Diskuze o tuningu skútrů. Zvyšování a ladění výkonu, tlumení, brzdy. Kity, výfuky, karburátory, variátory, spojky,...
27 čer 2017, 13:57
Občas mě napadne, že až budu muset řešit variátor, použít Dr.Pulley. A taky mám představu, že někde najdu přesné hodnoty pro můj skútr. Nějaké ladění si v podmíkách garáže a dvora nedovedu dost dobře představit. Určitě po změně gramáže nemůže nastat taková změna abych to subjektivně dokázal posoudit. Asi zůstanu u toho co tam bylo a budu si myslet že je to to nejlepší.
Pokud jsem to dobře pochopil radil tady někdo kombinovat válečky různé gramáže. Nevím jestli to není tím horkem, ale přijde mi to jako nemysl. Ty lehčí se tam budou pak přece jenom flákat.
27 čer 2017, 16:02
Kombinovat válečky různejch gramáží není nesmysl, běžně se to při ladění dělá. Lehčí válečky se ve vatriátoru určitě neflákaj. Dám příklad - budu mít ve variátoru zkombinovaný 5g a 6g. Ty 5ti gramový budou působit odstředivou silou jako 5g a ty 6ti gramový budou působit odstředinou silou jako 6g a výsledná odstředivá síla bude jako bys měl všechny válečky 5,5g (průměr z obou gramáží). Doporučuje se ale používat jenom na odladění a pak tam šoupnout celou sadu nejvhodnější gramáže, protože ty těžší válečky jsou pak víc namáhaný a rychlejc odcházej. Nebo je potřeba počítat s jejich kratší životností, když budu chtít takhle "spotřebovat", co mám doma.
Ale hlavně je potřeba vědět, že se musej dávat válečky ve variátoru na střídačku - lehkej-těžkej-lehkej-těžkej... Jinak to rozhodí vyvážení klikovky.
27 čer 2017, 17:43
Tedy (pro typ variátoru se 6 válečky) kombinace vždy symetrické a pro rotaci vyvážené 6-0; 4-2; 3-3; 2-4; 0-6;
Obvyklé doporučení hmotnosti je minus 10-15%, variátor se chová lépe , ale není vyšší výkon. To se musí ještě ubrat
Naposledy upravil
JardaB dne 27 čer 2017, 21:51, celkově upraveno 1
27 čer 2017, 19:37
Mr.Voza píše:.
Bouska.t: Sorry za OT a za zvědavost, ale co máš v plánu místo T-maxe?
KTM 1050 ADVENTURE
možná 1090...
Sent from mTalk w10m
27 čer 2017, 21:38
U Dr. Pulley jde lehce upravit hmotnost, především směrem dolů
Loni jsem do BV 500 ( origo válečky 21,5 g) vložil dr. Pullery 21 gramů, zjistil jsem že jsou moc těžké..rozjezdy hladší a plynulejší, asi v 70-80 se udělal těžký převod spojený se stagnací otáček a skůtr ztratil výkon a dynamiku
V zimě jsem posuvníky rozdělal, k vyjmutí kovového jádra jsem použil přípravek na vytahování ložisek ze slepých děr, šlo to jako po másle, vnitřní část válečků jsem zbrousil malou hobby bruskou o jeden gram, k vážení používám digitální váhu za jeden dolar z číny (aliexpress) a vtlačil je zpět do obalu
Podle mého názoru jsou 20g dr. Pulley posuvníky pro originální variátor k tomuto typu motoru ( 500 ccm) kde se používají válečky 25x17 v počtu 8 kusů optimální hmotnost.
