Diskuze o tuningu skútrů. Zvyšování a ladění výkonu, tlumení, brzdy. Kity, výfuky, karburátory, variátory, spojky,...
Odeslat odpověď

Výber ladeného výfuku

16 lis 2014, 18:14

Dobrý večer

Chcel by som sa spýtat aký ladený vyfuj by bol pre moj skuter najvhodnejší je to aprilia sr 50 seria varator multivar.Co vsetko treba vymenit spolu s ladeným výfukom viem že treba trysku asi cca o kolko čísiel aspon aby som zhruba vedel,a valčeky,a spojku treba tiež?A este sa chcem spýtat ci je vhodna úprava airboxu za open filter.

Dakujem vopred za odpoved.

-- 17 lis 2014, 11:33 --

nikdo nič??

Re: Výber ladeného výfuku

18 lis 2014, 08:05

Trysku musíš odladit,neexistuje univerzální recept na "číslo" trysky. Můžeš zkusit o 5-10 čísel větší ale rozhodující je barva svíčky.
Začal bych ale tím zda máš chlazení vzduchem či vodou. Pak za další jaký tam máš karburátor,zda seriovou 12 mm,tak i bez výfuku bych tam dal jako základ 17,5 mm a ladil to až s ní. Dál budeš potřebovat tvrdší spojkové pružinky,válečky a nejspíš i kontrastku. Na OF zapomeň,tim si akorát uškodíš.
Výfuk si vyber podle peněz,na seriový skútr stačí i streetový výfuk. Pokud chceš laděný,jsou tady odkazy na testy s nima,tak si stačí jen vybrat.

Re: Výber ladeného výfuku

18 lis 2014, 15:24

a ked dam vetší karbec napr.17,5 nezvíši sa aj spotreba lebo ja mam spotrebu 3l3,5 na sto neni to nejako vela na seriovy skuter?Sviecku mam tehlovej farby.Napriklad co hovoríš na tento vyfuk:http://www.moped-slovakia.sk/sortiment_detail/6475&k=

Re: Výber ladeného výfuku

18 lis 2014, 17:27

http://www.scootland.cz/scooter-tuning-jaknato/maly-test-vyfuku/ Tady něco máš, jinak jich existuje x dalších :D

Re: Výber ladeného výfuku

18 lis 2014, 19:30

ok dakujem a este k tomu karbecu zvíši sa spotreba???ked tam dam tu 17,5 a pojde to aj stym lepsie??

-- 18 lis 2014, 18:31 --

preto sa pýtam ci to nebude moc bohata zmes

Re: Výber ladeného výfuku

18 lis 2014, 19:41

Co na to říct,koukni na ty testy a vyber si podle toho jak uvážíš. Yasuni Z tam popisujou a dle mě cena neodpovídá nárůstu výkonu. Jsou výfuky které přidají více a stojí méně.
Ohledně spotřeby,tu ti zvýší hlavně výfuk,který bude jezdit ve vyších otáčkách a hlavně spotřebu ovlivňuje tvoje pravá ruka,takže můžeš mít s větším karburátorem klidně nižší spotřebu.. Ani jsi nenapsal co máš za motor. Odkaz na Yasuni jsi dal dle fotky na motor vertikal,ale ten se už na SRku 97 nedával,tam byl horizontal. Ber to tak,že 12 mm karburátor je pro motor restrikce a motoru se s ním špatně dýchá. Pokud chceš dát laděný výfuk,nemá cenu uvažovat o tom 12 mm karburátor tam nechat a pokud máš vzduchové chlazení,tak už vůbec ne. Velikost karburátoru je zásadní i pro chlazení motoru. Napřed si pročti minimálně kompletní odkazy na scootlandu,ať alespoň víš co a jak funguje.....
Od směsy máš přece trysky,takže tam můžeš dát klidně 21 mm karburátor........

