Diskuze o tuningu skútrů. Zvyšování a ladění výkonu, tlumení, brzdy. Kity, výfuky, karburátory, variátory, spojky,...
25 bře 2013, 12:52
Jak už psali kluci,válec,vačka,převody a bude to jezdit víc.....ale taky to bude žrát víc než třeba 250ka a pořád to tolik nepojede.......takže jedině řidičák a větší stroj a nebo jezdit jak to je,maximálně variátor a užívat si.
25 bře 2013, 13:49
Po jistém času přemýšlení ( od včerejška
) jse musoudil, že to zatím nechám tak jak to je. Kupoval jsem to především jako vozítko, co si to nevezme 6 litrů na 100 ale třeba ty tři. Co se týče motocyklů nejsem v tom zas tak zběhlý a tak jsem se chtěl jako každý zvědavý človek en pozajímat co se dá třeba do budoucna dělat, že příjde tolik odpovědí jsem ani nečekal, takže bych Vám chtěl všem moc poděkovat.
25 bře 2013, 14:18
Tuner má pravdu. Spotřeba je taky důležitá
já to mám teda hlavně na projížďky. Ten kdo to ma jako prostředek do práce a do města tak je to o spotřebě ale já ji neřeším. Měl jsem už dvě 50ccm první čínu( mladická nerozvážnost) a pak Peugeot Jetforce TSDI stříkačku. A jako většina jsem využil nové vyhlášky a pořídil 125. Už bych neměnil!
A dávat 20 táců aby to jelo o 15-20km rychleji se nevyplatí :-/
Ale dá se to mu pomoci i levněji
Jinak můžete plánovat datum a trasu a dat to sem.
Snad se už počasí umoudři a začátkem Dubna dat sraz někde na neutrální půdě a podniknout lehké dobrodružství na dvou kolech
25 bře 2013, 15:23
To je jasny, navíc pro mě
...teď jsem dokončil vejšku a potreboval sjem něco co mě sveze, ale taky je to taková má láska. Otec jezdil jezdil dříve kamionem do Itáli a tak tahal skútry
každou chvíli bylo něco nového a tak od 12 let na tom tady po městě litám
...samozrejmě bez papírů bez všeho
...protože Italové neřeší peníze, když chtějí nový skútr tak ho prostě koupí a starý enchají stát na ulici
.
Jinak též jsem zpočátku uvažoval nad Čínou, konkrétně jsem chtěl koupit Maxon matador 125 recenze na něj byla vyborná, krásně hodnocená, ale jak muzou recenzátoři hodnotit dlouhodobou kvalitu stroje. Potom sjem si na nej precetl zkusenosti co s ním mají uzivatelé a videl sjem ze snad není ridic co by sním najel 200 km a nebly v servise, tak rikam ruce pryč
. Dál sjem se rozhodoval nad něčím starším Gilera runner 125 nebo aprilia sr 125 ale nakonec mě nadchla yamaha a u té jsem asi po měsíci brouzdání po netu zůstal
. Má to odpich jako kráva a zatím sjem s tím jel maximálku tacho 110,ale mám to chvíli a ještě nemám ani papíry
...dnes jsem byl na registru a zítra technická + ohledání a přispůsobilost
. Mám známyho na úřadě, tak snad do konce týdne budu moci jezdit.
25 bře 2013, 16:31
Příspěvky OT byly smazány. Držte se prosím tématu, díky
Naposledy upravil
KYBLOS dne 25 bře 2013, 16:49, celkově upraveno 1
Důvod: Promazání příspěvků OT
26 bře 2013, 00:55
Já myslím, že tohle vlákno bude v listopadu hodně rozrostlé, protože přibude lidí s řidičákem B, kteří budou chtít právě na 125-ce vyždímat maximum. Bohužel, 4T 125ka není 2T 50-ka, takže ten rozdíl nebude velkej. Takže potom, co to noví 125-kaři pochopí, se vlastně toto vlákno až zas tak nerozroste
Jiné by to bylo se staršími 2T 125-kami...
26 bře 2013, 07:28
To jo,vykuní si třeba FXRo,který už tak je celkem vykuněný,daj tam 200 válec,kliku,laďák a další serepetičky a pak zjistí že v tom mají 40k za úpravy a žere jim to 8-10 litrů,tak to budou chtít prodat a budou se divit že to nikdo nechce. ))))
Každopádně i ze 4T se dá dostat slušnej výkon navíc,ale stojí to tolik peněz,že se to opravdu nevyplatí a provoz je potom dražší s větším nárokem na údržbu což člověk taky kolikrát nedodržuje a pak vše rychleji odchází. Prostě levněji vyjde koupit silnější stroj,udělat papíry a ještě zbyde na benzín a plno zážitků,provoz je pak levnější a údržba bezproblemová...
