od mzxy » 02 kvě 2016, 23:20
Nepotřebuji vyšší otáčky, spokojím se s hladším a plynulejším "řazením", zatím můj nejlepší letošní "tuning" který skutečně funguje bylo důkladné seřízení ventilů a dnes jsem k tomu přidal důkladné vyčištění škrtící klapky. Sice jsem kvůli tomu rozebral půl skůtru ale jsem rád že jsem se k tomu dokopal.
Nevím kolik mi to ted točí s kluzáky, protože moje beverly IE nemá otáčkoměr. Myslím že jen o něco málo víc než s origo 21.55 válečky, asi do 80 km/h, pak se to srovnává...Zítra přidělám všechny plasty a projedu se, musím "analyzovat" to hluché místo a zjistit jak se chová skůtr v rychlostech na nad 80 km. Pak napíšu.
-- 3. 5. 2016 21:26 --
Tak jsem konečně uklidl garáž plnou skůtr-plastů, nastrojil Beverly a vyjel na testovací jízdu...to "hluché místo" s posuvníky 21 g je kolem tachometrových 75 - 80 km/h, ve srovnání s origo válečky je rozjezd asi do 60 km přibližně stejný, pak válečky začínají víc tlačit na vnitřní polořemenici a dělají trochu těžší převod...80 km - "hluché" místo je začátkem znatelnějšího poklesu otáček a zpomalení akcelerace, protože nemám otáčkoměr odhaduji že už ve stokilometrové rychlosti jsou minimáně o 500 nižší než s válečky...je jsem chvilku tachometrových 110 a motor si klidně vrní. Myslím že kdybych vyjel na dálnici tak ve 130 otáčky klesnou možná o tisíc..
Když jsem loni vyměnil 200 ccm piaggio za pětistovku byl jsem příjemně překvapen výrazně drsnějším projevem motoru, s jednoválcem je to asi normální...s posuvníky dr. pulley je skůtr skutečně kultivovanější, klidná jízda po kvalitním asfaltu je skutečně o hodně příjemnější než s válečky. Pokud jde o plynulost řazení posuvníky skutečně fungují. V rámci týdenního testování jsem ještě jednou zkontroloval a znovu seřídíl ventily a vystříkal čističem škrtící klapku, odměnou je startování na první drcnutí, ale s 21g válečky se skůtr chová pořád stejně.Mám originální černou kontrastní pružinu a 1.5 mm podložku pod vnější polořemenicí. Teoreticky bych mohl vyměnit podložku za 2 mm, to je asi maximum aby vnější polořemenice byla nasazena celou plochou vnitřního tisícihranu na tisícíhranu hřídele, "stálý" převod variátoru by byl o něco málo "lehčí" a rozjezdy nepatrně svižnější. Myslím že otpimální pro můj styl jízdy převážně mimo město budou posuvníky asi o jeden gram lehčí. Zatím budu jezdit s 21 g, ale vzhledem k tomu, že výrobce v příbalovém letáčku deklaruje životnost posuvníků 30 až 70 tis km, nevylučuj že posuvníky časem odlehčím na minisoustruhu o jeden gram. Obyčejný váleček se dá poměrně lehce rozebrat a oddělit kovové jádro od "gumy", nevím zda to půjde tak lehce i s posuvníkem. Závěrem uvádím, že demontáž kufru, plotny, držáku plotny, zadního světla a všech dalších plastů abych se dostal k víku ventilů a šktrící klapce je skutečný porod, zpětná montáž jde rychleji...letos toho mám tak akorát a budu už jen jezdit a jezdit...Dnes jsem Beverly zakryl plachtou a zítra začínám leštit a voskovat čopra, dobíjím atypický předražený akumulátor a celý teplý víkendu budu závodit s motýlem...Má jen 37 kW ale nadčvercový motor - tvrdé kladivo má dostatený krouťák ...už cítím v dlaních ty vibrace a bafání výfuků...jupííííííííííííííííííííííí