Ahoj,
jen bych se chtel podelit o letosni zkusenost s upgradem variatoru a prevodu na mym stroji, pac par lidicek se o tyto informace zajimalo:
Nejspise diky memu castemu cestovani s plne nalozenym srojem (spolujezdec + plna polni) se mi sjela pritlacna poloremenice variatoru na vnejsim obvodu do placata, takze remen nechodil az nahoru, nad 100km/h motor zbytecne moc tocil. Puvodni original variator mel uz na sobe viditelne drazky, rozhodl jsem se tedy pro vymenu.
Kluci ve Scootlandu mi doporucili Malossi Multivar, a k tomu dlouhy prevody. Samozrejme bylo potreba zakoupit i novou pritlacnou remenici (tez vyrabi Malossi), ale pasuje i original Yamaha.
Zatimco u puvodniho variatoru otacky motoru pri rozjezdu stoupaly od docela nizkych, s Malossi motor bere hned od rozjezdu v max. tociveho momentu, skutr akceleruje nesrovnatelne ostreji. Otacky jsou konstantni az do cca 100km/h, kdy zacnou pomalu stoupat. Vmax je po rovine 135km/h dle tacho a motor stale neni v max otackach. Z kopce by tedy slo jet i rychleji, v techto rychlostech je vsak skutr velmi nestabilni (mozna i kvuli zvysenemu plexi).
Vyhodou puvodniho variatoru byl tizsi chod pri popojizdeni ve meste. Malossi svadi k agresivnejsi jizde. Pac jsem prevody i variator nechal namontit zaraz nemohu posoudit samostatne vliv jednotlivych komponentu. Predpokladam vsak ze variator nastavil prubeh otacek motoru a dlouhe prevody posunuly dosazeni maxima variatoru o cca +20km/h.
Zadni pneumatiku pouzivam misto predepsane stotricitky 140/70 Continental conti-twist. Kdyz jsem ji nesl z pneuservisu bal jsem se jestli se vubec vleze. Vleze, ale jen tak-tak, mezi pneumatikou a motorem zbyva cca 0,5cm. Pneu posadi zadek o poznani vys, diky vetsimu obvodu se prevod jeste trochu prodlouzil.
Nevyhodou toho vseho je, ze pri rozjezdu spojka bere znatelne dele.
Financni stranka veci:
Investice vcetne prace 10.000,- Kc (remenice cca 1.300,- variator 4.000,- prevody necele 3.000,- Prace + ostatni material cca 1700,-
Remen se pouziva origialnich rozmeru, menil jsem ho cca mesic predtim, nezapocitavam ho sem (cca 2000,- vcetne prace).
Oprava sjete poloremenice by se samozrejme dala vyresit mnohem levneji, stacilo by ji koupit novou + novy valecky + variator prebrousit do hladka, v pripade vetsiho poskozeni osoustruzit.
Jsem ovsem privrzencem radikalnich reseni, a tak jsem to udelal jak je popsano vyse, a vysledek za to opravdu stoji
Naposledy upravil
David_D dne 25 říj 2006, 06:14, celkově upraveno 1