Chvíli pohledej na webu je tam toho mraky včetně obrázků a vysvětlivek
pro spalování je třeba vyvážená směs benzín-vzduch - ideální je stechiometricky vyvážená směs tedy 14,7:1
pokud je benzínu víc než vzduchu je směs bohatá, pokud je vzduchu vác je směs chudá
problém je v tom jak to udělat protože je tady víc požadavků proti sobě
pro nižší spotřebu a efektivitu je lepší mírně chudá směs, ale je tady problém s vyšší teplotou a pomalejším hoření a opalováním ventilů, nejvyšší výkon je pak při mírně bohatší směsi - to se nelíbí spotřebě a emisím
směs poznáš na svíčce podle barvy - chudá směs - svíčka je bílá a opálená, správná směs je do rezava a bohatá směs je černá z nespálených zbytků
další komplikac eje v tom, že směs ovlivňuje karburátor v různých režimech různě - něco ovlivňuje výška hladiny v plovákové komoře, něco volnoběžná tryska, něco hlavní tryska, něco tvar a postavení jehly a to ještě ve vztahu k tlakovým poměrům v sání (např. nový nebo špinavý vzduchiový fitr)