Diskuze o tuningu skútrů. Zvyšování a ladění výkonu, tlumení, brzdy. Kity, výfuky, karburátory, variátory, spojky,...
16 bře 2009, 00:07
Zdarec všem,
tak je konečně po výstavě a koukám že se tu řeší J-Costa.
Trochu jsem nad tímto variátorem přemýšlel a po přečtení této sekce přidám trochu snad moudrosti jak to vidím já...
Kdo zná princip klasického 6ti a 8mi válečkového variátoru pochopí jistě i princip J-Costy.
Výrobce totiž od klasického přenosu sil variátorů dokázal rovnoměrně rozložit sílu v drobnějších bodech na tlak řemenice a dokázal také zajistit menší odpor tření. Tím že jsou válečky (špunty) hustě rozložené ve většim počtu, variátoru zajišťuje rovnoměrné rozložení tlaku na přítlačný talíř po celém obvodu, to řeší odstranění vibrací způsobené nerovnoměrným účinkem rozložení síly menším počtem válečků ve standardním variátoru. Takto fungující variátor je tím pádem schopen zajistit i klidnější přeřazování rychlostí s menším výkonem a za doprovodu téměř neznatelných vibrací.
Jelikož je variátor velkým žroutem výkonu motoru a tento řadicí systém šetří koníky, dostává akcelerace zelenou a zvedá se nám maximální rychlost v otáčkách ve kterých jsme v minulosti měli rychlost menší.
Asi bych mohl povídat co se mi honí hlavou ještě dost dlouho, ale asi těžko bych to dobře napsal.
Můj závěr k těmto variátorům:
Výhoda: menší ztráty ve variátoru a vetší zisk výkonu
Nevýhoda: větší pořizovací náklady a větší finanční nároky na servis, při použití ve slabších skútrech si nejsem jist dobrou volbou díky získání menšího výkonu, v poměru ceny.
Všeobecně doporučuji pro montáž do skútrů nad obsah 125ccm a každopádně tyto variátory zařazuji do eshopu.
16 bře 2009, 00:10
No konečně to někdo rozlousk. Doufám že budete levnější
16 bře 2009, 00:19
tom.boy píše:No konečně to někdo rozlousk. Doufám že budete levnější
Většinou se pokouším dávat standardní cenovky, ale zatím je se budu držet doporučených cenovek pro ČR, protože venku to je většinou dražší.
16 bře 2009, 00:45
Pavel píše:tom.boy píše:No konečně to někdo rozlousk. Doufám že budete levnější
Většinou se pokouším dávat standardní cenovky, ale zatím je se budu držet doporučených cenovek pro ČR, protože venku to je většinou dražší.
Už jsem to tu psal, zaráží mě rozdíl mezi cenou ve scootlandu a v itálii, našel jsem tam i za 149€ a tady stojí 6560,-. Takže i s dopravou to vyjde o dost levněji.
16 bře 2009, 00:54
mas na mysli napriklad toto?
kliknut sem Neviem, co za cena je tu tych 145e, ale tych 161e (asi bezna cena inde) je zhruba na urovni scootlandu (cca 170e). No to je mozno pripad variatora J-Costa pre Piaggio 250, pre Kymco Xciting 500 moze byt rozdiel vyssi...
16 bře 2009, 21:12
Tak jsem do Scootlandu vyrazil už dnes a tohle jsem se dozvěděl.
Zvýšení maximálky je dáno tím že seriový variátor díky konstrukci a zpracování nechodí až do krajní polohy (prý běžně nedobíhá až 3 mm)a tenhle tyto chyby nemá.
K lepšímu zrychlení přispívá že pohyblivá část variátoru váží asi polovinu proti seriovému a je potřeba menší energie. (pominuli jsme rozdíl v sklonu drážek pro válečky)
Skutečně odzkoušené to mají na 150 jejiž graf je na webu.
Nejsou si zcela jisti menší sptřebou jak je tady někde uváděno. (60 % dotázaných ...)
Podle jejich názoru u tuningového variátoru a tohohle rozdíly nebudou tak výrazné možná žádné,ale je to pouze doměnka,protože zatím neměli možnost to vyzkoušet.
Protože ho neměli na prodejně neměl jsem možnost si ho prohlédnout a hledat do čeho bych šťoural.
16 bře 2009, 21:18
hele měřím spotřebu a zatím tam není žádnej rozdíl ale to ti řeknu až po vyprázdnění nádrže mám tam zatím najeto 130km. a ubyla čtvrt nádrže a to střídám jízdní režim (město meziměsto)
16 bře 2009, 21:25
so spotrebou to ma byt tak, ze kto jazdi rovnako razantne ako predtym, spotreba by mala byt rovnaka resp. aj o nieco klesnut (lebo potrebuje menej plynu na rovnaku akceleraciu resp. vo vyssich rychlostiach jazdi na nizsie otacky) a kto jazdi razantnejsie, co mu tento variator umoznuje, tomu moze spotreba samozrejme o nieco stupnut, ale to je vykupene spominanou razantnejsou jazdou, ktoru mu seria nedovolovala...
a inac som pocul, ze variator J-Costa je co do hmotnosti riadny macek, tak neviem celkom, o ako to v scootlande mysleli, ved ten variator sa toci cely, nie? (tazky je tusim najma zadny zvon, ale mozno si uz zle pamatam)
16 bře 2009, 21:35
co do hmotnosti tak tam asi nebude rozdíl dle mně a pokud ano tak to výkon schová
16 bře 2009, 21:38
No tak to je zajímavá odpověď.Já nad tim dneska trochu přemejšlel.Na J-costa jsou místo válečků špalíky.Nechce se mi věřit že by byly jen jedné gramáže. Protože odstředivá síla funguje stejně u J-Costa i u ostatních variátorů stejně. Tady je 12 špalíků a válečků bejvá 6 (8?) Styčná plocha tedy bude zhruba na stejno u obou.Pouze u J.Costy bude styčná plocha rozložena více po celém obvodě.Podle toho co píšou na Scootlandu: (Pokud má motor široký rozsah využitelnosti otáček, není těžké vybrat správné válečky. Opačný případ nastává u motorů s jasnou výkonovou špičkou. Rozdílem 0,5 gramu na každém válečku můžete klidně ztratit 2-3 koně na výkonu vašeho skútru.)je nejdůležitější pokud požno co nejlépe spárovat gramáž válečků a pžítlačné pružiny.Nejlépe s tuningovim variátorem a prodlouženým řemenem a výsledek by mněl bejt stejnej jako u J-Costy.Potom ale opravdu nechápu v čem je tehle variátor nové generace tak úžasnej (krom ceny)ba téměř dokonalej,že stačí vyměnit pouze jeho.Proč zaspaly soudruzi ve věhlasných scooťáckých firmách a dělají jen "obyčejné" variátory???????
16 bře 2009, 21:46
s tou gramáží máš pravdu je tam asi znát každej gram, já pouze vyměnil varec takže pružina jo orig. a co soudruzi zaspali to nevím ale vše je pouze o penězích já nevím kolik z toho můžou mít nebo nemít podíl, ber to tak že je to jiná konstrukce nic víc nic mín,a funguje to
16 bře 2009, 21:48
pouze kvůli rychlému nástupu otáček ale u auta a to mám odskoušené ti kolísají otáčky na volnoběhu to bys měl vědět a jak ti jdou rychle nahoru tak i dolu pokud nemáš vyloženě RS motor v autě tam je krouták a výkon posazenej blízko u sebe ale to jsme ůplě od tématu
16 bře 2009, 21:56
jel.en píše:Proč zaspaly soudruzi ve věhlasných scooťáckých firmách a dělají jen "obyčejné" variátory???????
mozno preto, lebo je to ochranene patentom, teda aspon na zvone variatora sa nieco take pise, ze PATENT ABROAD:
16 bře 2009, 21:58
Thebandit ty si ho tam jdeš montovat ????