Diskuze o tuningu skútrů. Zvyšování a ladění výkonu, tlumení, brzdy. Kity, výfuky, karburátory, variátory, spojky,...
02 kvě 2016, 18:35
Ale v podstate to u mňa tak funguje.
Pri rozbehu mám vyššie otáčky a lepšie zrýchlenie, pri ustálenej rýchlosti mám naopak nižšie otáčky oproti originál valčekom a teda aj spotrebu nižšiu.
Čiže v meste je to živšie s vyššou spotrebou, mimo mesta nižšia spotreba a z dlhodobého hľadiska mi priemerná spotreba klesla, paráda.
Samozrejme ak by som jazdil prevažne v meste, spotreba bude iba vyššia.
02 kvě 2016, 19:39
No je to tak nejak ako pise duky. Navyse pridanim sirsej podlozky som ziskal lahsi prevod, cize z miesta mam lepsi odpich. Motor mi pri plnej akceleracii teraz toci v idealnom pasme. Zaroven, kedze kocky tlacia remen vyssie ako valceky som neprisiel o maximalku, naopak. Na okreskach pri ustalenej rychlosti mi otacky klesnu o cca 500 ot/min. oproti valcekom, lepsia spotreba. Zivotnost kociek oproti valcekom je niekolkonasobna, cize z pohladu investicie, su kocky vyhodnejsie ako valceky. Mam ich tam uz 10.000 km a opotrebenie je minimalne, na valcekoch boli male plosky uz po 5.000 km. Pre mna je to tiez o komforte. Je to jedna z veci, ktoru nemusim riesit uprostred sezony, lebo kocky preziju minimalne dva remene, takze nemusim kvoli nim otvarat variator castejsie ako je nutne. Valceky totiz odporuca vyrobca skutra menit skor ako remen. Variator je tichsi, kocky tak nehrkocu ako valceky. Niesom tuner, ale mam rad prakticke riesenia, ktore funguju.
02 kvě 2016, 20:11
Já měl 19 g Pulley namísto 21 g originálních. Motor točil až do rychlosti 100km/h vyšší otáčky a dále při vyšší rychlosti pak zase točil míň. Pocit z jízdy byl skvělý, za cenu o 0,5 l vyšší spotřeby v dlouhodobém průměru. Člověk si užíval jízdu i po dálnici, kdy při 140 km se motor netrápil ve vysokých otáčkách. Nyní jsme zase "tunili" a polovinu válečků jsme vyměnili za těžší, průměr ted dělá 20g na jeden kluzák. Otáčky mírně klesly, tak očekávám i snížení spotřeby zase ale je o poznání horší akcelerace. Takže platí vždy něco za něco.
02 kvě 2016, 23:20
Nepotřebuji vyšší otáčky, spokojím se s hladším a plynulejším "řazením", zatím můj nejlepší letošní "tuning" který skutečně funguje bylo důkladné seřízení ventilů a dnes jsem k tomu přidal důkladné vyčištění škrtící klapky. Sice jsem kvůli tomu rozebral půl skůtru ale jsem rád že jsem se k tomu dokopal.
Nevím kolik mi to ted točí s kluzáky, protože moje beverly IE nemá otáčkoměr. Myslím že jen o něco málo víc než s origo 21.55 válečky, asi do 80 km/h, pak se to srovnává...Zítra přidělám všechny plasty a projedu se, musím "analyzovat" to hluché místo a zjistit jak se chová skůtr v rychlostech na nad 80 km. Pak napíšu.
-- 3. 5. 2016 21:26 --
Tak jsem konečně uklidl garáž plnou skůtr-plastů, nastrojil Beverly a vyjel na testovací jízdu...to "hluché místo" s posuvníky 21 g je kolem tachometrových 75 - 80 km/h, ve srovnání s origo válečky je rozjezd asi do 60 km přibližně stejný, pak válečky začínají víc tlačit na vnitřní polořemenici a dělají trochu těžší převod...80 km - "hluché" místo je začátkem znatelnějšího poklesu otáček a zpomalení akcelerace, protože nemám otáčkoměr odhaduji že už ve stokilometrové rychlosti jsou minimáně o 500 nižší než s válečky...je jsem chvilku tachometrových 110 a motor si klidně vrní. Myslím že kdybych vyjel na dálnici tak ve 130 otáčky klesnou možná o tisíc..
