Zvýšení výkonu na 125

Diskuze o tuningu skútrů. Zvyšování a ladění výkonu, tlumení, brzdy. Kity, výfuky, karburátory, variátory, spojky,...

Re: Zvýšení výkonu na 125

Příspěvekod DJcz » 10 říj 2013, 16:30

Ty ja tam mam taky avatara Robota a nejsem robot.. Takže potvrdil jsi mi že elektrické čerpadlo je k ničemu a laďák je k ničemu tak proč to tam teda všichni cpete když je to k ničemu? Pochop ja mam 140kg a vítám každé zlepšení které je možné a nedoporučuj větší skůtr to není možné!!! Takže bych přivítal KONSTRUKTIVNÍ INTELIGENTNÍ NÁVRHY JAK ZLEPŠIT MŮJ SKŮTR..
DÍKY DJcz
DJcz
Uživatelský avatar
DJcz

50+
 
Reputace: 4
Příspěvky: 52
Registrován: 11 črc 2013, 23:20
Bydliště: UH.Hradiště-Štěpnice
Skútr / moto: Kymco Downtown 125
Tuning / úpravy: Variátor multivar,válečky,otevřený výfuk,kryty rukou,větší zrcátka,přídavné brzdové světlo,přídavný voltmetr/teploměr,topcase 64L,držáky navigace a kamery+USB zasuvky4x.

Re: Zvýšení výkonu na 125

Příspěvekod TUNER » 10 říj 2013, 19:00

Nikde jsem nepsal že je laďák k ničemu. Laděný výfuk je na 2T motoru alfaomega celkového výkonu.Zrovna tak čerpadlo se dá použít a nepatrně zvednout výkon (nepatrně znamená že to při jízdě ani nepoznáš,možná na brzdě to hodí pár desetin a na závodech hraje každá desetina svou roli),ale musí k tomu být ten skútr uzpůsoben. Což skútr v silničnim provozu nikdy nebude.

Jen píšu že máš špatnýho skútra na kterej prostě takovéto věci nejsou k sehnání jestli se na ně vůbec vyrábí. Prostě jsou skútry které jsou k těmto věcem předurčené a vhodné a skútry které tolik vhodné nejsou a ani na ně nejsou díly....

Pokud chceš zvednout výkon a za žádnou cenu nechceš měnit stroj,můžeš si upravit válec,změnit časování,navrhnout a postavit laděný výfuk (na výpočet jsou i programy,ale musíš znát dost parametrů),dát větší karburátor,jinej variátor atd....

Ještě mi napadlo mrknout jestli by nešel přendat válec z Pantheona 150 ccm. Pokud to je jako u Piaggia,kde můžeš na 125 ccm nasadit 180 ccm válec,tak by to jisté navýšení výkonu určitě přineslo.
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Zvýšení výkonu na 125

Příspěvekod ravoj » 10 říj 2013, 20:22

DJcz- Pantík váží cca 150 kg. Plus Tvých 140kg a nějakej bordel navíc pod sedadlem (já tam teda pár kilo navíc mám ;-) ) .. dohromady jsou to cca 3 metráky.. a teď se mrkni, jak je malej válec na 125ccm..
Já vážím 100 kg a i to je znát.. Tyhle skutry nejsou stavěný na váhu "dvou jezdců) a zároveň na rychlost kolem stovky..
a nepíšu to proto, že bych si do tebe chtěl jen rejpat.. jde prostě o porovnání některých technických údajů..

Mimo to.. vzhledem k tomu, že mám dost podobnej stroj a taky chci jezdit rychleji řešil jsem podobný dilema

a vyšlo mi toto.. základ by byl variátor malossi.. to by přidalo pár km/h ..možná 5.. (cena cca 4500,- i s namontováním v servisu)
více by pomohlo zvýšit objem na 150-180ccm.. sada na zvětšení vyjde na cca 12 litrů plus práce..
Ještě by šlo něco udělat se sekundárním převodem.. cca 4000,- i s prací..

Ty máš T, takže i laděnej výfuk uděla něco málo navíc..

a teď počítej.. aby to opravdu mělo smysl, protože samotnej variátor moc nedá, výfuk bez variátoru taky nic moc a i kdyby Ti to dohromady dalo 10% navíc, tak když zafouká silnější protivítr, tak to ani nepoznáš..

takže když už tak jedine komplet.. zvýšení objemu, variátor, převod, laďák.. tj. cca 20 táců bez laďáku..

pokud máš těch pár kaček navíc, tak do toho jdi.. nebudeš si muset rozšířit řidičák a většina ostatních skutrařů bude čumět, co to máš pod zadkem a že to tak rychle sedí..

jen ještě detail.. budeš muset kupovat kvalitnější a dražší brzdový desky, trochu bych se pomodlil za klikovku..

