci mi nešel....samozřejmě že jsem na něj klikal...několikrát )))
Diodové žárovky jsem kdysi v předním světle zkoušel a zdaleka to ještě nebylo ono. Je pravda že je to cca 5 let a za tu dobu se to posunulo zase dopředu. Ale i tak je to zatím málo a žádná dioda není homologována pro provoz na veřejných komunikacích.
1-2 koně to nepřinese bohužel ani omylem. El. čerpadlo jsem jezdil a letos se změnily pravidla a musel jsem nasadit naz5 seriové čerpadlo a rozdíl žádnej...
Takže poud ti nestačí moje praktické zkušenosti,klidně můžeš laborovat a dospět ke stejnému názoru sám
08 říj 2013, 22:33
Ty si závodník? A prozrad mi prosím na jakém to bylo skůtru? Kolik měl KW? Ja samozřejmě beru tvé praktické zkušenosti a tak mě zajímá jestli to nebylo na nějakém velkém obsahu?
Nevíš prosím kde sehnat laděný výfuk na mou Hondu Pantheon 2T 125ccm???
Díky moc za rady..
DJcz
09 říj 2013, 05:53
Asi to tak z fotky nevypadá,musim to holt příště víc položit ))) Ano jezdil jsem předchozí 2 roky závody a letos jsem se svezl na jednom podniku právě s novými pravidly a mech. čerpadlem a mohl jsem porovnat časy. Nic víc se na skútru kromě výměny čerpadla nezměnilo. Nejrychlejší čas jsem měl cca o 0,2 vteřiny na kolo horší než jsem jezdil loni,ale to bych nepřičítal čerpadlu,ale tomu že jsem nebyl vyježděnej z několika závodů jako v předchozích letech,ale sedl jsem na to po roce a jel se prostě svézt a pobavit se....takže asi tak. Bylo to na skútru kterej je na fotce a když rozklikneš v mém podpisu odkaz,máš tam napsaný kompletní setup,ale už bez el. čerpadla,které bylo v předchozích 2 sezonách povolené.
Ohledně laďáku viz. co už jsem psal.