od Mr.Voza » 24 čer 2017, 09:52
Tak jsem se konečně rozhoupal a dal jsem je do sériovýho variátoru v Aprilii Leonardo 250, s motorem Yamaha, stejnej jako v Majesty. Původní gramáž 14g, nahrazeno Pulleyema 12,5g (pozor u Majesty se dávali dvě gramáže 11g a 14g). Pocitově to jede líp, reakce na přidání plynu je rychlejší, skůtr je svižnější. V usálený rychlosti motor točí míň, když přidám, otáčky se dostanou tam, kde má motor vyšší výkon a vystřelí lip, než s originálníma válečkama. Ve větších rychlostech taky skůtr tocí míň a motor se tolik netrápí. Ostranila se tím ta nepříjemná vlastnost Leoše, kdy se motor při dosažení maximálky chová, jakoby zasahoval omezovač, resp. posunulo se to do vyšší rychlosti, ale toho jsem za "norálních podmílek" nedosáhnul - zaznamenal jsem to jenom zalehnutej za řidítkama a z mírnýho kopečka.
A teď trochu naměřenejch hodnot - vše měřeno GPS, po rovině a ve skoro bezvětří, pokud neuvedu jinak:
Maximálka s původníma válečkama za normálních podmínek (normální posez) 109 km/h (tacho cca 130), maximálka s Pulleyema 116 km/h (tacho cca 135)
Maximálka s původníma válečkama v pozici zalehnutej za řidítkama 113 km/h (tacho cca 135), maximálka se zalehnutím za řidítka s Pulleyema 120 km/h (tacho cca 140)
Hodnoty zrychlení v sekundách nemám, mám jenom záznam z RaceChrono, ze kterýho se dá vyčíst na jak dlouhým úseku jsem zrychlil na určitou rychlost:
Půdodní válečky - 0-100 km/h - měřeno 2x - jednou dráha dlouhá 310m, podruhý 300m
Pulleye - 0-100 km/h měřeno 2x, jednou dráha dlouhá 290m, podruhý 285m
Takže ve všech směrech posun k lepšímu. Pokud někdo chce oživit skůtr a nechce vrážet tisíce do Multivaru, tohle je podle mě ideální řešení za zlomek ceny. Doporučuju všem.
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP