Diskuze o tuningu skútrů. Zvyšování a ladění výkonu, tlumení, brzdy. Kity, výfuky, karburátory, variátory, spojky,...
01 dub 2013, 21:03
ty víš o čem píšeš tuner
. To jsem ani netušil, že seriovy vyfuk je tak tezkej..ted mi je jasne, že s pridanim ladaku to jede vzdy vic a lip, kdyz vazi o 10 kg min + to má i své výhody
03 dub 2013, 19:43
Je tazky ten origo vyfuk a naviac co sa tyka vzhladu vyzaduje udrzbu, ten moj som uz dva krat striekal ''termofarbou''. Ked som kupil skuter (Gileru runner 125 VX) vyfuk uz bol hrdzavy. Rozmyslal som ze kupim Leo-Vince, ale su predrazene, naviac niekde som cital ze potom treba vymenit aj trysku v karburatore a ze dost to cele zvysuje spotrebu,,,, a uz by som ani hlasnejsi zvuk nechcel, je to divne ked cakam ze prefrci nejaka 600 a okolo prejde 125 skuter 70km/h.
03 dub 2013, 19:58
Nad Gilerou jsem tez premyslel, jaky máš rocnik? Já to taky v dohlednu nechám tak jak to je..nakonec jsem si to vše rozmyslel aspíš budu šetřit na věci do života, než rvát penize do 125cmm3
, ale ty vyfuky od základu jsou těžky..je tu i jiná varianta, než leo vince?
03 dub 2013, 19:59
Co sa tyka uprav vykonu, kupil som multivar a malossi remen(stary bol vysuchany), skuter ide fajn zazraky necakam
podla tachacu som siel 128km/h, ako uz pisali zalezi na valcekoch...Tento rok som planoval vymenu valca na 200ccm, tiez som pocital okolo 300 €, uvidim ci budu financie
Neviete ci tam potom netreba vymenit aj varec a kontrastnu pruzinu?ci staci len valceky? Co som cital a pozeral videa Runnery 200 slapu celkom slusne so slusnou spotrebou, len nakolko by sa ta prerabka dala prirovnat originalnej 200 z fabriky
03 dub 2013, 20:08
ja to mam 2006,, ty mas aky rocnik toho x maxa?to mas vstrekovanie,nie?,,,,no pred dvoma rokmi som mal tie vyfuky napozerane, drviva vacsina menenych vyfukov boli Leo vince 4road, aj ked boli aj znacky ako malossi, arrow alebo carbon devil ci tak nejako
Naposledy upravil
micik dne 03 dub 2013, 21:06, celkově upraveno 4
03 dub 2013, 20:23
jen k těm překopávkám na 200ccm válec.. co na to klikovka? Nebude se to mlátit? Je na to dimenzovaná?
03 dub 2013, 20:31
No to neviem, ja som sa len spytal znameho ci by sa to dalo a on ze hej, ze tam su aj hlavy rovnake a ze valec by sa vymenil a este nieco
tu som sa dozvedel ze prevody
,, cele sa mi to moc nezda lebo viem ze cim vacsie zasahy tym vacsie starosti, vobec neviem kolko casti maju rozdielnych 125Vx a 200 VXR a dokonca 200 je asi o 22kg laksia ako 125 tak niecim to musi byt
(to je informacia z katalogu motocyklov)
Naposledy upravil
micik dne 03 dub 2013, 20:59, celkově upraveno 1
03 dub 2013, 20:38
já mám Pantheon 125.. ty se dělali i jako 150ccm, takže do něho bych klidně i na 175ccm šel, ale těch 200ccm je už teoretický nárůst síly kolem 40ti procent.. a to už bych o tu kliku měl trochu obavy.. Ale jak už jsem psal.. já půjdu max. do variátoru..
03 dub 2013, 20:45
No ja som hned po kupe skutra kupil aj malossi multivar 2000,, to som nevedel ze tam uz mam namontovany J-Costa
ale beham na multivare(J-Costa je na policke
) multivar ide hladsie s nizsou spotrebou aj ked asi trosinku mensiou akceleraciou
nabehal som na nom zatial cca 12 000 km a bez problemu.
03 dub 2013, 21:03
tak já měl varec Malossi namontovanej na čínské 50ccm.. a to udělalo docela dost.. plynulost, vyšší rychlost atd. žádný závratný hodnoty, ale dalo se pak na tom číňanovi i jezdit.. konečně to ten můj metrák vezlo do kopce i 45km/h
Tak uvidím, co to udělá na tom Pantheonu.. ale ani mi tak nejde o rychlost.. na těch našich silnicích s těma magorama v autech, co ten skutr musí předjet i kdyby pak před ním hned museli dupnout na brzdu ani nemá smysl jezdit víc než 90km/h (jen můj názor) .. spíš to chci trochu poladit.. přeci jen na tom jezdil předemnou nějakej Franzouz a ten podle toho, jak ten skutr vypadaá na to docela sr-l.. už jen to, že při 15000 km zadřel válec..
03 dub 2013, 21:04
Ne u runnera 125 a 200 ccm je 100%rovnaka klukova hriadel, osobne som robil niekolkokrat prerabku runnera zo 125cc na 209cc (malossi)
Takze tam sa nieje coho obavat
03 dub 2013, 21:09
To micik: Tě to všechno bude stát majlant ty úpravy
, ale potom to asi pojede! Jinak X-Max je 11/ 2007 a má přimý vstřik...btw, však tvá Gilera též, ne?
03 dub 2013, 21:12
to:Luthar,,,:) to si musel pekne odlahcit penazenku
no som pocul ze tieto 125 sa celkom dobre prerabaju na 200, len rozmyslam ze o co by to viac stalo keby ho predam, spravim vodicak do 30KW(to mam vybavene za 50 €) a kupim to co mas ty gp1 250 alebo nexus 250, ten ze ale je lenivy tak skor 300 len tie su celkom drahe...
Naposledy upravil
micik dne 03 dub 2013, 21:19, celkově upraveno 2
03 dub 2013, 21:15
2011?, to uz su dost pekne a za celkom serioznu cenu,,,nie prave to ze runnery robia karburator aj ked neviem preco ked derbi GP1 125 robia vstrekovanie a to je ten isty motor piaggio ci nie?,,, ja som rozmyslal nad xmaxom ale runner sa mi zdal sportovejsi,,,,kolko by to stalo presne neviem, nove casti by som asi nekupil plus keby predam tie moje, neviem musim sa toho chalana blizsie spytat.ale cca do 300 €
03 dub 2013, 23:05
ano robila sa aj GP1 125cc a to bol carb. rovnako ako runner 125cc z rovnakym motorom cize tam tiez nieje problem z prerabkou na 209cc
ten valec sa da zohnat v cene nieco nad 200 eur, cize to nieje az tak vela a narast vykonu je obrovsky
ja jazdim na Derbi gp1 250 uz rok a som spokojny, aj posedom, manevrovatelnostou, hlavne po meste.