26 bře 2013, 13:48
TUNER - tos napsal člověče jak z knihy.....svatá pravda.....
26 bře 2013, 14:27
zvětšit odpich změnou ve variátoru je celkem dobrej nápad, to ničemu moc nevadí, pokud se nepřešvihnou otáčky motoru (což dneska stejně tlumí elektronický zapalování), ale markantně zvyšovat maximálku je dost pochybnej nápad, protože většinou jsou limitujícím faktorem brzdy a ty na malých skůtrech co mají shodné šasi s 50ccm 2T nebývají zrovna z nejsilnějších. u skůtrů 125ccm, které jsou podvozkově shodné s většími kubaturami starosti s poddimenzovaností brzd nejsou příliš opodstatněné.
já osobně jsem šel cestou většího skůtru, ale mám pocit, že na lítání po městě vyměním mopídek za nějakou splašenou 2T gileru Runner 180ccm a pokud možno s už upraveným motorem i brzdami.
výkonový strop kubatury 125 pro řidičáky kategorie B nejen 11kW, ale i poměr hmotnost a výkon, proto menší a lehší stroje mají výkon nižší, než těch 15 koní, aby to vyšlo. čili jinými slovy, v malých jednoduchých skůtrech, které jsou konstruovány na nerozbitnost a blbuvzdornost jsou dvouventilové vzduchem chlazené léty prověřené motory a v těch i dvakrát dražších velkých těžkých skůtrech jsou čtyřventily, vodouchlazené plné kurvítek.
za mě bych se do mechanických úprav malýho 125ccm skůtru pouštěl jen pokud bych k tomu měl vysloveně kutilskej vztah a byl ochotnej riskovat, že víc budu ladit, než jezdit. vyleštěním kanálů a změnou karbecu se dá narobit víc muziky, než "laďákem".
27 bře 2013, 15:20
Čusák,nechci do Vaší debaty moc kecat prd tomu rozumím.Ale kámoš mi tvrdil,že do 50ccm číňana nasoukal 90ccm i s variatorem.Do X Maxe šoupnout místo 125ky 250ku.Píšou,že X Max je původně dělán na 250ku a japonci tam šouipli i 125ku, asi aby se líp porodávala.Mít tak bouranou na ND,za pokus by to stálo.
27 bře 2013, 15:24
U Neosa 50,to bylo jednoduchý.Zrušila se ve vyfuku clona a lítal 80.Ale taky za 4l.Vše je něco za něco.
27 bře 2013, 16:04
Co píšeš je pravda,do čínskejch skútrů šoupnout 90 ccm lze,ale stejně je to k ničemu a nestojí to za tu práci. X-Max se vyrábí jak 125 ccm tak 250,takže výměna motoru jako celku by reálná byla,ovšem nelegálně protože už je to jinej typ motoru a na 125 ccm 250ku válec nedáš.
30 bře 2013, 20:03
jasný
...už jsem nad tím uvauzoval a nový válec dávat nebudu, ty peníze za to nestojí ..jestli to pojede o 20 vic ci min je jedno
. Jinak ten Motor to není spatný nápad, druhá věc je, kdo by na to prišel, kdybych ho vyměnil ...na technické tohle nekontroluji a policati tez ne.
31 bře 2013, 16:00
Na STK by správně měli kontrolovat číslo motoru a z toho by to bylo jasně patrné.....další problem by byl při prodeji. Jedna možnost tady je,ale ta je nelegální....
31 bře 2013, 16:07
Tak mohu potvrdit, ře na STK se kontroluje číslo ránu a typ motoru. Na bloku motoru je vyražené číslo motoru a typ. Číslo se nekontroluje, ale typ ano. Vždy se typ motoru kontroloval a byl jsem tam několikrát.
Pokud tedy vyměníš motor za stejný typ (bez ohledu na objem), tak to projde. Objem nikdo nekontroluje.
Výrobci však většinou mají co objem to typ motoru.
Výměna válce za větší objem je možná, pokud ten rozdím není veliký. Třeba u majesty je možné vzájemně měnit 125-150-180 (alespoň si myslím).