Zdar,
Zakládám téma na diskusi o
MALOSSI TC UNIT O2 controller - lambda emulatorviz
http://www.malossistore.cz/Prodotto.asp ... &C=5515786je dostupny i pro jiné typy skútrů > je to celkem novinka a informací je málo.
O co jde, jak to funguje? "Krabička" která se zapojí mezi lambda sondu a řídicí jednotku.
Vylepšuje data z lambda sondy určená pro řídící jednotku. Lambda sonda nemusí vždy
pracovat optimálně, nebo i cíleně posílá jiné data (např. emisní omezení) než optimální
data pro efektivní poměr palivo/vzduch. Cílem této krabičky je tyto chyby eliminovat a
zasílat efektivní údaje.
Zkušenosti v CZ: žádné jsem nenašel > proto zakládám toto vlákno
Zkušenosti v zahraničí: málo informaci, většinou pozitivní zkušenost > zvýšení "kroutícího momentu",
řeší se jestli je nutné před použitím resetovat řídící jednotku , nebo cca 30 km počkat až se nastaví
na nová data.
Moje zkušenosti: nedalo mi to a koupil jsem to pro MBK Scycruiser 125 (je to X-max 125).
Montáž cca 5 minut > rozpojení konektoru na kabelu z lambda sondy do řídící jednotky a
vložení "mezikusu" O2 controlleru + uchycení. Řídicí jednotku jsem neresetoval.
Motor po přidání plynu znatelně lépe zabírá (je to opravdu znát > pozor ale je to 125 - žádné trhání
asvaltu se nekoná, berte to s rozumem),
maximálka nezměněna.
Odstraněny "díry v plynu", při studeném motoru (tady asi lambda zasahovala kvůli emisím)
Dle informací se pozitivní vliv O2 controlleru projeví hlavně při současném použití s laděným výfukem,
kde lambda doslova "brzdí" otevřenost výfuku. Ještě to prý vylepšuje nějak teplotu, ale to jsem moc nepochopil.
Na zahraničních fórech je názor že koupě tohoto zařízení cenu má, ale pokud někdo váhá mezi variátorem
a tímto, tak variátor má větší přínos. Doporučuji kupovat postupně variátor, výfuk, O2 controller.
Prozatím mám skútr v "sérii" > výfuk bude za cca 3 týdny tak uvidím.
Co vy na to > máte jiné zkušenosti?
Naposledy upravil
webbot dne 28 čer 2014, 22:45, celkově upraveno 1