Laboroval jsem proto, že jsem nikde nenašel informaci o přesné gramáži posuvníků pro tento typ motoru, bohužel i na zahraničních fórech se objevují zavádějící informace o gramáži posuvníků, které autor po někoika měsících doplní informací, že nepoužívá originální variátor, ale nějakou tuningovou značku která má bohužel sklon dráh pro posuvníky s jiným úhlem, způsobujícícm jiné chování posuvníků, přesně to se mi stalo a proto jsem laboroval
Konstatuji že rozjezdy s 20 g dr. Pulley jsou plynulejší, při 80 motor nevadne ale točí a zrychluje dál, maximálku vyzkouším až o víkendu někde na dálnici...Při jízdě do 80 km/h motor běží ve vyšších otáčkách než s původními origo válečky...nevím zda je to tak dobře, jezdím sám a 29 kw dává slušnou dynamiku i s origo válečky, s posuvníky pozoruji jen nepatrný nárůst dynamiky při rozjezdech, který je logicky vykoupen zvýšením otáček...
Podle mého názoru podobný "tuning" u maxiskůtru může poskytnout především hladší chod variátoru a snížení drncání a vibrací při rozjezdech především u jednoválce piaggio 500 ccm, jehož celkový projev je citelně "drsnější" než u nižších objemů...200 ccm co jsem měl předtím běžel hladce a sametově, ale točil se víc...
Já bych naopak pro klidnější jezdce, jezdící sólo s 500 ccm skůtrem volil jiný postup, udělal bych revizi variátoru s cílem zjistit, zda je tam originální řemen, který je nepatrně širší než ty malossi tuningové a především zda je pod vnější polořemenici originální podložka, se kterou se dá laborovat, nebo jí lze úplně vyjmout...zkoušel jsem jezdit bez ní, udělá to citelně těžší převod, rozjezdy jsou trochu pomalejší ale po ujetí prvních 5 metrů je vše ok, otáčky se ve všech rychlostech nepatrně sníží a maximálka zvedne, resp, při běžných povolených rychlostech poklesnou otáčky... dlouhodobá spotřeba spadne asi na 4 litry...na nádrž jezdím cca 250 km ....kdo jezdí často delší trasy s malým počtem zastávek ( tedy i rozjezdů), po dobrém asfaltu vyšší rychlostí, tomu doporučuji podobnou úpravu, s tím, že tlušťku podložky bych zredukoval z původní hodnoty 3,2 mm nebo 2 mm o JEDEN milimetr...Je dobré nechat tam podložku o tloušťce alespoň jeden milimetr, motor to v pohodě pobere a za pár hodin si na to zvyknete...
U BV 500 žádný zázrak při použití dr. Pulley nečekejte. Jede to slušně i s origo válečky, spíš mám někdy problém s plným využitím výkonu tohoto skůtru na rozmlácených SČ silnicích, které se léta neopravují a pokud ano, tak primitivní technologií dálného východu, ale za západní ceny, které politici ze SČ kraje bez mrknutí oka vypláznou
Vážně uvažuji o pořízení alespoň litrového advanture - cendura s tlumiči s gigantickými zdvihy ...vám co máte lepší politiky a lepší asfalt mohu jen tiše závidět...
28 čer 2017, 06:00
Hoši dík za vysvětlení. Utvrdilo mě to v tom, že různá gramáž v jednom variátoru asi není to pravé. Proč se teda ty těžší rychleji opotřebují...
K tomu střídání lehčí - těžší - lehčí atd. Pokud by se našel blbec, který by byl schopen dát na polovinu obvodu lehčí a na druhou polovinu těžší válečky, musel by to být korunovaný vůl a takový by snad nebyl schopen se do toho variátoru ani dostat.
Rodina mi koupila skútr k šedesátinám proto abych se na něm vozil, pokud by chtěli abych bádal koupili by mi spíš Mladého technika.
