Diskuze o tuningu skútrů. Zvyšování a ladění výkonu, tlumení, brzdy. Kity, výfuky, karburátory, variátory, spojky,...
06 bře 2016, 14:30
bouska.t píše:Valečky jsou určeny do standartních (sériových) variatoru.... Ne do tuningovych. Jestli mas varec v poratku kup puleye, jestli ne kup nejakej sportovní variátor. Ten ti samozrejme přidá vic na vykonu
Sent from mTalk, L950XL, W10m
Variátor přidá výkon ? Výkon přesně čeho ?
06 bře 2016, 14:43
omlouvám se pánovy.... sníží ztrátu výkonu mezi kolem a motoru....
Sent from mTalk, L950XL, W10m
06 bře 2016, 15:52
Omlouvat se nemusíš, ale hrabu se ve 4kolkách s variátorem, tam variátor mění průběh převodu. Ale to bude stejné jako u skůtru.
A ztrátu mezi kolem a motorem spíš způsobí špatný/prokluzující řemen než tvar variátoru
Pokud se budeme bavit o variátoru ....
06 bře 2016, 22:55
Udivuje mě ta naivita, že variator zvýší výkon. Z čeho se vezme?
07 bře 2016, 00:49
z toho ze zvysi otacky pri rozbehu. Nie som odbornik ale podla videi(a skusenosti) u kymco downtown 300i seriove valceky tocie 6300, Dr puley 6700 a malosi 7000 pri rozbehu. A rozdiel to je razantny. Video u malosi som nenasiel ze ci znizi otacky na dilanici (a zvysi maximalku), ale tvrdia ze ano, Dr Puley valceky oproti seriovym znizia aj otacky pri ustelenej rychlosti napr pri 120kmh zo 7000 na 6800rpm. U inych skutrov to bude poobne, mozno ze rozdiel nebude tak vyrazny, kedze 300vka u downtowna je specificka tym, ze pod 6200 taha ako obycajna 300vka a nad tuto hodnotu ako keby zaplo turbo.....preto seriove valceky idu tak na spodnej hranici moznosti motora
07 bře 2016, 07:09
Nevím z čeho se vezme. Ale když des na brzdu pred a po vymene tak na kole je vždycky rozdíl ve výkonu.... Třeba tmax ma na kole 27kw a s kitem od mallosi ma najednou 34kw na kole
Sent from mTalk, L950XL, W10m
07 bře 2016, 07:50
Motor zůstane stejný. A nic jiného výkon stroji nedodává. Divné.
Kde se pak teda zmaří ten výkon se seriovým variátorem? Přemění se ve variátoru v teplo?
07 bře 2016, 08:13
Nejspíš bude trochu rozdíl v tom, jaký výkon má motor jako takový a jaký výkon se dokáže přenést na zadní kolo. Ideálně 100%, ale to je utopie. Varoš výkon nezvýší, ale mohla by se zvýšit jeho účinnost, takže na něm budou menší ztráty. Změnou varoše se výkon motoru fakt nezvýší.
07 bře 2016, 08:38
Sportovní variátor (nebo jen válečky dr.pulley, nebo jen vhodnějc zvolená gramáž válečků) výkon motoru samotnáho fakt nezvýší
Variátor akorát dokáže líp zužitkovat výkon motoru - víc výkonu přenýst na zadní kolo. Ten "nepřenesenej" výkon se nikam neztrácí. Změna převodovýho poměru variátoru má akorát jinej průběh, kterej využije víc výkonu motoru. Variátor prostě "líp řadí". Jako kdyby jste na klasický motorce (nebo v autě) řadili už ve 4000 ot/min s motorem, kterej má maximální točivej moment až v 5000 ot/min (sériovej variátor) a nebo stejnej motor točili až do 5000 ot/min (spotrovní variátor).
07 bře 2016, 20:59
Nevím proč to nikdo nezmínil, ale zvýšení výkonu je na úkor spotřeby. Souvisí to s otáčkami při kterých variátor pracuje.
Originální variátor je o optimalizaci výkonu, spotřeby a komfortu jízdy.
07 bře 2016, 22:29
Jakou zvolit gramáž dr.Pulley pro motor Minarelli 250ccm, varec Polini současný válečky 20x12 11,5g.Dík za odpovědi.
08 bře 2016, 09:40
- 10-15% z těch válečku co tam máš z 11g to není tak velkej rozptyl.
10 bře 2016, 16:10
filipus↓
Dle mého názoru zaplatíš o cca 2000 Kč víc při výměně varce, než když tam prdneš ty kluzáky. Výsledek bude v podstatě stejný. S výměnou bych počkal, až bude sériový variátor v řiti.
-- 10. 3. 2016 15:23 --
A jinak k největší ztrátě výkonu motoru u skútrů dochazí,a né že né, na řemenu při tření.
10 bře 2016, 19:04
prosim vas, treba menit s valcekmi pulley aj kontrastku ?
10 bře 2016, 19:34
Zbrojíš, zbrojíš ?