Zdravim .
Mám najeto už skoro 4000 km,tak jsem se také rozhoupal k tuningu svého Žlutého sršně Rhon Speed 50. Již dříve jsem vyměnil CDI za Naraku sportovní. Jezdím rovina, kopec, město-vážím skoro 90kg.Skútr jel po rovině do 65km/h ,v optimálních podmínkách a na nové rovné silnici i chvilku 70km/h.Jednou za náklaďákem 73km/h .Jezdím do práce stále stejnou trasu 24 km tam a 24 km zpět.Nejnižší čas cesty 31minut.Problém však byl v kopcích kde to jelo max 35km/h v jednom prudšim kopci a 40 km/h v táhlém. Obrátil jsem se o radu na Scootlad.A popsal použití.Na jejich radu jsem vyměnil kontrastní pružinu za pružinu HEBO černá, spojkové pružinky za žluté spojkové pružinky,válečky 6,5g za válečky 4,4g a hlavně výfuk na speciální radu Scootlandu jsem dal přednost Streetovému výfuku LeoVince Touring Minarelli horizontal,který zvyšuje kroutící moment a sílu,je vhodný i pro 70ccm kit.
A ta obrovská změna mě velmi mile překvapila. Cesta do práce mi dnes trvala jen 28 minut.Stroj je mnohem živější,vyrazí z místa a jde krásně za plynem,dokonce na štěrku prohrábne,a jako by se chtěl zvednout na zadní.Do zmiňovaných kopců jede min.o 10km/h rychleji takže 45 -47resp.50 -52km/h . Po svižném rozjetí se dá udržovat rychlost 50km/h na pouhý čtvrt plynu,na půl plynu se dá držet 60km/h a na plný plyn se pohybuje rozmezí 65-72km/h. Maximálka se prakticky nezvýšila, ale půměrná rychlost ano, obrovsky se zvedla reakce na plyn čili akcelerace a jízda do kopce.Zkoušel jsem i ve dvou a prakticky minimální rozdíl mezi jízdou v jednom.Jízda je teď razantnější,plynulejší a víc si ji užívám.Už nemusím stále jen držet plný plyn,takže i spotřeba půjde dolů,před se pohybovala kolem 3,4-3,8l/100km.Po několikarém natankování napíšu novou hodnotu spotřeby. Cena celé úpravy se vešla do 4000,- kč.
V rezervě mám stále ještě výměnu variátoru,řemenu a později válce 70ccm,takže bude stále co zlepšovat .
Bez restrikce,sportovní CDI,žluté spojkové pružiny,street výfuk LeoVince Touring,bílá kontraska,variátor Multivar,válečky 9g , najeto víc jak 12000 km.