28 čer 2017, 07:56
Souhlasím, původně jsem chtěl napsat, že podobný tuning maxiskůtru je dle mého názoru zbytečný, motoru, který je výrobcem naladěn tak, že pracuje v relativně nízkých otáčkách se vytáčením logicky sníží životnost...a ty vysokootáčkové bzučáky se stejně brzy rozsypou
Já bych se zaměřil na udržování toho, co zkonstruoval výrobce , tak aby to bylo v bezvadném stavu...vibrace a drnčení způsobuje i vyběhaný vyriátor, otlačená polořemenice nebo ošoupaná hřídelka variátoru, špatná ložiska atd.-..skůtr bude sloužit spolehlivě celá léta, aprilia-piaggio, to je poctivá bytelná konstrukce, prostě italské perly...Italové umí
28 čer 2017, 08:10
Scarabeo500: Za těch pár let, co chodím na tohle fórum a co jsem předtím chodil na scooter-tuning fórum, jsem se setkal s různejma montérama, který dělali i větší pí....ny, než by bylo poskládání válečků různejch hmotností do variátoru tak, aby to rozhodilo jeho vyvážení, proto jsem to pro jistotu napsal, aby to bylo opravdu každýmu jasný.
30 čer 2017, 14:18
Moje reálná zkušenost se slidery Dr. Pulley....
Objednány slidery Dr. Pulley - typ Dr.Pulley Sliding roll SR2015/6-11 gr. +
vodítka varíátoru - Dr.Pulley sliding pieces SP2015-J
odkazy zde:
https://drpulley.sho...R2015/6-11::541.htmlhttps://drpulley.sho...-SP2015-J::1002.htmlCena dohromady i s poštovným: 52,70 EUR, což je při aktuálním kurzu cca 1350 ,- Kč
Před instalací jsem přemýšlel o váze sliderů, protože origo válečky mají 12,5 gr. Podle doporučení na shopu Dr. Pulley by se měly dávat slidery o cca 10 - 15 % lehčí. Chtěl jsem zvolit ideální kompromis, mezi akcelerací a max. rychlostí. Tudíž jsem i po přečetení pár příspěvků na německém fóru (odkaz zde:)
http://drpulley.info...da-s-wing-125-sh125/zvolil váhu 11 gr. Toto jsem měl už i v reálném provozu otestováno od kolegy, který má taky S-Winga 125 s podobným nájezdem kilometrů a slidery pořídil cca o 14 dní dříve než já a než je pořizoval, tak jsme spolu laborovali, jaká hmotnost válečků bude ideálním kompromisem a shodli jsme se na 11 gr. Což se nám zatím ukazuje jako velmi dobrá volba. Já jsem je zatím vyzkoušel jen na pár km jízdy a tady jsou mé postřehy...
Maximální rychlost se mi z původních cca 110 km/h tachometrově při 10 000 ot/min posunula asi na 120 km/h při 9500 ot/min. A když to vezmu kolem a kolem tak se mi snížily otáčky v celém spektru od cca 70 km/h až po maximální rychlost o cca 500 ot/min, což bude mít v konečném důsledku i pozitivní efekt na spotřebu. Kolega, co je má již namontované mi potvrdil, že se mů zatím snížila průměrná spotřeba ze 2,9 - 3,0 na cca 2,7 l/100 km. Já teprve uvidím, ale myslím si, že to tak opravdu bude, když mi pal PC po testovací jízdě, kde jsem zkoušel akceleraci a max rychlost ukázal průměr 3,1 l/100 km, přičemž po tom co mám zatím s S-Wingem odježděno odhaduji, že ná původních válečcích bych byl někde na 3,4 - 3,5 l/100 km při stejném tempu a rychlostech. Zatím tedy mohu říct, že jsem velmi spokojen a byla to dobrá volba, pořízení sliderů Dr. Pulley do standardního variátoru...
