Diskuze o tuningu skútrů. Zvyšování a ladění výkonu, tlumení, brzdy. Kity, výfuky, karburátory, variátory, spojky,...
Odeslat odpověď

Re: Zvýšení výkonu na 125

31 bře 2013, 16:09

Sám jsem měl (vlastně ještě mám) Yamahu Majesty 125. Výkon motoru se ti zvednout moc nepodaří, ale pokud jde o průběh výkonu, doporučuji vyměnit variator z Malossi Multivar. Dodává se obvykle v setu s kontrastní pružinou, která také zaslouží výměnu. Po této úpravě jezdí i 125 skútr skvěle. Dle mého názoru je to skutečně rozumná investice (na rozdíl od např. laděného výfuku). Určitě o tom zapřemýšlej, neuděláš chybu.

Re: Zvýšení výkonu na 125

31 bře 2013, 16:12

jinak nejlepší zvýšení výkonu je koupit si silnější stroj tedy pokud nejsi limitován řidičákem :D

Re: Zvýšení výkonu na 125

31 bře 2013, 16:15

Letos nic Tunit už nebudu ale už teď vím že po sezóně přijde na řadu originál Válec Piaggio 200ccm (hlava pasuje původní), delší převody a větší tryska do karbecu. Výkon by měl byt na zadním kolem něco okolo 22ps a to už ujde ;-)
Za cenu kolem 8000,- se to dá a už začínám pomalu šetřit.

Re: Zvýšení výkonu na 125

31 bře 2013, 16:30

tak to je otázka ...zda vyměnit motor či ne. Na Stk by mě to asi prošlo, páč tam mám známýho a ted když jsem byl na kontrole myslím, že ani objem nekontrolovali. Každopádně tuhle sezonu to nechám běžet tak jak to je a potom se rozhodnu jestli něco měnit.

btw. jsem omezen řidičákem

Jinak KriKri, slušná investice, pak ti DNA poleti jak střela

Re: Zvýšení výkonu na 125

31 bře 2013, 16:40

Jako teď mi to jezdí po rovině kolem 100 a do kopců kolem 90. Mám to udělaný do rychla - lehčí válečky a silnější pružina
Pokud bych chtěl maximálku musel bych to otočit jestli rozumíš :-) Ale kolem jsou samý kopce takže to tak nechám.
A těch 8000,- zas není tolik za nový válec a převody, Třeba Malossi chcou za válec kolem 11 :-/

Re: Zvýšení výkonu na 125

31 bře 2013, 16:56

kluci je to samozřejmně vaše věc ale opravdu nejlepší zvýšení výkonu je silnější motorka už to tu bylo mnohokrát že někdo nacpal plno peněz do variátoru a k tomu souvisejících věcí a nakonec zjistil že kdyby prodal co má a přidal peníze z tuningu udělal by lépe druhou věcí je jak se zachovají skutr když to někde pustíte naplno z kopce a butete muset prudce brzdit nebo udělat nějaký prodký manévr

Re: Zvýšení výkonu na 125

31 bře 2013, 17:02

To Kraken: To máš pravdu, brzdy jsou vždy uměrne tomu na jakou rychlost je skutr postaven. Na druhou stranu nemám řidičák na silnejší stroj respektive do bucouna ho ani neplánuji :). Každopádně co říkáš je pravda, většinou ty tunnin úpravy ( válec, varec atd.) jsou dost drahé a mnohdy natolik, že stojí třeba polovinu ceny skútra. Proto uvažuji zda ty penize do toho vubec dám, protože rozdil v rychlosti i kdybych koupil novy válec atd bude max o 30 a na muj typ skutru ten válec stoji 16k, coz nejsem ochotny dát :D.

To Krikri: Kde jsi spúlašil tak levný válec, nemáš nějaky typ?

Re: Zvýšení výkonu na 125

31 bře 2013, 17:20

Krikri-K1 píše:Letos nic Tunit už nebudu ale už teď vím že po sezóně přijde na řadu originál Válec Piaggio 200ccm (hlava pasuje původní), delší převody a větší tryska do karbecu. Výkon by měl byt na zadním kolem něco okolo 22ps a to už ujde ;-)
Za cenu kolem 8000,- se to dá a už začínám pomalu šetřit.



22 PS na zadnim kole z toho nevymáčkneš ani omylem. Počítej tak o 5-7 koníků méně.

Re: Zvýšení výkonu na 125

31 bře 2013, 17:22

Mrkni se na http://www.scooter-tuning.cz
Je fakt ze tolik dílu jak na Piaggio motory ty asi mít nebudeš.
Jinak co jse tyče brzd u skútru potuningu(zvýšení max. rychlosti a pod.). Tak to ho bych se nebál. Ty skútry co máme se vyrábí i ve silnějších kubaturách takže jsou předimenzovaný na vyšší výkon. Třeba moje Gilera teď po úpravách váží 110kg a brzdy jsou tam hodně dobrý (Brembo).

