Diskuze o tuningu skútrů. Zvyšování a ladění výkonu, tlumení, brzdy. Kity, výfuky, karburátory, variátory, spojky,...
08 zář 2013, 17:56
Mám starší skutr Piaggio Beverly 125 r.v.2002 motor M281 cca 25k km. Chystám se tam dát 209ccm kit válce s pístem od malossiho (hlava původní) a variátor multivar. Je třeba upravit i něco dalšího? Napadá mě snad jen větší tryska v karburátoru. U toho multivaru vezmu ten co je pro 125 a ze sady použiji těžší válečky 20x17 - 14gr? Měnit sekundární převod se mi moc nechce nebo je to také nutné? Pokud má někdo zkušenosti, tak je uvítám.
Naposledy upravil
KYBLOS dne 08 zář 2013, 18:19, celkově upraveno 2
Důvod: Přesunuto do správné sekce
08 zář 2013, 19:44
bez sekundáru to nebude ono kamarád dával origo 200 ccm válec a pak dělal i převody
a porovnej ceny origo 200 a malossi 209 jestli těch 9 ccm za ty prach stojí.
10 zář 2013, 21:01
A jak těžké a co vše je třeba k výměně sekundárního převodu? Není někde uvedeno jaký převod má 125 a 200? Díky.
10 zář 2013, 21:25
nevim nedělal jsme to, ále napíšu Kamarádovi snad se ti ozve
11 zář 2013, 00:29
Menit sekundarny prevod nema vyznam pokial to nechces na dlhe trate. U skutra ide hlavne o rozbeh, a co sa tyka trisky tak sa nemusi menit, jedine mozno zarezat koleno v airboxe
11 zář 2013, 10:14
trysku vyměnit určitě krmit 125 nebo 200 je rozdíl. Tohle neni 50sátka a i tu musíš přetryskovat když tam dáš 70 válec.
Bez výměny převodů stejně nevyužiješ potenciál motoru bez ohledu na vzdálenost jakou chceš jezdit.Pojedeš 80 a motor bude točit moooc otáček
27 zář 2013, 17:23
Dneska mě lehce vyděsila jiná věc. Píst k malossi 209 je o cca 10deka těžší než původní k 125. To jsem nečekal a mám z toho obavy. Doufám, že klika a ložiska to nějakou dobu vydrží.
27 zář 2013, 22:36
Ach jaj tazko vysvetlit ked sa do toho nerozumies... Zmes a velkost trisky nemusi mat pri zmene objemu ziadny suvis, jednoducho vacsi objem si natiahne viac zmesi, triskou menis pomer vzduchu a benzinu nie ake mnozstvo zmesi ide do valca.
A ked som mal kedysi apriliu SR tak som pri zmene na 70cc tak isto trisku nemenil a zmes bola dobra
Je to individualne... Ale nieje to pravidlo.
A co sa tyka toho piestu motor piaggio125 a 200 cc ma IDENTICKU!!! kluku cize tam sa nema co pokazit pokial je dobre zlozeny motor.
A este dalsia vec ze piaggio motor nema loziska na kluke
tam su klzne ulozenia. Jedine lozisko je na ojnici.
Tam sa nemas coho bat
27 zář 2013, 23:14
jasně nemusíš jen do tý doby než to potřebný množství paliva dokážeš podtlakem v daném čase který je stále stejný (s otáčkama se zkracuje) dostat přes trysku pak ji musíš zvětšit a nejde jen o trysku ale i o jehlu tvar případně zářez na který umístit jen pro příklad
porovnání karburátorů z originální dokumentace pro X9 125/180
carb.JPG
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
28 kvě 2014, 17:25
Ahoj, zpátky se vracím k tématu. Na 125 jsem dal 209 kit Malossi. Vyměnil jsem i sekundární převody, ale pořád se mi nepodařilo odladit trysku. Karburátor jsem nechal stejný. Původní hlavní tryska byla 108. Někde na webu jsem našel doporučení zvednout trysku o 8-10%. Tak jsem tam dal 115, 118 i 120. Ale pořád je tam při prudké akceleraci z půl plynu na plný tak na 0,5s výpadek. Pak táhne normálně. Začal jsem hledat na webu jednotlivé díly karburátoru Walbro u 125 a originální 200. A s překvapením jsem našel, že 200 má hlavní trysku menší mež 125. Má tam psanou 105. Dokonce i volnoběžnou má menší 34 (36) a ještě má jinou jehlu s pružinou. Teď váhám jestli tam mám vrátit alespoň tu originální 108, protože i při těch větších tryskách (co jsem zkoušel) měla svíčka bílý povrch izolátoru. Tak mám obavy abych to moc neochudil a nepropálil třeba píst. Máte nějakou radu?
28 kvě 2014, 17:27
No tak jestli jsi nevyměnil i klikovou hřídel, tak to potěž pán Bůh.
28 kvě 2014, 19:01
o klikovku mit strach nemusi....125,180,200...maji totozne motory krom valce a pistu...
jen me zarazi, ze do toho sebior vubec sel....kit od malosi plus prevody to je nejmin za dvacet jestli dobre tusim....i kdyby ta 125 byla hruza, tak za dalsich dvacet je mozna prodejna....takze mi rozumneji vychazi udelat A noty a koupit rovnou nejakou 200, nebo 250 ktere jsou hrube pod cenou 125.
30 kvě 2014, 20:06
Takže potvzuji, vrátil jsem tam původní trysku 108 (originál ke 125ccm označení motoru M281M) a zátah výkonu je bez dříve popsané díry. Lehce sloupla i max. rychlost. Ještě zvažuji že půjdu na trysku 105, kterou má Beverly 200 (označení M282M) v originálu. Jen mi furt hlodá v hlavě, aby směs už nebyla příliš chudá a nedošlo k nějakým problémům.
Je to stejně všechno zvláštní protože u novějšího typu motoru 125ccm (M284M) je u Walbro karburátoru tryska 108 a u 250ccm (M285M) je tryska 118.
15 bře 2016, 08:16
trošku se ze zvědavosti vrátím ke starému tématu. Jak to nakonec dopadlo - otryskávání, výkon, spotřeba...?
16 bře 2016, 00:22
Po pravdě jsem na Beverly za minulý rok najel cca 200km a spotřebu nesledoval. Jestli si to pamatuji dobře, dal jsem tam trysky z originální 200, tzn. 105 a 34 a byl s výkonem spokojený. Mám tenhle stroj "na hraní".