Tak se nějak rozhodni a pak dej vědět.. abych věděl, že až mě bude nějakej Pantík předjíždět 130km/h rychlostí, tak to budeš Ty...
R.
ravoj

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 82
Registrován: 17 led 2013, 23:54
Bydliště: Vyškov, původem Brňák
Skútr / moto: Capirelli Maximus 50, Honda FES Pantheon 125

Re: Zvýšení výkonu na 125

Příspěvekod DJcz » 11 říj 2013, 10:55

Dobrý kluci už jsem pochopil že cena vs získaný výkon se neoplatí no a protože ja díky tomu že mi žádná autoškola u nás nechce vzít na velkou mašinu bo prej i s instruktorem překračuji max zátěž motorky tak jsem se rozhodl nějaký ten rok pojezdím s tímto a pak koupím Piagio MP3 nějaké 250- 300ccm na ten mi stačí i "B" řidičák..
MOC DĚKUJI ŽE JSTE MI NAPRAVILI HLAVU. :lol:
DJcz
DJcz
Uživatelský avatar
DJcz

50+
 
Reputace: 4
Příspěvky: 52
Registrován: 11 črc 2013, 23:20
Bydliště: UH.Hradiště-Štěpnice
Skútr / moto: Kymco Downtown 125
Tuning / úpravy: Variátor multivar,válečky,otevřený výfuk,kryty rukou,větší zrcátka,přídavné brzdové světlo,přídavný voltmetr/teploměr,topcase 64L,držáky navigace a kamery+USB zasuvky4x.

Re: Zvýšení výkonu na 125

Příspěvekod MilosVee » 11 říj 2013, 12:04

Nebo nějakou čtyřkolku, na některý taky stačí Béčko.
Babetta 210-najeto 500km-prodáno
MP Korado Via 50 2T-najeto 3000km-prodáno.
Piaggio X9 500 EVO ´06-najeto 14 000km-prodáno

Nyní SUZUKI DL 650 V-STROM


Objem ničím nenahradíš (zvlášť ne tuzingem:-))
Uživatelský avatar
MilosVee

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 584
Registrován: 31 kvě 2010, 21:05
Bydliště: Třebíč-venkov
Skútr / moto: Yamaha FZ6 FAZER

Re: Zvýšení výkonu na 125

Příspěvekod Lubik » 11 říj 2013, 12:11

ANO , pořiď si Piaggio MP3 500 LT´. Takže budeš mít na svoje kila 500ccm skůtr na který stačí papíry jako na auto. Výkonu pak bude víc jak dost ...

A nebo ... přes zimu běhat a plavat , pak uvidíš že nepotřebuješ řešit tuning :wink:
Lubik
 

Re: Zvýšení výkonu na 125

Příspěvekod TUNER » 11 říj 2013, 12:51

To je taky možnost a nejlevnější varianta "zvýšení výkonu" Shodit přebytečná kila. :wink:
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Zvýšení výkonu na 125

Příspěvekod Mr.Voza » 11 říj 2013, 14:09

DJcz píše:...že mi žádná autoškola u nás nechce vzít na velkou mašinu bo prej i s instruktorem překračuji max zátěž motorky...

Tak ať si seženou lehčího instruktora, ne? :lol: :lol: :lol:
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Zvýšení výkonu na 125

Příspěvekod MilosVee » 11 říj 2013, 15:16

Nebo jezdit v AŠ na moto, a instruktor za tebou na druhýmoto, a instrukce interkomem, tak jak je to jinde ve světě :wink:
Babetta 210-najeto 500km-prodáno
MP Korado Via 50 2T-najeto 3000km-prodáno.
Piaggio X9 500 EVO ´06-najeto 14 000km-prodáno

Nyní SUZUKI DL 650 V-STROM


Objem ničím nenahradíš (zvlášť ne tuzingem:-))
Uživatelský avatar
MilosVee

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 584
Registrován: 31 kvě 2010, 21:05
Bydliště: Třebíč-venkov
Skútr / moto: Yamaha FZ6 FAZER

Re: Zvýšení výkonu na 125

Příspěvekod ravoj » 11 říj 2013, 19:35

papíry se daj koupit.. chce to čas a na někoho narazíš..
ravoj

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 82
Registrován: 17 led 2013, 23:54
Bydliště: Vyškov, původem Brňák
Skútr / moto: Capirelli Maximus 50, Honda FES Pantheon 125

