Ahoj všeci. Původně jsem se nechtěl o válečcích Dr.Pulley nějak rozepisovat, ale potom, co jsem si zde na fóru o nich přečetl spoustu kritiky, spíše než vlastní zkušeností, a když jsem zde narazil na názor, že jsou k ničemu a všichni kromě asi dvou lidí je vyndavají a mění za originály, rozhodl jsem se, že přidám taky svůj názor. Jsem asi jeden z prvních, kdo válečky Dr.Pulley loni na podzim montoval do Burgmana 400. Od té doby jsem s nimi najel pár tisíc kilometrů a jsem naprosto spokojen. Akcelerace skvělá, vibrace při rozjezdu nepatrné, spotřeba nižší !!!
Stále se zde řeší vyšší otáčky při rozjezdech. Ano, při rozjezdu to točí skutečně víc, ale taky to líp akceleruje. Vadí to snad někomu ? Při vyšších rychlostech jsou otáčky oproti originálu zase nižší. Zřejmě nutností a základem úspěchu je volba správné gramáže válečků.
Co se týče konkrétně B400, tak já používám 18g. Můj názor je ten, že pokud bych chtěl jezdit jen po městě, budu si s Dr.Pulley užívat lepší akcelerace při rozjezdech, ale daní budou poměrně často vyšší otáčky a tím pádem i vyšší spotřeba. Nevím zda bych se přiklonil k originálu nebo k Dr.Pulley. Ale to hovořím jen o B400, což podle mého názoru ani není čistě městské vozítko. Pokud budu chtít jezdit spíše mimo město, volil bych jedině Dr.Pulley. Sám jezdím na B400 občas do práce a je to zhruba 10 % město, 90 % dálnice. Při této kombinaci a při dálniční kochací rychlosti 100 - 110 mám otáčky cca. 5000 až 5500 a spotřebu průměr 3,3 litru. A to mám velké cestovní plexi. Když se kochám kolem Berounky a užívám si zatáček, jezdím kolem 3,5 litru. Takže pokud někdo jezdí spíše mimo město, doporučuji jednoznačně Dr.Pulley. Snížení otáček ve vyšších rychlostech, nižší spotřeba a výborná akcelerace jsou poměrně silné argumenty. Občas pospíchám a ani si nepamatuji, kdy jsem na dálnici překročil 6500 otáček. Při originálech, když jsem pospíchal, jsem se málokdy dostal pod 7000 otáček.
A co jsem za ten třičtvrtě rok s Dr.Pulley vychytal ? Jestli Dr.Pulley někomu zvyšují spotřebu, není to podle mého názoru vina válečků, ale toho, jak se pracuje s plynem. Když jedu přes Prahu, taky spotřebu zvednu, protože se neudržím a na křižovatkách musím všem ukázat. Zpočátku po instalaci Dr.Pulley, jsem měl i mimo město spotřebu vyšší, protože jsem s plynem kroutil, jako když jsem tam měl originály. Pak jsem se naučil plyn dávkovat s citem a jsem naprosto spokojenej. Vždyť si to může každý sám vyzkoušet. Třeba na B400 můžu jet stovkou s 5000 otáček, ale třeba i s 6000. Oproti originálu mají Dr.Pulley při manipulaci s plynem větší rozsah otáček při určité konstatní rychlosti, proto stačí jezdit s citem, nervat zbytečně za plyn a při dosažení požadované rychlosti, otáčky ubráním plynu snížit a rychlost zůstane stejná. Vidím, že to píšu docela nesrozumitelně, ale kdo s Dr.Pulley najede pár tisíc kiláků a trochu bude otáčky sledovat, nebude mít s těmito válečky problém. Naopak, není to žádná matematika a dnes jsem se s Dr.Pulley tak zžil, že příští válčky budou ty samé.
Závěr: Když jsou ty válečky tak špatné a všichni je vyndavají a mění zpět za originály, tak předpokládám, že těch Dr.Pulley se budou chtít zbavit. A když jsou opravdu tak špatné, asi je nikdo nebude chtít. Já se obětuju a tak za 50% původní ceny vezmu jedny do zásoby.
Napsal jsem jen své pocity a zkušenosti, tak mě neukamenujte