Když jsem loni vyměnil 200 ccm piaggio za pětistovku byl jsem příjemně překvapen výrazně drsnějším projevem motoru, s jednoválcem je to asi normální...s posuvníky dr. pulley je skůtr skutečně kultivovanější, klidná jízda po kvalitním asfaltu je skutečně o hodně příjemnější než s válečky. Pokud jde o plynulost řazení posuvníky skutečně fungují. V rámci týdenního testování jsem ještě jednou zkontroloval a znovu seřídíl ventily a vystříkal čističem škrtící klapku, odměnou je startování na první drcnutí, ale s 21g válečky se skůtr chová pořád stejně.Mám originální černou kontrastní pružinu a 1.5 mm podložku pod vnější polořemenicí. Teoreticky bych mohl vyměnit podložku za 2 mm, to je asi maximum aby vnější polořemenice byla nasazena celou plochou vnitřního tisícihranu na tisícíhranu hřídele, "stálý" převod variátoru by byl o něco málo "lehčí" a rozjezdy nepatrně svižnější. Myslím že otpimální pro můj styl jízdy převážně mimo město budou posuvníky asi o jeden gram lehčí. Zatím budu jezdit s 21 g, ale vzhledem k tomu, že výrobce v příbalovém letáčku deklaruje životnost posuvníků 30 až 70 tis km, nevylučuj že posuvníky časem odlehčím na minisoustruhu o jeden gram. Obyčejný váleček se dá poměrně lehce rozebrat a oddělit kovové jádro od "gumy", nevím zda to půjde tak lehce i s posuvníkem. Závěrem uvádím, že demontáž kufru, plotny, držáku plotny, zadního světla a všech dalších plastů abych se dostal k víku ventilů a šktrící klapce je skutečný porod, zpětná montáž jde rychleji...letos toho mám tak akorát a budu už jen jezdit a jezdit...Dnes jsem Beverly zakryl plachtou a zítra začínám leštit a voskovat čopra, dobíjím atypický předražený akumulátor a celý teplý víkendu budu závodit s motýlem...Má jen 37 kW ale nadčvercový motor - tvrdé kladivo má dostatený krouťák ...už cítím v dlaních ty vibrace a bafání výfuků...jupííííííííííííííííííííííí
14 srp 2016, 20:47
Ahoj chlapi, tak jsem se přece jenom dokopal k tomu, že si pořídím na vyzkoušení taky Puleje. Dneska jsem sundal varec, abych vůbec zjistil, co tam mám za origo válečky a abych si taky vlastně vyzkoušel, co vše to obnáší. Nikdo to v této republice přesně neví, ani ofiko dovozce, jsou prostě neschopní. Bylo mě tady někde řečeno, že by v mém stroji měly být 18x14. Sundání variátoru práce na 10-15 minut, ideál je mít rázový utahovák.
Takže jsem zjistil, že válečky jsou 20x15-6ks, né 18x14, zvážil jsem je všechny naráz, váha válečku je 12,5 gr. Kde je koupit vím, akorát mám dilema, podle zdejší diskuse, zda teda objednat 11,5gr, nebo 11gr. Je to oněch 10-15% váhy válečku míň než origo, což se všeobecně doporučuje. Co myslíte..
14 srp 2016, 21:13
U 125ccm bych šel do těch 11 gramových.
14 srp 2016, 21:28
Hm, asi jo, počkám ještě na nějaké další příp.reakce. Ono taky je možnost při koupi 11.5gr. po vyzkoušení je potom výstružníkem odlehčit na 11gr a zase vyzkoušet, jenže je riziko, že potom taky můžu zjistit, že 11,5 bylo lepší,že
A co teď....A obě sady se mě jaksi kupovat nechce..
Možná je taky řešení koupit teda 11gr. a pro další zkoušení si udělat nějaká, možná silonová pouzdérka do každého válečku tak, aby váha šla o něco nahoru na těch 11,5gr, když by to bylo horší, tak ty pouzdérka jednoduše zase vyhodit...
Takže rozhodnuto, 11gr.....
14 srp 2016, 22:04
i s 11 g se to dá trochu poladit podložkou pod vnější polořemenicí, předpokládám že tam je z výroby 2 - 3 mm stačí ubrat neno přidat 1-2 mm
24 srp 2016, 16:06
Tak dneska dorazily Pulleje 20x15 11gr, bleskově proběhla výměna válečků a šup na testy. První poznatky jsou více než pozitivní. Skůtr jako by víc ožil, je cítit rychlejší akcelerace, líp jde za plynem, líp tahá do kopců, maximálka je stejná.Otáčky šly při tacho 110 km na 9000, dřív to bylo tak 8200. To je přesně to, co jsem od toho očekával, nic víc, nic míň. Ještě možná zkusím časem změřit spotřebu. Takže za mě, vyhozené peníze to rozhodně nejsou, vše co jsem očekával se splnilo na 100%....
25 srp 2016, 21:48
tak to jsem rad, že jsem poradil dobře. tak ať ti slouží
25 srp 2016, 22:09
kolsa, jasan a dík, dalo se spekulovat i jinak, ale tohle je pro mě to, co jsem očekával, takže na dlouhou dobu už nic jiného nepotřebuji, super...
12 zář 2016, 10:34
řešil někdo z vás DrPullky na SYM GTS 250 r.v. 2006? (verze s karburátorem)
nejde mi ani najít jaký tam byly původně a nejsem si jistej, jestli doma můžu ještě najít původní variátor s válečky. teď mám odejitej Polini, tak přemýšlím, jestli znovu Polini, nebo origo s Drpulkama, Athenu, Malossi nebo J.Costa. Polini vydržel cca 40.000km
teď tak nějak váhám mezi DrPulley na origo nebo J.Costa. prostě mě láká alterativní mechanický řešení.
12 zář 2016, 11:04
Staci se zeptat... SYM GTS 250/300 25x22 18g original.... Doporučené 17g DR pulley.
Sent from mTalk, W10m
12 zář 2016, 21:38
a jen tak mimochodem, když je trochu ojetá řemenice, myslíte že je kravina obnovit soustruhem kuželovitost akční plochy řemenice? do hlobky cca 0,3mm?