....a pokud takhle moc řešíš spotřebu,tak se na ladění vyprdni a jezdi v serii a nebo to prodej a kup si 4T. Čim víc 2T budeš ladit a upravovat,tím více bude papat.... upravený 2T je pro zábavu,ne s ním řešit spotřebu ;-)

Re: Výber ladeného výfuku

18 lis 2014, 19:57

okej diki za info

-- 18 lis 2014, 19:00 --

a co hovorís na tento sice to neni ladak ale pisu nanho velmi dobre hodnotenia

http://www.scootland.cz/zbozi/stage6-vy ... arelli-ac/

Re: Výber ladeného výfuku

18 lis 2014, 20:12

Slušnej streetovej vejfuk....mam ho na F12 na závody seriovek.

Re: Výber ladeného výfuku

18 lis 2014, 20:18

okej tak kupim nejaky karbec 17,5 a tento street vyfuk dakujem za rady.

Re: Výber ladeného výfuku

18 lis 2014, 20:32

Další test levnejch laufů: http://forum.scooter-tuning.cz/data/testvyfuku.pdf

S montáží většího karbecu je taky nutný zkontrolovat, jestli není přiškrcená i příruba. Minarellky (nevím, jestli všechny) měly přírubu seškrcenou na stejnej průměr, jako difuzor sériovýho karbecu a s výměnaou karbecu za větší se pak musí dát i otevřená příruba, jinak je větší karbec prt platnej.

Jinak k tý spotřebě - dá se postavit setup, kterej jede proti sérii nerovnatelně líp, ale žere cca stejně, nebo se dá postavit ostřejší setup, kterej jede ještě o dost líp, ale pak tomu odpovídá i spotřeba, životnost a všechno okolo.

Třeba moje SRko se setupem Malossi Sport 70, DellOrto 19mm+otevřená příruba, Malossi Multivar streetovej vejfuk LeoVince Sito - pohodovej tichej setup, kterej táhne pěkně od spoda, není potřeba na každý křižovatce vytáčet motor, jako s laďákem, zavadíš o plyn a už ti zabírá spojka a rozjíždí se to, reálná rychlost byla 90km/h (GPS), spotřeba kolem 3,5 litrů - to je stejná spotřeba, jako maj sériový 50tky... ideální setup na normální ježdění a do města.

Stejnej skůtr, stejnej zbytek setupu, jen výměna válce za S6 street race a vejfuku za S6 pro replica (ostřejší válec i vejfuk), přizpůsobení zbytku setupu (variátor, spojka, tryska) a je z toho uječená raketa, ktera se musí při každým rozjezdu hnát do vysokejch otáček, aby se vůbec nějak rozumě hnula z místa, důchodci ze sousedství na tebe hrozej berlema a řvou, ať si necháš opravit vejfuk, jezdíš od benzinky k benzince, protože se se spotřebou nevejdeš do 5ti litrů a každou chvíli na tebe svítí hladový voko... Proti předchozímu "streetovýmu" setupu o necelejch 10km/h větší maximálka, o něco lepší akcelerace, ale daleko větší kravál, nutnost hnát to při každým rozjezdu do toček, vysoká spotřeba, menší životnost všeho...

Zalěží, co od skůtra chceš, no...

edit: Ještě k tomu vejfuku, co jsi dal link - taky mě prošel rukama, tak jsem ho testnul na výše popisovaným setupu s Malossi sportem - asi nejvýkonější street, ale taky proti tichejm streetům vyžaduje o fous vyšší otáčky a je hlučnější - přišel mě takovej něco mezi tichým streetem a základním laďákem - a to jak zvukem tak i průběhem výkonu.

Re: Výber ladeného výfuku

18 lis 2014, 20:42

myslíš prírubu medzi vzdchovym filtrom a karbecom alebo medzi motorom a karbecom?

Re: Výber ladeného výfuku

18 lis 2014, 21:17

Mezi motorem a karbecem.

Odeslano z mobilu pres Tapatalk

Re: Výber ladeného výfuku

18 lis 2014, 21:41

ok dakujem
Odeslat odpověď