dusanSK píše:Nemáte náhodou niekto poriadne otestované PCX 125 s 12,5 g vs. 13 g? Či to je prakticky jedno?
Po prečítaní mnohých diskusií a zvážení mojich preferencií som sa nakoniec rozhodol dať tam až 13,5 g slidery, čo je viac ako sa bežne odporúča. Akcelerácia pri rozbehu z nuly nie je rýchlejšia,
možno je dokonca o máličko pomalšia (neviem objektívne posúdiť, ale subjektívne sa mi zdá) - to mi však vôbec neprekáža. Výhody však badám presne tam, kde som ich chcel: pôvodne mi jazda pri 90 km/h po diaľnici za kamiónom dosť zvyšovala spotrebu, motor šiel na zbytočne vysoké otáčky, i podľa palubného počítača (ktorý ukazuje menej) to rýchlo stúplo nad 2 l, reálne tak 2,4. Teraz to pri takejto jazde ukazuje cca 1,7, teda vlastne už mi jazda po diaľnici nezvyšuje spotrebu oproti kľudnej výletnej jazde pri 70 - 80 a celkovo mám pocit, že sa motor menej namáha. Skúsil som to dva razy na dlhej ceste diaľnicou (rôzne cesty). Podľa GPS záznamu je i maximálna rýchlosť o trochu vyššia, no nie moc - o cca 5 - 10 km/h.
Prudký kopec zo Zázrivej do Terchovej mi predtým ťahalo 50 km/h, teraz naposledy som sa s vymenenými valčekmi dostal na 60 km/h, no zatiaľ som šiel len raz a je možné, že som mal nejaký priaznivý vietor, lebo sa mi to nejako nezdá, tu som nečakal zlepšenie.