Zde je ještě tabulka otáček motoru při různých rychlostech v době, když jsem měl ještě variátor s originálními válečky:
80 km/h - 7300 ot/min
90 km/h - 8200 ot/min
100 km/h - 9000 ot/min
max 110 km/h - 10000 ot/ min
po delší projížďce a podrobnějším odsledování otáček motoru s "vylepšeným variátorem" doplním tabulku ještě o aktuální hodnoty
Více na:
http://www.motorkari.cz/motorka/?mid=10 ... ddid=66277Copyright © Motorkari.cz
30 čer 2017, 19:35
Takové příspěvky jsou dobré a přínosné --- pochvala. Já bych šel váhově ještě níže. Škoda, že jsi z Brna, porovnali bychom s Dowtownem 125
14 srp 2017, 20:05
Ahojte, po více jak roce provozu PCX 150 a ujetí 20.000 km jsem se rozhodl dát nové valecky. Vzhledem k tomu, ze to bylo potřeba tak jsem zvolil Valecky od Dr. Pulleyho. Objednal jsem to přímo z Německa i když nemám možnost placeni přes Pay, ani jiné podobné. Zkoušel jsem naše české prodejce, ale jeden nejmenovaný už půl roku nefunguje a druhy, který také nabízí omezený počet druhu mi nebyl schopen odpovědět přes tři měsíce na otázku, zda je v jeho možnostech dodat i takový, který nemá v nabídce (tudíž ho nikdy neprodaval). Přes všechny me obavy obchod proběhl v pohodě a počkali na platbu přes internet banku a do pěti dnů jsem to měl doma. Ta firma je výše jmenována - takže první krok proběhl na jedničku. Po prohlídce v servisu jsem požádal souseda a vrhli jsme se na to. Odmašlil jsem vše a pak mi soused pomohl sundat Variator a dali jsme Valecky - 12,5 gramu. Nyní jsem najezdil více jak 500 km. Me poznatky-
Jede to plynuleji, zrychlení je příjemnější, zrychluje to i ve vyšších rychlostech - je to pěkně cítit i nad 60 km až do tachometrovych 110. Maximalka se zvedla o takových 6 km (tacho 116). Ale je to prijemé, plynulé, tiché. Velmi plynula jízda ve všech rychlostech - jsem si nicméně vědom toho, že to zatím může být placebo efekt. Další věc co me příjemně překvapila, ze při ubrání plynu skutr tolik nebrzdí a je delší dojezd a příjemnější bez plynu. Uvidím, jaké to bude po 5000 km. Zatím jsem spokojen a staré Valecky jiz bylo potřeba dat pryč (byly na několika místech zploštělé ). Za mne doporučuji pokud člověk ma skutr jako dopravní prostředek z bodu A do bodu B (jezdím 140 km denně) a nechce do toho vrážet velké peníze. Spotřeba zatím nevím - vypadá to obdobně, ale je pravdou, ze za to více taham). Zatím tolik, čaute
Naposledy upravil
borout dne 14 srp 2017, 21:19, celkově upraveno 2
14 srp 2017, 20:22
Tak svhvalne napis kolko si to tak vezme pri plnom plyne v kuse
14 srp 2017, 21:17
Nevím, na plnej kotel jsem jel jen chvíli. Ukázalo mně to 2,6 v PC. Pak jsem jel přes 90 a spadlo to na 2,0 PC. Chce to dlouhodobější test. Uvidím za 2000 km. To budu schopen říci přesněji.
05 zář 2017, 12:38
Na mojom plný plyn žere 3,3. Priemerná 2,3-4
04 čer 2018, 18:13
Ahojte, po ujeti 8000 km bych se konečně znova ozval ohledně zkušeností.Jsem stále příjemně překvapený a naladěný z válečků Dr. Pulley. Maximalka je stále vyšší - cca 118 tacho. Zrychlení lepší, chod čistý, příjemnější a kultivovanejsi. Spotřeba mně v průměru klesla o 1-2deci. Jel jsem i letos na jeden zátah z Brna do Žatce a pořád přes 100 tacho a velmi příjemné - spotřeba asi 2,3-2,4 dle PC. Když jedu na max tak je spotřeba 2,6. Za mne i po ujeti 8000km spokojenost z nákupem a výměnou valecku. Až bude potřeba, půjdu do toho znova.