Re: Zvýšení výkonu na 125

31 bře 2013, 17:27

To tuner: Gilera DNA ma už v základu 15ps. Už teď když jsem dal open filter a otevřeny sport. výfuk se výkon znatelně posunul. Všechno je o lazení a o tom kdo ti to děla.

Re: Zvýšení výkonu na 125

31 bře 2013, 17:39

díky juknu na to

Re: Zvýšení výkonu na 125

31 bře 2013, 17:41

tak já budu taky dělat nějakou úpravu.. ale "jen" vyměním variátor.. nic jinýho u 125 ve 4T nemá moc smysl.. spíš jde o to, jaký využití skůtru člověk plánuje a jakým stylem chce jezdit.. Jak už tady zkušenější uživatelé psali.. když chce někdo víc než co do výkonu nabízí 125ccm, tak než vrážet prachy do větších válců, výfuků atd., tak je asi fakt lepší tz prachy vrazit do rozšíření řidického oprávnění.. co jsem se díval na netu, tak 250ccm stojí skoro stejně, jako 125ccm.. u 125ccm teď trochu ještě stoupne cena, protože jak je známo, nabídka reaguje na poptávku.. a to hlavně cenově 8) .. takže než koupit 125ccm a vrazit do nějakýho většího tuningu 10 litrů, tak radši za 6 litrů udělat papíry na velkou.. a koupit třeba ti 250 (už jen kvůli zachování podobné spotřeby jako mají 125ccm)

Ale jak je známo.. každý si to spočítá sám, až si udělá konečný součet :D Já su za to rozšíření na 125ccm rád.. na to dojíždění do hokny to stačí a na menší projížďky cca 100 až 200 km taky.. a spotřeba v pohodě..

Re: Zvýšení výkonu na 125

31 bře 2013, 18:04

Jak se říká že s jídlem roste chuť tak u skútru to platí dvojnásob :-) Mě kdyby doma povolili papíry na A tak bych nějaký tuning vůbec neřešil a skútry už vůbec ne! Ducati by to jistila :mrgreen: ale po nějakém čase jezdit 100 po rovince omrzí každého. Tak proč si trochu nepomoct

Re: Zvýšení výkonu na 125

31 bře 2013, 18:34

Krikri.. v tom s Tebou souhlasím.. já s tou "sebekázní" mám taky problém.. udělat si větší papíry není problém, ale udržet se a nemít za chvilku doma mašinu už problém asi bude :D
Ale to je tak se vším.. uděláš si noty na mašinu a už máš doma pětikilo.. za rok dáš litr a pak už nevím :) Plus k tomu hadry a blembák a nemáš na žrádlo (přeháním) 8)

spíš jde o jedno.. a to prachy.. na druhou stranu když to tak vezmu, tak je lepší dát to vylepšení stopětadvácy 20 táců a být spokojenější, než si rozšířit papíry a koupit novou mašinu plus hadry o sto táců dražší.. takže vlastně jo.. někdy se tuning vyplatí :D

Re: Zvýšení výkonu na 125

31 bře 2013, 19:06

Sice nemám ani značkový stroj, ani 125-ku, ale když to vezmu logicky, pokud bych si už musel vybrat mezi doděláním papírů + "případnou" koupí silnějšího stroje a tím, že do slabšího (v tomto případě 125 ccm) dám dalších 20 tisíc (částka je podle zdejších odhadů, je mi jasné, že se může lišit podle použitých dílů, značek, zdrojů, atd.), zvolil bych ty papíry. A důvod? Jednoduchý a myslím, že i logický. S rozšířenými papíry si můžu, ale "nemusím" kupovat hned tak silný a drahý stroj, mohu počkat, jít do jiného a třeba časem přesedlat, pokud by mi nevyhovoval. Ale mám vždycky možnost výběru. Když ale nasázím další peníze do 125, tak sice o něco zlepším jízdní vlastnosti, případně výkon, rychlost, atd., ale pořád to bude 125 a pokud bych potom stále nebyl spokojený, stejně bych si musel ty papíry udělat, dát do toho ty peníze a 125-ku prodat se ztrátou, i třeba po úpravách. Takže tuning by asi měl být o tom vylepšit stroj, upravit podle svých představ, doplnit to, co výrobce nenamontoval nebo co jsem při provozu zjistil, že se mi bude hodit, ale aby vložené prostředky odpovídaly výsledku. Ne jen pocitu z toho, že jsem do toho dal hodně peněz, značkové komponenty, ale jestli to opravdu za to stálo, za tu práci, shánění, peníze, starosti, atd. 8)
Odeslat odpověď