Diskuze o tuningu skútrů. Zvyšování a ladění výkonu, tlumení, brzdy. Kity, výfuky, karburátory, variátory, spojky,...
17 črc 2011, 21:30
Co jsem se dočetl,tak ve sportovní varci není rozdíl až tak markantní jako u série,takže by se mohlo zdát,že to za ty prachy asi nestojí.
17 črc 2011, 21:42
A co životnost? Já na pajdě osazené multivarem musím měnit co 5tis. Myslím, že tím že se Dr.Pulley netočí, ale sunou, mohly by vydržet víc. Nebo je to jinak a mýlím se?
17 črc 2011, 21:48
Tak životnost by měla být víceméně stejná ne-li lepší...Ale to by mě napsat především výrobce.
17 črc 2011, 22:12
jak již bylo řečeno,tyto válečky jsou primárně určeny pro seriový variátor,na kterých je to odzkoušené,pokud máš namontován sportovní variátor,tak je to míchání dvou různých variant pro zvýšení výkonu,nebo průběhu,a nikdo ti nezaručí očekávaný výsledek,takže bych to ani radši nezkoušel...
17 črc 2011, 22:18
No, já mluvil s někým s AB a nikterak mě od toho neodrazoval, jen mi řekl, že to odzkoušené nemá a tím pádem mi nemůže poradit s gramáži. Uvidím, ještě si to nechám projít hlavou - v životě jsem prodrbal víc, než za jedny Pulley válečky. A origo varec taky mám ....
Moc Vám děkuji za rady a odpovědi
18 črc 2011, 15:53
Jakattaro běž do toho i na padesátku to má cenu i kdyby do nesériového várce. Nevim teda kde jste na tom byli, že na nesériovém várci by to nemělo fungovat stejně jako v tom sériovém. Mám potvrzeno od amíků, že bez ohledu na variátor jsou tyhle válečky jedním z nejlepších upgrade skůtru jaký je vůbec možný- už jen proto, že vydrží opravdu déle než obyč. nemám osobně vyzkoušeno, ale chystám se je do choppstera dřív nebo později nacpat (potom, co ho nechám odbrzdit abych našel optimální váhu).
18 črc 2011, 20:31
AHoj všem, nainstaloval jsem Dr.Pulley 30 g na Kymco Xciting 500iR, r.v. 2009 a zatím jsem tak trochu rozčarovaný. Průběh zrychlení je asi o něco lepší, motor má nižší vibrace, protože pracuje ve vyšších otáčkách. Zajímalo by mě pro porovnání se standartím osazením válečky Kymco - jaké máte otáčky při konstatní rychlosti? Maximálka je 160, spotřeba cca 4,4 l/100 km. Ale otáčky jsou při ustálené rychlosti vyšší, při 60km/h-4000 ot., 100km/h-5500 ot( původní měly 5100), při 150 - 7600ot, 160km-8 tis.ot - při přidání plynu letí skoro k 9 tis.
18 črc 2011, 21:30
Já už jsem rozhodnut. Jen ještě zvažuji, jestli 6,5g , 7g, nebo 7,5g . Ale něco podvědomně mi říká, že těch 7 a kamarádi zase radí ať tam dám to samé, co dávám od Malossi a těmi je 7,5g. Tak ještě nevím, ale objednám je. Určitě ale až v srpnu, na výměnu mám ještě čas 2tisíce km, ale ted jedu na dovču a máme plánováno přes 1000km, tak do konce prázdnin tam určitě půjdou a potom poreferuji.
18 črc 2011, 21:37
Já pořád laboruju,jestli na buráka osvědčených 18g nebo 19g,včera jsem psal mail do AB,ale žádná odpověď,když jsem psal sz,tak mi to házelo,že uživatel neexistuje,tak nevím.
20 črc 2011, 18:29
Pánové poraďte - Normálně mám, jak už jsem psal, na svém skůtru 7.5g. Včera jsem dal do varce úplně nové Malossi 6g a najel na nich cca 50km a zdá se mi, že do kopců se rychlost snížovala minimálně, jelo to lépe, ale horší už to bylo s maximálkou a průběhem varce. Proto jsem se tedy rozhodl pořídit Dr.Pulley - 7g s tím, že oželím něco málo s maximálky, ale kopečky že mi to bude zvládat krapet lépe. A tak jsem provedl na AB větší objednávku a přišel mi mail, že bohužel do konce prázdnin mi jsou schopni poslat jen 7.5. Co myslíte - řešit těch 0,5 g nebo né? Dík za vaše názory.
20 črc 2011, 19:35
podle me 0,5g nema cenu resit
popripade muzes je dat do upinaku a vrtakem ubrat material ale to bys musel mit setinkovou vahu
20 črc 2011, 19:49
Co se týče té gramáže tak si taky myslím, ale co se týče ubírání - dr pulley by se zřejmě ubírali huř. Přeci jen to není váleček
. OK - objednávám 7.5 - tedy stejnou hmotnost jako tam mám teď , ale Malossi.
Kamarádovi na XCitingu 500 se výrazně zlepšily jak jízdní vlastnosti, tak rychlost i spotřeba. Tak pak poreferuji, ale dřív než po prázdninách to tam dávat nebudu
21 črc 2011, 23:46
Tak dneska jsem dal do variátoru Polini válečky Dr.Pulley. Za pár dní dám vědět jak to jezdí.
23 črc 2011, 08:20
Taky se připojím. Piaggio X9 500 a taktéž jsem tak trochu rozčarovaný. Průběh zrychlení je tedy podstatně lepší - motor pracuje ve vyšších otáčkách. Se standartními válečky (28g) to šlo do 5tis. ot. a pak postupně zrychlovalo, s doctorem (taktéž 28g) to jde hned na 6.250ot., což je největší kr.moment motoru. Takže to táhne jak čert.
ALE:
Se standartními stačilo točit 4tis.OT a v pohodě se to během chvilky rozběhlo na 60km/h - s doctorem musím točit aspoň 5tis.OT a pak ubrat
Srovnání rychlosti a OT:
standart:
4tis.OT - 59km/h
4,5 - 78
5 - 95
Dr. Pulley:
4 - 57
4,5 - 75
5 - 90
Maximálku jsem ještě na doctorovi nezkoušel, standart válečky jely 163 km/h. Pak doplním
Takže pokud to mám zhodnotit, přínos to byl na dynamiku při rozjezdech, ale při ustálené rychlosti jsem trochu ztratil. Takže možná vyzkouším ještě těžší 30g, protože já nechtěl závodit na semaforech - 500kilo má dostatek výkonu, ale zmenšit trochu ot., čímž by byla trochu menší spotřeba.
23 črc 2011, 08:46
Takže dal jsem 24 gr válečky DR.Pulley. Zrychlení je i díky řemenu Malossi a variátoru Polini neuvěřitelné. Konečně je to tak, jak jsem si představoval. Otáčky mi přijdou +- stejné. Maximálku jsem ještě nezkoušel a spotřebu teprve zjišťuju, ale vzhledem k tomu, že se rozjedeš hned co za to vezmeš, tak pak to nemusíš tak držet jako na standartním variátoru, tudíž si myslím, že se spotřeba spíš sníží, ale to bych s tím nesměl tak lítat...