Re: Zvýšení výkonu na 125

Příspěvekod DJcz » 11 říj 2013, 20:34

Pánové nějak se nám to tu zvrhlo v ditetickou poradnu.. V tomto směru je to práce pro doktory.. Ja to řeknu takto mě Ta Honda by i vyhovovala kdybych v kopcích nebrzdil dopravu ale furt si říkám že nejsem taková brzda jako tata s čínou takže mě bude stačit když to do kopce pojede 90km/h a po dálnici120km/h ale zase nechci aby to žralo víc než 4L/100km takže tipuji nějakou Piagio MP3- 300ccm..
DJcz
Uživatelský avatar
DJcz

50+
 
Reputace: 4
Příspěvky: 52
Registrován: 11 črc 2013, 23:20
Bydliště: UH.Hradiště-Štěpnice
Skútr / moto: Kymco Downtown 125
Tuning / úpravy: Variátor multivar,válečky,otevřený výfuk,kryty rukou,větší zrcátka,přídavné brzdové světlo,přídavný voltmetr/teploměr,topcase 64L,držáky navigace a kamery+USB zasuvky4x.

Re: Zvýšení výkonu na 125

Příspěvekod Mr.Voza » 12 říj 2013, 13:36

Ohledně tý spotřeby - tuhle sezónu jsem měl chvíli Aprilii Scarabeo 500GT - takovej 240kg "drobeček". Má to stejnej motor, jako Piaggio MP3 500ccm. Podle palubního PC jsem jezdil s průměrnou spotřebou do 4l. Když jsem zkoušel jet na spotřebu, tak jsem jel i za 3,5-3,6l, ale to byla taková nic moc jízda. Za předpokladu, že ta MP3 bude mít kvůli 3 kolům o fous vyšší valivej odpor a poveze větší váhu, tak bude mít o fous vyšší spotřebu, dalo by se předpokládat, že kdybys na tom jezdil normálně, tak i ta 500ccm by jezdila kolem těch 4l. Tím chci říct, že s Tvojí váhou (bez urážky) bys moch za chvíli litovat, žes místo těch 300ccm nevzal rovnou 500ccm. Ono sice ta 500ccm bude třeba o ten 0,5l víc žrát, proti tý 300ccm, ale ten půllitr navíc podle mě stojí za to, že víš, že i když jedeš třeba 110-120, tak máš pod prdelej ještě pořád dostatek výkonu k tomu, abys během pár vteřin předjel auto před sebou a nemusel přemejšlet, jetli to stihneš, nebo ne. Navíc tu 300ccm bys hodil na plnej knedlík a 500ccm budeš jezdit stejným tempem s pořád dostatečnou výkonovou rezervou - d toho se odvíjí taky životnost motoru. Jestli můžu doporučit, tak když už MP3, tak 500ccm.
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Zvýšení výkonu na 125

Příspěvekod KYBLOS » 12 říj 2013, 13:48

Držte se prosím tématu a tím je zvýšení výkonu na 125. Není jím výběr skútru, maxiskútru apod. Díky Kyblos.
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal

Re: Zvýšení výkonu na 125

Příspěvekod Mr.Voza » 13 říj 2013, 08:36

Pardon :oops:
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Zvýšení výkonu na 125

Příspěvekod pavelsalek » 30 pro 2013, 18:58

Ahoj, jsem tu poprvé a ani nevím ,jak vložit svůj dotaz,tak jsem to zkusil takto
Pořídil jsem skůtr Lifan 125 T-2C. V TP se udává max výkon 5kw/6500 ot.min. Nemám sice otáčkoměr, ale soudím že na plný plyn jsou otáčky nižší. Nejsem odborník, ale je mi 44 a na různých strojích od pionýrů, mopedů,, přes javy ČZ a x osobních a nákl. aut jezdím od 13 let, takže ty otáčky mám spíš oposlouchané. Abych to shrnul. Mám pocit , že ten skůtr má snahu jít do vyšších otáček i rychlosti ,ale něco ho dusí. Maximálka je dle tacho necelých 90. Tak se ptám , jsou tu nějaký omezovací články nebo dusítka výkonu jako u 50tek nebo to tak prostě je? Jinak je to stroj na krátký cesty a nehodlám do něj nijak investovat, takže rady jako výměna variatoru a válce jsou zbytečný. Moc díky za radu
pavelsalek

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 6
Registrován: 29 pro 2013, 13:35
Skútr / moto: Lifan beijing 125 T-2C

PředchozíDalší

Zpět na Tuning

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků