Diskuze o tuningu skútrů. Zvyšování a ladění výkonu, tlumení, brzdy. Kity, výfuky, karburátory, variátory, spojky,...
29 dub 2016, 07:55
mzxy↓
Máš je příliš těžké. Proto i to "hluché místo".
Tu je typový list:
http://drpulley.info/drpulley_docs/Typenliste.pdfČerveně je vyznačena doporučená váha.
A dle mého názoru. To kdy ti začne zabírat, nebo vypínat spojka, váha válečků rozhodně neovlivní. To se nastavuje pružinami paken.
Sice by ti to nemělo točit 8500, ale 7000 určitě ano.
http://members.modernvespa.net/roadster ... _30248.jpg
29 dub 2016, 09:49
Všichni se hrozne divite ze to nefuguje... Bodej, kdyz kupujete stejnou váhu nebo o gram nižší nez je original... Ne nadarmo pisou -10-15%...
Sent from mTalk, W10m
29 dub 2016, 09:50
No neříkal jsem to
29 dub 2016, 10:32
mzxy↓
A ještě k té podložce. Dle mě je tam přesně z toho důvodu, aby řemen nevyjel až do deklu. Takže když dáš úplně nový řemen, a mas ji tam slabší než puvodni, tak si může řemen občas škrtnout, což je dle mého nežádoucí.
29 dub 2016, 10:39
A zase naopak když jde řemen dolů aby ti ho nesešrotovalo, protože má danou šířku a vznikal by tam docela vysoký tlak z boků řemene
Z Yoga tab
29 dub 2016, 10:51
Jj. Obecně o kolik zhulim řemen o tolik mužů ubrat na podlozce. Ne víc, ne míň.
mzxy↓
Než ty kluzáky pod cenou prodáš. Zkusil bych na tvém místě ubrat prvně váhu (vrták, soustruh), a uvidíš že optimální váhu najdeš. (jezdím po rovině a sam, dám těžší... Jezdím v kopcích a ve dvou dám o něco lehčí)
29 dub 2016, 10:54
Tak jsem postupoval kdysi u Yamahy a bylo to OK
Z Yoga tab
29 dub 2016, 18:56
K tej vahe za mna len tolko, ze som experimentoval s roznou vahou Dr. Pulley valcekov a nakoniec som skoncil s vahou, ktora je vacsia ako original (13.8 -> 14g). Mam 300 Quasar a na tento motor je to podla mojho cisto subjektivneho dojmu akurat. Skusal som 12.5, 13, 13.5g. Skusenosti ludi zo zahranicnych for su podobne ako moje. Neviem ako to je pri inych motoroch a kubaturach, ale odporucanych -10% nemusi byt vzdy ta najlepsia volba. Samozrejme podlozku som dal hrubsiu (1.0 -> 1.3 mm) kvoli tomu, ze remen bol bez nej vytlacany prilis vysoko.
29 dub 2016, 20:05
Mám ten istý motor ako aj 250-E3 carb. a je dosť rapidne poznať že striekačka je v nízkych otáčkach lepšia ako karb. verzia naproti tomu zase karbik je viac raketovejší a vidím že u každého motora to bude z Pulcami individuálne! Dnes sme do 250-ky nasačkovali 12gr Pulky a prvý výsledok bol celkom zaujimavy, ale vzapäti sa rozpršalo tak sme to nemohli dôkladnejšie testnuť, snad zajtra sa počasie umúdry a budeme pokračovat. Tie hrubšie podložky si kde zohnal? Ja aktuálne vážim 90kg a zväčšia pendlujem na skútri sám tak akú gramaž by si mi asi tak odporúčal na tu 300-ku, priznám sa že menej ako 13gr som ani neuvažoval.
29 dub 2016, 20:34
Jsem zvědav jak to vyladíš,,,
29 dub 2016, 22:22
@JRM66: Vazim zhruba rovnako, vo full moto vybave mozno 100 kg, jazdim solo a 14g je pre mna ideal. Podlozka 1.3 mm je original Piaggio diel 831363. Inak valceky som ladil tak, ze som pridaval vahu, narezal som gumenu hadicu s priemerom, ktory vosiel natesno do valceku na kusky presne odvazene na zlatnickej vahe. Vysledok bol ze vsetky valceky mali uplne presne na desatinu gramu rovnaku vahu, pri povodnych neupravovanych vaha kolise o par desatin gramu. Tento motor ma max krutiaci moment pri 6200 otackach a max vykon pri 7250 otackach. Pre maximalne zrychlenie chces mat otacky niekde medzi. Vyssie otacky su mozno efektne, ale v skutocnosti vykonova krivka klesa. Pri plnom plyne z malej rychlosti mi so 14g valcekmi motor toci cca 6800-7000 ot/min., vyssie ide az ked dosiahne skuter prislusnu rychlost. Zaznamenanu maximalku mam 149 tacho, 135 GPS.
02 kvě 2016, 14:38
Celou zimu jsem studoval "typové listy", zahraniční skůtrfóra a youtube srovnávací klipy s chováním variátoru a motoru s posuvníky a válečky ( otáčky a rychloměr). Nejlepší výsledky s posuvníky se srovnatelným motorem měl uživatel s Gilerou Nexus 500 s dr. Pulley 20 gramů...Testoval to v Alpách a byl spokojen...Pochybuji, že nárůst hmotnosti o jeden gram způsobí výrazné hluché místo, a když nejsou 21 g to správné ořechové podle "typového listu", pak je otázkou proč je tajwanec vyrábí a prodává...dokonce jsou k mání i v hmotnosti 23 gramů...tedy o 1.45 g těžší než originál...
Mám válečky o 0.55 gramu lehčí než originál. nevylučuji problém s vodítky dr. pulley, tajwanec je doporučuje měnit spolu s válečky. Dakl jsme tam nové včetně nového přítlačného plechu, ve srovnání s původnímu vyběhanými vodítky se přítlačný plech pohyboval nahoru a dolu dost ztuha, zkoušel jsem to rukou před montáží.Nevylkučuji že si vodítka musí "sednout"...
02 kvě 2016, 14:47
Valečky se dělají těžší protože nexus není jedinéj skútr s tim motorem... Akorát nechápu proc tam dáváte porad těžší valečky nez série. To potom straci smysl a opoctatneni.
Sent from mTalk, W10m
02 kvě 2016, 16:57
Protože tuning na druhou
Protože chtějí nejen lepší zrychlení a vyšší maximalku, ale zároveň nižší otáčky a menší spotřebu a to dost dobře nejde dohromady. Dle mého skromného nazoru.
Kolik ti to točí teď při plném plynu a zrychlení mzxy? Držel bych se těch 7000 rpm. A protože se kluzáky netočí, tak můžeš váhu přidávat i ubírat, když si myslíš, že budou těžší lepší.
02 kvě 2016, 18:28
zitow píše:Protože tuning na druhou
Protože chtějí nejen lepší zrychlení a vyšší maximalku, ale zároveň nižší otáčky a menší spotřebu a to dost dobře nejde dohromady. Dle mého skromného nazoru.
Jak říkáš.... Nelze kombinovat...
Sent from mTalk, W10m