Yamaha Majesty 250 - variátor, d. převody atd.

Diskuze o tuningu skútrů. Zvyšování a ladění výkonu, tlumení, brzdy. Kity, výfuky, karburátory, variátory, spojky,...

Yamaha Majesty 250 - variátor, d. převody atd.

Příspěvekod David_D » 25 říj 2006, 06:10

Ahoj,
jen bych se chtel podelit o letosni zkusenost s upgradem variatoru a prevodu na mym stroji, pac par lidicek se o tyto informace zajimalo:

Nejspise diky memu castemu cestovani s plne nalozenym srojem (spolujezdec + plna polni) se mi sjela pritlacna poloremenice variatoru na vnejsim obvodu do placata, takze remen nechodil az nahoru, nad 100km/h motor zbytecne moc tocil. Puvodni original variator mel uz na sobe viditelne drazky, rozhodl jsem se tedy pro vymenu.

Kluci ve Scootlandu mi doporucili Malossi Multivar, a k tomu dlouhy prevody. Samozrejme bylo potreba zakoupit i novou pritlacnou remenici (tez vyrabi Malossi), ale pasuje i original Yamaha.

Zatimco u puvodniho variatoru otacky motoru pri rozjezdu stoupaly od docela nizkych, s Malossi motor bere hned od rozjezdu v max. tociveho momentu, skutr akceleruje nesrovnatelne ostreji. Otacky jsou konstantni az do cca 100km/h, kdy zacnou pomalu stoupat. Vmax je po rovine 135km/h dle tacho a motor stale neni v max otackach. Z kopce by tedy slo jet i rychleji, v techto rychlostech je vsak skutr velmi nestabilni (mozna i kvuli zvysenemu plexi).

Vyhodou puvodniho variatoru byl tizsi chod pri popojizdeni ve meste. Malossi svadi k agresivnejsi jizde. Pac jsem prevody i variator nechal namontit zaraz nemohu posoudit samostatne vliv jednotlivych komponentu. Predpokladam vsak ze variator nastavil prubeh otacek motoru a dlouhe prevody posunuly dosazeni maxima variatoru o cca +20km/h.

Zadni pneumatiku pouzivam misto predepsane stotricitky 140/70 Continental conti-twist. Kdyz jsem ji nesl z pneuservisu bal jsem se jestli se vubec vleze. Vleze, ale jen tak-tak, mezi pneumatikou a motorem zbyva cca 0,5cm. Pneu posadi zadek o poznani vys, diky vetsimu obvodu se prevod jeste trochu prodlouzil.

Nevyhodou toho vseho je, ze pri rozjezdu spojka bere znatelne dele.

Financni stranka veci:
Investice vcetne prace 10.000,- Kc (remenice cca 1.300,- variator 4.000,- prevody necele 3.000,- Prace + ostatni material cca 1700,-
Remen se pouziva origialnich rozmeru, menil jsem ho cca mesic predtim, nezapocitavam ho sem (cca 2000,- vcetne prace).

Oprava sjete poloremenice by se samozrejme dala vyresit mnohem levneji, stacilo by ji koupit novou + novy valecky + variator prebrousit do hladka, v pripade vetsiho poskozeni osoustruzit.
Jsem ovsem privrzencem radikalnich reseni, a tak jsem to udelal jak je popsano vyse, a vysledek za to opravdu stoji :-)
Naposledy upravil David_D dne 25 říj 2006, 06:14, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
David_D

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 152
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Brno
Skútr / moto: YAMAHA MAJESTY 250, 1998, 60tis km
Tuning / úpravy: vyšší plexi zn. home-made

Příspěvekod MP » 25 říj 2006, 09:25

Díky za detailní popis . Doufám že budu mít příležitost se na Tvé Majesty projet , abych porovnal rozdíl . Já mám na tom svým novým variátoru najeto těch 10 000 km , tak jak definitivně letos skončím s ježděním tak se na něj chci kouknout jak se to projevilo na "ojetí" řemenice . Do toho co jsi dělal se asi pouštět nebudu , 135 km/h mám taky maximum , ale víc jak 120 nejezdím , na tom se to fakt moc nedá . Možná ale taky skusím nějakou 140/70 , až současná Mitaska odejde .... Jak se to projevilo na spotřebě , když využíváš jinej průběh otáček . Měřil jsi to ?
Aktuálně Honda XL 600 V Transalp + Suzuki DL 650 V-Strom
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Exskůtry - Majesty 250 DX , Suzuki Burgman 400 , Silver Wing 600
Uživatelský avatar
MP

