Diskuze o tuningu skútrů. Zvyšování a ladění výkonu, tlumení, brzdy. Kity, výfuky, karburátory, variátory, spojky,...
14 pro 2010, 16:54
Zdravím, provedl jse přestavbu sériového motoru 139QMB 50ccm na 79ccm vč. výměny hlavy, přičemž karburátor zůstal původní. Chtěl bych se zeptat, jestli někdo z přítomných neprováděl podobnou úpravu a nebo nevíte jaký rozměr hlavní trysky použít? Mám celou sadu, ale nějak nemám čas zkoušet všechny, sériová byla 68. Děkuju
14 pro 2010, 17:39
Pokud máš sérii 68 a jinak sérii karbec tak tam dej cca 70, ale možná ji budeš muset nechat, je to čtyrtakt a karburátor je většinou nastaven tak aby dával stejný poměr při většim průchodu vzduchu, montáží větší trysky většinou obohatíš směs natolik že výkon motoru jde spíš dolu než nahoru. Pokud ti můžu poradit, zablokuj akcelerační pumpičku na karburátoru zdrhovací páskou a pokus se tam dostat větší přísun vzduchu, určitě tomu pomůžeš víc.
14 pro 2010, 21:40
Mám Filtr STR8 Helix, takže origo sání ven a filtr... při přímém filtru jestě zvětšit trysku nad 70?
14 pro 2010, 21:49
Holt tady budeš muset máknout, dej tam 75 , ale pravděpodobně budeš muset dolu. V tomhle případě bych spíš sáhnul po větším karbecu a máš po starostech. Zkus nejdřív tu 75tku,ale dávám tomu malou šanci. Nebo je ještě jedna možnost, autodílna a emise, tam by mohli pomoct rychleji.
16 srp 2013, 21:34
Zdarec,
nevíte náhodou někdo, jakou použít hlavní trysku do karbece 17mm (aspoň přibližně )? Měnil jsem válec z 50ccm za kit 70ccm, dál pak již zmíněný karburátor z origo za 17mm. Bohužel v tom novym nebyla tryska popsaná. Zkoušel jsem trysku 68, ale na tu se to při přidání plynu jakoby dusilo. Dostal jsem se až na trysku 60, na kterou má motor nejlepší chod, ale při jízdě má sklon k přidírání a svíčka je spíš šedá. Vše je na skutru origo, včetně airboxu, jen válec a karbec jsem měnil.