Diskuze o tuningu skútrů. Zvyšování a ladění výkonu, tlumení, brzdy. Kity, výfuky, karburátory, variátory, spojky,...
Odeslat odpověď

Variátor MALOSSI

02 čer 2010, 18:07

Uvažuji o namontování variátoru Multivar Minarelli 250 od MALOSSI na mého X MAXe 250.Mám na něm najeto 28000 km a původní
variátor si začíná říkat o nové válečky Recenze na tento variátor je skvělá, ale osobní zkušenost je k nezaplacení.Takže kdo má zkušenosti dejte je sem

Re: variátor MALOSSI

02 čer 2010, 18:27

ja mam na minareli 125 a fakt to pomože..cca +15-20% v rozjazdoch.......jediná vec čo sa z tuningu pri 4takte ako tak oplatí

Re: variátor MALOSSI

02 čer 2010, 18:38

já jsem ho tam dával asi před 1600km.každopádně je to znát při rozjezdu,a v kopci.nepočítej s tím že by se ti zvýšila maximální rychlost,možná tak o 2-3km.pravděpodobně se ti trošku zvýší maximální otáčky.jinak je to trošku alchymie co se týče hmotnosti válečků,dali jsme tam gramáž podle tabulek,točilo to jako prase,ale výkon pořád stejný.nakonec jsme tam vrazili ty co byli součástí balení a už to bylo v poho :D

Re: variátor MALOSSI

02 čer 2010, 18:43

mne sa zlepšila akcelerácia aj z rýchlosti 40-50km ak pridáš ta o dosť..pocitovo to dosť cítíť...ako hovorím jedna jediná vec čo sa oplatí u 4 taktu investovať je variator malossi

Re: variátor MALOSSI

02 čer 2010, 19:11

jasně ten tah je tam cítit víceméně při každém přidání plynu,teda pokud už nejedeš na doraz :D ,jak řiká dr.snake asi jediná investice,která stojí za to..i když znám pár oponentů,kteří to vidí jinak...

Re: variátor MALOSSI

30 čer 2010, 19:35

Když to dám na 125, pojede to pak srovnatelně se 150, nebo ani omylem? Jde mi především o zrychlení a sílu do kopce, o maximálku ne.

Re: variátor MALOSSI

30 čer 2010, 19:58

Já jsem ho dával na Scarabeo 200 rotax a rozjezd az do finále byl super. Jen mě osobně se snížila maximálka tak o 15km v hod.

Re: variátor MALOSSI

01 črc 2010, 07:50

No tak pokud by to snížilo maximálku o 15 km, tak bych pak jel cca 85, což, přiznejme si, není žádnej zázrak :shock:

Re: variátor MALOSSI

01 črc 2010, 07:57

Tak to si vyladíš válečkama ne? Musíš objevit ten "ideální" kompromis mezi rozjezdem a maximálkou, né tam švihnout první válečky, který ti k tomu někdo přidá.

Re: variátor MALOSSI

01 črc 2010, 13:41

Tak chlapi, pojede 125 s tím malossi jak 150, nebo se to jen zlepší, ale na sériovou 150 to stejně mít nebude?

9.7. edit:
Tak a je to tam. Bez dalších úprav, tak jak to přišlo od výrobce. Maximálku jsem zatím nezkoušel, ale napíšu alespoň první dojmy. Je to poznat, určitě rozdíl k lepšímu. Ostřejší rozjezd, do kopečka, kde jsem jel předtím 70, nyní 80. Je znát lepší tah během jízdy, je to pružnější. Takže bych to odhadl na zlepšení cca o 13 - 15% :D . Mám pocit, jako by měl skůtr trochu jiný zvuk. Je poznat, že má zvýšené otáčky. Uvidíme co udělá spotřeba. Zda to stojí za ty peníze si musí každý zvážit. Každopádně to funguje. První dojem spokojenost
Naposledy upravil KYBLOS dne 11 črc 2013, 14:08, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou

Re: variátor MALOSSI

23 črc 2010, 07:19

G.Man daj vediet ako to dopadlo z maximalkou a so spotrebou?A este ma zujima kolko gramove valceky boli k tomu variatoru.

Re: variátor MALOSSI

23 črc 2010, 07:55

Zatím jezdím jen po městě, takže maximálku jsem ještě neměl kde vyzkoušet. Spotřebu budu vědět asi až o víkendu, ale zatím bych tipnul trošku vyšší, tak o 0,3 l, ale jak říkám, ještě to budu měřit. Jaké tam byly válečky, to nevím. Prostě jak to přišlo, tak to tam šlo :D . Jak budu vědět víc, tak napíšu.

24.7. edit:
Takže spotřeba je změřená. Vyšla mi zvýšená o 0,48 l/km. Zas je fakt, že tomu asi víc dávám. Takže teď jezdím za rovné 3 litry. Budu se s tím muset nějak vyrovnat.
Naposledy upravil KYBLOS dne 11 črc 2013, 14:09, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou

Re: variátor MALOSSI

24 kvě 2011, 10:10

zdravím,dejte sem další poznatky....také o něm uvažuji...

Re: variátor MALOSSI

30 črc 2011, 11:48

Tak jsem se rozhodl, že využiju času mizerného počasí a pustím se odpoledne do výměny sériáku za multivar. Nejsem si jen jist jednou věcí: co jsem zatím předběžně koukal, tak v té sadě multivaru jsou i dva kroužky. Jeden podle průměru je očividně za variátor směrem ke karteru a ten druhý (plastový) vypadá podle nákresu, že má být mezi variátorem a polořemenicí = na co tam je, protože mi nápadně připomíná něco jako restrikční kroužek co byl u sériáku před odblokem .. :shock:
Lama dotaz zní: mám ho tam dát, protože na Malossi multivar to prostě patří když je v té sadě, nebo ho nedávat? Dík za info kluci.. :wink:

Re: variátor MALOSSI

30 črc 2011, 14:02

Ahoj, já tam poprvé ten plastový kroužek dal, protože jsem si myslel, že tam být má a přiznám se, že jsem měl obavy ho tam nedát z důvodů rychlého opotřebení řemene. Tak jsem ho jen asi o 2mm zbrousil, dal ho tam, ale šlo to do nezkutečných otáček, zvonilo to tak, že jsem se bál, že to motor nevydrží. Najel jsem s tím asi 200km, žralo to i trávu kolem cesty, tak jsem ho - na radu v telefonátu s někým s AB - demontoval a od té doby je to gut. Bylo mi řečeno, že je to vlastně ta samá restrikce, co je na origo válečku.
No a k té kovové podložce - poprvé jsem jí dal pod varec a nedělo se nic, tak jsem jí dal pod spojku, změnil se průběh varce. Ale je to jen vyzkoušené mnou, nevím o nikom, kdo by to takhle udělal. Každopádně již na tom mám najeto 10tis. a vše je OK.
Co se válečků a kontrastní pružiny týče, nechával jsem původní, montované Kymcem v sériové výrobě.
Snad ti mé zkušenosti k něčemu budou. Zatím CisFis pane :wink:
Odeslat odpověď