Zdarec všem,
tak je konečně po výstavě a koukám že se tu řeší J-Costa.
Trochu jsem nad tímto variátorem přemýšlel a po přečtení této sekce přidám trochu snad moudrosti jak to vidím já...
Kdo zná princip klasického 6ti a 8mi válečkového variátoru pochopí jistě i princip J-Costy.
Výrobce totiž od klasického přenosu sil variátorů dokázal rovnoměrně rozložit sílu v drobnějších bodech na tlak řemenice a dokázal také zajistit menší odpor tření. Tím že jsou válečky (špunty) hustě rozložené ve většim počtu, variátoru zajišťuje rovnoměrné rozložení tlaku na přítlačný talíř po celém obvodu, to řeší odstranění vibrací způsobené nerovnoměrným účinkem rozložení síly menším počtem válečků ve standardním variátoru. Takto fungující variátor je tím pádem schopen zajistit i klidnější přeřazování rychlostí s menším výkonem a za doprovodu téměř neznatelných vibrací.
Jelikož je variátor velkým žroutem výkonu motoru a tento řadicí systém šetří koníky, dostává akcelerace zelenou a zvedá se nám maximální rychlost v otáčkách ve kterých jsme v minulosti měli rychlost menší.
Asi bych mohl povídat co se mi honí hlavou ještě dost dlouho, ale asi těžko bych to dobře napsal.
Můj závěr k těmto variátorům:
Výhoda: menší ztráty ve variátoru a vetší zisk výkonu
Nevýhoda: větší pořizovací náklady a větší finanční nároky na servis, při použití ve slabších skútrech si nejsem jist dobrou volbou díky získání menšího výkonu, v poměru ceny.
Všeobecně doporučuji pro montáž do skútrů nad obsah 125ccm a každopádně tyto variátory zařazuji do eshopu.