1500+
 
Reputace: 84
Příspěvky: 1530
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Su z Třebíča, Vysočina - drsnej kraj, drsní lidi, tak to jsme my.
Skútr / moto: Honda XL 600V Transalp + Suzuki DL 650 V-Strom

Příspěvekod venca1124 » 26 říj 2006, 22:19

mam dotaz kde se daj zjist rozmery variatoru,remenu a jinich soucasti,skusil bich to narvat do meho cinana sem z Chomutova a do Brno je trochu z ruky B) B) B)
SUZUKI BURGMAN AN650 RV2003
venca1124

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 117
Registrován: 04 říj 2006, 22:01
Bydliště: Chomutov

Příspěvekod David_D » 27 říj 2006, 09:59

[quote=MP]Díky za detailní popis . Doufám že budu mít příležitost se na Tvé Majesty projet , abych porovnal rozdíl . Já mám na tom svým novým variátoru najeto těch 10 000 km , tak jak definitivně letos skončím s ježděním tak se na něj chci kouknout jak se to projevilo na "ojetí" řemenice . Do toho co jsi dělal se asi pouštět nebudu , 135 km/h mám taky maximum , ale víc jak 120 nejezdím , na tom se to fakt moc nedá . Možná ale taky skusím nějakou 140/70 , až současná Mitaska odejde .... Jak se to projevilo na spotřebě , když využíváš jinej průběh otáček . Měřil jsi to ?[/quote]

Taky mam v planu ocheckovat stav remenic, tez mam na novym varcu cca 10.000km. Se starym variatorem jsem jezdil 80 - 90 km/h, ted s novym 100 - 110. Jezdim vetsinou ve dvou a spotreba se drzi 3.5 - 4l /100km. Kdyz jedu sam a do stovky, dostanu se ke trem, takze zhruba jako driv.

Hele co jeste zmanknout to setkani, jak jsi na tom pristi veekend?

-> Venca: cece to nevim, na Majesty je vsechno primo v katalogu
Uživatelský avatar
David_D

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 152
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Brno
Skútr / moto: YAMAHA MAJESTY 250, 1998, 60tis km
Tuning / úpravy: vyšší plexi zn. home-made

Příspěvekod venca1124 » 27 říj 2006, 21:19

kde se da stahnout katalog nebo koupit ja to rozeberu a porovnam to B) B) B)
SUZUKI BURGMAN AN650 RV2003
venca1124

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 117
Registrován: 04 říj 2006, 22:01
Bydliště: Chomutov

Příspěvekod MP » 27 říj 2006, 21:28

For Venca : Na Majesty 250 je rozměr řemenu 23 x 11,4 x 871 . Varec ti můžu poměřit , mám ten starej v garáži . Případně nafotit .
For David_D : Příští tejden ? V sobotu su v Brně , na neděli ( 05.11. ) nic nemám ... hlavně aby bylo počasí .
Aktuálně Honda XL 600 V Transalp + Suzuki DL 650 V-Strom
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Exskůtry - Majesty 250 DX , Suzuki Burgman 400 , Silver Wing 600
Uživatelský avatar
MP

1500+
 
Reputace: 84
Příspěvky: 1530
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Su z Třebíča, Vysočina - drsnej kraj, drsní lidi, tak to jsme my.
Skútr / moto: Honda XL 600V Transalp + Suzuki DL 650 V-Strom

Příspěvekod venca1124 » 29 říj 2006, 17:34

:cyclops:remen mam 835/20 zbitek sem neprecet protoze je na povrchu osoupanej protoze soudruzy z :p cini tam nechaly takove nalytky o ktere se remen osoupal tak sem je odbrousil a az udelam v praci to udelatko na podrzeni varce tak to sundam,pomnerim a pak se rozhodnu co stim ale
koupim asi novej varec nakej lepe naladenej protoze jak uz sem nekde psal tak maxymalka (celkem rychle) je u mne 100km na otackomeru 8000ot a to mne stve u 150ccm bich predpokladal alespon 125km B) B) B)
SUZUKI BURGMAN AN650 RV2003
venca1124

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 117
Registrován: 04 říj 2006, 22:01
Bydliště: Chomutov


Zpět na Tuning

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron