Diskuze o tuningu skútrů. Zvyšování a ladění výkonu, tlumení, brzdy. Kity, výfuky, karburátory, variátory, spojky,...
02 zář 2007, 22:01
Dneska jsem se tak bavil s tatkou o otevreni motorek a dosli jsme az ke skutrum. V inzeratech jsou psane u motorek ze v technicaku to ma 11kw ale jinak ze je to otevrene na 20 kw atd. Tatka rikal ze musí jít otevrit i skutr ze je to motor jako motor a to ze nema prevodovku by vadit nemelo. tak nevim co je na tom pravdy. Jestli se da otevrit skutr tak kde a zakolik?? ne ze by mi to nestacilo ten výkon ale je to dobre vedet??
03 zář 2007, 07:58
U Yamaha dvoutaktů to byla vložka ve výfuku, vlastně se jednalo o podložku s hodně malou dírou.
ale to je už nějaký rok.
03 zář 2007, 10:27
skutr se da otevrit,pokud ma od vyroby omezeni na 45km/h - vetsinou krouzek na variatoru a slepy koleno vejfuku,vic se s stim delat neda,samozrejme krome tuningu potom B)
03 zář 2007, 10:39
Ještě tam bejvá na sání u karbece omezení takovým mosazným plíškem s otvorama pro vzduch a vstup pro vzduch do air-boxu mívá takový gumový kolínko, který vstup zužuje. I to se dá vyndat. Jo a na klasickým fucku od výrobce bejvá kromě slepýho kolene ještě jeden vývod a to do takový krabičky. To se dá taky uříznout a zavařit. Snadnější je ale jak u slepýho kolene, tak u tohoto vývodu do krabičky, laděnej vejfuck
03 zář 2007, 10:42
[quote=Dj RE5PECT]skutr se da otevrit,pokud ma od vyroby omezeni na 45km/h - vetsinou krouzek na variatoru a slepy koleno vejfuku,vic se s stim delat neda,samozrejme krome tuningu potom B)[/quote]
o tehle restrikcích vím ale myslim ze se davaji jen na 50tky aspon jsem je nikdy na silnejsim skutru nevidel. Mam namysli otevreni u 125tek. B)
03 zář 2007, 10:42
tak že vlastně odstranit všechny restrikce, případně elektronickou blokaci
jinak jak říkal Lenin je tunnit, je tunnit je tunnit..... :p
03 zář 2007, 10:53
VVLLKK:
Aha, notak u 125ccm mě nenapadá nic, kromě možnosti, že má omezený CDI. B)
29 říj 2007, 18:13
Zdravím a mám dotaz. Mám nové (tedy přímo já ne, ale to není podstatné) NRG 50 (vyrobeno 7/2007), kde se jsem zatím odstranil restrikci ve variátoru, perforovaný plech v sání před karburátorem a zaslepil (zavařil) "slepé střevo" na výfuku. Tryska je 57 (původní 52) Stále však není výkon dostatečný (max. cca 65). Otáčky nejdou přes 7.300. Je ještě někde jinde omezení, nebo je ten motor tak mrtvý? Napadla mě ještě restrikce mezi kolenem sání a motorem, případně omezení v zapalovací soustavě. Nevíte prosím někdo víc?
30 říj 2007, 07:16
No myslím si, že tam máš taky sekundární vzduchový systém, což je taková krabička do který vede z fucku trubka. Je to snad kvůli emisím, či čemu, páč v tý krabičce je taková molitanová vložka, takže splodiny z fucku jdou částečně nejenom fuckem, ale jdou i přes tuhle krabičku, kde se částečně filtrujou a pak vycházejí někudy k variátoru a ven. Tu krabičku můžeš klidně sundat. Nevím jakej máš na tom fuck, ale pokud tam máš něco jako jsem tam měl u originálu já, tak ve fucku je katalyzátor a to max. rychlost brzdí. Když jsem tam měl origo fuck, dost sem to cítil jak se to jakoby dycky přidusí. Prostě to nechce pustit dál. Proto sem samo hned pokoupil laďák, protože ten to nemá. Pozor, některý laďáky můžou bejt homologovaný a omezený např. zúžením hrdla u hlavy motoru. Nevím jestli o tom víš, proto to píšu. Jinak taky nevím jestli si koukal na
http://www.scootland.cz, ale je tam popsáno jaký restrikce na scootech bejvaj použitý. viz.
http://www.scootland.cz/jaknato/Trestrikce/ Víc už mě toho nenapadá, takže toť vše B)
30 říj 2007, 18:22
To KYBLOS: Dík za odpověď. O "krabičce" vím, ale dle mě se jedná o ventil přisávání vzduchu ke spalinám z důvodu možnost dohoření nespálené směsi. Ostatně orientace membrán uvnitř "krabičky" tomu napovídá - směr proudění je možný pouze do výfuku. U auta jsem to již viděl také, ale vzduch je tlačen elektrickým ventilátorem a pouze chvíli po nastartování, kdy je směs bohatá. Co se týká laděného výfuku, tak na něj samozřejmě dojde. Jeho princip velmi dobře znám - rezonanční výfuky se na modelech letadel i aut (obé mám za sebou - dost jsem modelařil) používají standardně a zvýšení výkonu je opravdu značné. Stále mě ale zaráží, že otáčky nedostanu ani v odlehčeném stavu přes cca 7.300. Jakoby malý předstih či elektronika přestávala dávat svíčce napětí. Proto ten můj dotaz zde. Ještě jednou dík.
31 říj 2007, 07:19
No nemám na svým Atlantisu otáčkoměr a tak vůbec nevím kolik mi to točí, ale myslím si, že nijak vysokých otáček tenhle motor točit nebude. To by se tam musel dát nějakej snad racing válec, aby ten motor dosahoval vyšších otáček. Zablokovaný CDI to nemá, ale je fakt, že sem si nikdy nekoupil Malossi TC unit, nenamontoval a nezjistil tak, jestli to něco přidá nebo ne. Malossi TC unit zde:
http://www.vltava2000.cz/scooter-tuning ... mentID=589 Jinak mě nic nenapadá a jestli ti někdo doporučí dát lehčí válečky, tak je to podle mě blbost, protože sem to taky zkoušel. Je možný, že to vyžene do otáček, ale efekt je takovej, že to víc řve a má to hovno záběr. Tak to bylo u mě, když sem to zkoušel. Max. rychlost mi spadla kamsi na 60km/hod. a dostat se na ní trvalo hodně dlouho. Vejš než na 60km/hod. sem se tak nedostal. B)
31 říj 2007, 18:27
To KYBLOS: Já šel do těžších válečků právě z důvodu nezrychlování. Motor šel na svých max. 7.300 a variátor nechtěl moc měnit převodový poměr. Až po instalaci těžších válečků (2 pokusy) jsem se dostal na cca 6.800, kde hmotnost válečků další nárůst otáček zastaví, motor je v tahu a má se možnost "opřít" do převodu. Ze začátku trošičku tupější akcelerace, dál to ale stále zrychluje ochotně až do vytočení motoru na zmíněných 7.300. Před tím 7.300 hned a stále bez snahy nabírat rychlost. Takže řev a na tacho 40
Teď cca 65, ale fakt by těch otáček mělo být více. Kdysi jsem měl Piaggio Typhoon, a to byl jiný mazec - 80 po rovině bez problému.
01 lis 2007, 07:22
No v těch rozjezdech by nejspíš pomohli žlutý spojk. pružinky Malossi do spojky, varec Malossi multivar a kevlar. řemen Hebo, nebo Malossi. No já mám Atlantis s r.v. 2004 a těch 80km/hod. udělal po odstranění restrikcí a teď si to už nepamatuju přesně, ale možná i po výměně fucku. Nepamatuju si prostě jestli těch 80km/hod. udělal s originálním laufem, nebo až s laďákem. No a jelikož má Piaggio NRG určo stejnej motor jako já, tak nechápu proč ti to nejede líp. B)
Naposledy upravil
KYBLOS dne 01 lis 2007, 07:23, celkově upraveno 1
01 lis 2007, 09:38
To Rob2: Nedělej si z toho hlavu! Kyblosek má totiž na scootu přídavnej reakční motor!
Proto mu to tak jede...
01 lis 2007, 18:25
Zkusím zapátrat ještě okolo toho zapalování, neb absence nárustu otáček i v odlehčeném stavu (po mírném kopečku dolů, byť tohoto jednání nejsem příznivcem z důvodu přetáčení motoru. Jak to ale jinak zkusit, že?) nasvědčuje neochotě zapalování dávat energii svíčce. A když se směs nezapálí, tak nehoří, tudíž se nekoná práce,.......a potom to prostě nejede a nejede a nejede....