Diskuze o tuningu skútrů. Zvyšování a ladění výkonu, tlumení, brzdy. Kity, výfuky, karburátory, variátory, spojky,...
19 říj 2010, 21:37
variátor má pro proudění vzduchu vstup i výstup o rozměrech několika cm, takže těsnění není zase nutné honit v detailech. jinak podle mě jednou v pravidelných intervalech servisu vyfoukat vzduchem a neřešit....
27 říj 2010, 18:48
Teď budu osazovat X MAXe novým variátorem Multivar 250 Malosi. Původní variátor měl namazaný pouze vodítka dráhy valečků byly suché, ale to je po 34000 km.takže nepoznám, jestli byly z výroby mazané. U nového variátoru ja tuba s mazadlem a teď na základě fora nevím , jestli namazat jen vodítka nebo i mírně válečky koš variátoru je ze slitiny hliníku což by mělo být samomazné, hmota na válečcích vypadá na dobrý skluz a teď váhám jestli válečky mazat nebo nemazat.
11 lis 2010, 19:21
jenom hoši taková vedlejší otázka, proč se teda k válečkům stage 6 přidáva vazelína do balení???
11 lis 2010, 19:38
Aby jsi namazal hřídel na kterou ho nasouváš
12 lis 2010, 20:25
a k čemu by ti to jako pomohlo namazat tu hřídel?
13 lis 2010, 11:11
No třeba by se ty polořemenice na tom tisícihranu mohly po té hřídely lépe klouzat a mít tím pádem hladší chod
13 lis 2010, 12:12
Ja som včera rozobral varec na Majeste 250. Po prvý krát. Tiež je uzavretý mosadzným deklom. Najväčší problém bol odšróbovať tie 4 skrutky čo na tom delke boli. Neviem či vôbec niekedy boli povolované (skúter mám len rok), alebo sa zapiekly tou teplotou. Trvalo mi to asi hodinu kedže som nechcel strhnúť hrany šróbovákom. No keď som ho otvoril, to bol pohlad. Tolko bordelu som ešte nevidel. Minul som na vyčistenie asi 1liter riedidla. Bolo to ako blato. Ani riedidlo to nechcelo rozpustiť. Myslim, že to bolo tiež nejaké mazivo, lebo toľko prachu by sa tam ani nemohlo dostať. Valčeky mali len slabé plôšky, ale aj tak som objednal nové. Mazať to nebudem. Pekne to nechám suché a čisté a budem to častejšie kontrolovať.
13 lis 2010, 15:49
Nedávno jsem měnil u X MAXe 250 variátor za Multivar Malossi a v nové sadě bylo mazadlo.Pro jistotu jsem ještě zavolal do servisu Yamaha jestli mazat nebo ne.Řekli jak válečky tak vodítka namazat,tak jsem namazal. Na foto je původní variátor po demontáži.
variátor 002.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
13 lis 2010, 17:01
jak je to s životností válečků, v jakém byly stavu a po kolika kilometrech. případně už jsi někdy výlečky měnil?
14 lis 2010, 19:04
Válečky jsem v průběhu 34000 km neměnil taky podle toho vypadají.Projevovaly se trhavým rozjezdem a pozvolným nárůstem rychlosti,protože už se neodvalovaly, ale klouzaly po ploškách. Asi bych to viděl na výměnu válečků zároveň s řemenem a to je jak píšou v manuálu po 20000 km
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
14 lis 2010, 23:10
tak to je obdivuhodne co ty valecky vydrzeli, asi taky zacnu mazat
myslel jsem, ze u padesatky se valecky meni tak po 5000 a u maxika tak po 10000
15 lis 2010, 19:26
Môj vyzeral asi takto ale po vyčistení, ktoré trvalo asi hodinu. Bola to fuška, asi nikdy to pred tým nikdo nerobil. Najazdené cca 40000km.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
21 lis 2010, 13:21
_Tom_ píše:variátor má pro proudění vzduchu vstup i výstup o rozměrech několika cm, takže těsnění není zase nutné honit v detailech. jinak podle mě jednou v pravidelných intervalech servisu vyfoukat vzduchem a neřešit....
Je nás dost co máme čínské skutry a Číňani to neřeší. Prostě variátor je zavřený bez jediného větracího otvoru a jak zvedneš výkon je to nutné dodatečně řešit.
21 lis 2010, 13:57
vlastak píše:Válečky jsem v průběhu 34000 km neměnil taky podle toho vypadají.....
Tak ještě hůře vypadaly na moji pádině válečky po ujetí necelých 3.5tis
. Nevím jaké značky, ale byly to ještě ty původní - origo, co Kymco do Agilit montuje ... Po nich jsem varec osadil malosi, najezdil jsem na nich 4tis. a teď se chystám na jejich kontrolu ... Ale taky jsem někde četl, že je někdo při první výměně nemazal, vydržely cca 5tis. a ty třetí "něčím???" namazal a po 5tis. vypadaly, jako by se na nich nejezdilo. Tak nevím. Já se spíše obávám toho svinčíku, které se na tu vazelínu může nalepit a začít ten varec dřít
.
21 lis 2010, 15:33
To vlastak : Já mám na Madisonu také Malossi Multivar a nevyplatilo se mi ani jen velmi opatrné namazání drah a válečků protože se mi ta mastnota při provozu dostala do volnoběžky, která je hned za variátorem, ta se zablokovala a nenestartoval jsem. Ono je to prostě u každého skútru trochu jinak