Diskuze o tuningu skútrů. Zvyšování a ladění výkonu, tlumení, brzdy. Kity, výfuky, karburátory, variátory, spojky,...
Odeslat odpověď

Italjet Formula 50 - tuning

01 čer 2009, 16:37

Zdarec, rad bych se zeptal na nake tuningove dily na scooter (predevsim 50) a jejich + a -. Mam Formula 50 a chtel bych ji trochu posychrovat ale nechci vyhazovat zbytecne penize.

Pruzinky na varecu - nejvhodnejsi tvrdost, jaka je zmena akcelerace (bude stihat i kdyz na skutru sedi dva dokupy o vaze 120?)
Valecky na varecu- vlastnosti
Vejfuk- Ma cenu jit do ladaku? Akcelerace, maximalka?
Valec 70- Jak hodne se zvedne vykon?

Podotykam ze mam 50! :-) Prosim zkusenejsi o radu (ti kteri uz maji 500 tuned) jak kterej dil pomohl pri rychlosti a akceleraci. Diky :)

Re: 50 ccm - tunning

01 čer 2009, 17:45

Tady najdeš všechno co potřebuješ.
http://www.scootland.cz/skutr-italjet-formula-50-1/
http://www.scootland.cz/scooter-tuning-jaknato/

Re: 50 ccm - tunning

02 čer 2009, 16:25

Diky, to uz jsem cetl, ale je tam vsechno supr, zvysi vykon atd. Jenze ja nemam penize na vyhazovani a tak by me spis zajimalo, dejme tomu jestli mam 3,500, jestli vice hne s vykonem Multivar, nebo ladak... :wink:

Re: 50 ccm - tunning

02 čer 2009, 17:19

Tak já nevím jestli ten Italjet co máš je nový, nebo z druhý ruky s tím, že restrikce původní majitel odstranil, ale kdyby ne, tak odstanit restrikce. Jestli novej není, začal bych laďákem. Tady máš test fucků - http://www.scooter-tuning.cz/?idpg=1&id=80 abys věděl, kterej je jak dobrej atd...Pak jde o to jestli ten tebou vybranej taky mají v nabídce viz. http://www.vltava2000.cz/scooter-tuning ... mentID=346 nebo http://www.scootland.cz/skutr-italjet-f ... ily/vyfuk/ no a záleží pak taky na tom, jestli do budoucna budeš plánovat předělávku na 70ccm, páč každej fuck není vhodnej jak pro 50ccm, tak i pro 70ccm. :roll: Kdyby to tam nebylo napsaný, doporučil bych ti se poradit s Ondrou na scooter-tuningu, nebo s někým ze Scootlandu. Tel. na ně najdeš na těch stránkách. Pak to chce dát větší trysku do karbece, ale nevím o kolik, poznáš podle barvy svíčky co je to pravý vořechový.Nepamatuju si, jestli sem měnil i válečky, nebo to chodilo dál dobře s těmi originálními, to bys zjistil podle jízdy snad. Výfuk by měl přidat na síle i na maximálce. O kolik se těžko popisuje, páč každej fuck je na tom jinak atd... Po fucku bych šel asi do varce, výběr je samo na tobě, já mám Malossi Multivar 2000 a sem spokojenej + u něj je snad i tvrdší kontrastní pružina u mýho to byla bílá kontrastka - kontrastka tlačí řemenice vzadu tj. u spojky k sobě, takže při rozjezdu to pomůže ve zrychlení a pomáhá to při jízdě do kopce. Jako bys na kole do kopce, nebo při rozjezdu vzadu přehodil na velký kolečko a vpředu na malej tác - silnější zátah na rozjezd, lepší převod do kopce - jen přirovnání ke kolu - ale ono je víc varců na výběr a nevím jestli je to tak u každého, že dostaneš kontrastku k varci. viz. http://www.scootland.cz/skutr-italjet-f ... /variator/ nebo http://www.vltava2000.cz/scooter-tuning ... ngItemID=4 varec přidá hlavně na průběhu zrychlení, tj. scoot zrychlí v kratším čase. Dále po varci bych vyměnil řemen za kevlarovej viz. http://www.scootland.cz/zbozi/malossi-r ... al-morini/ kevlarový řemen neprokluzuje po řemenicích jako originální řemen, líp se tedy jakoby zachytí o řemenice a tedy opět přidá na zrychlení. Samozřejmě není špatný u výměny fucku, varce, či řemene zkusit jestli by to nejelo líp s jinou váhou válečků, třeba ne, ale co když ano že? Prostě samý ladění no. Dále bych vyměnil spojkový pružinky za tvrdší. To chce koupit sadu pružinek, třeba od Malossi - pozor nevím jestli jsou všechny pružinky vhodné do originální spojky - a zase testovat se kterými se scoot líp rozjíždí a to na rovince, zkusit v kopci zpomalit na skoro zastavení, pak opět přidat a sledovat reakci scoota atd... najdeš je tady http://www.scootland.cz/skutr-italjet-f ... /variator/ ale taky tady http://www.vltava2000.cz/scooter-tuning ... mentID=479 No a to je tak nějak všechno no. Pak už asi přijde jenom válec 70ccm. Já sem třeba neměnil spojku za jinou, jako celou spojku ne jen pružinky atd.., páč mi přijde, že originální maká dobře. Snad ten popis stačí. Lepší nemám :mrgreen:
Naposledy upravil KYBLOS dne 02 čer 2009, 17:29, celkově upraveno 1

Re: 50 ccm - tunning

02 čer 2009, 17:26

No to staci bohate... Diky. :wink:

Re: 50 ccm - tunning

02 čer 2009, 21:02

BTW co to znamena restrikce? Seskrceni? Ja bych rek ze tenhle Italjet asi nikdy zadny nemel... rv. 1998 :lol:

Re: 50 ccm - tunning

02 čer 2009, 21:16

Ano, restrikce je zaškrcení. viz. http://www.scootland.cz/scooter-tuning- ... restrikce/ 8)
No jestli je to 98 r.v., tak asi ne, ale vím, že prvního scoota sem měl někdy v 2000 a i tam byl seškrcenej fuck. 8)

Re: 50 ccm - tunning

13 čer 2009, 19:54

Ok diky, jeste mam otazecky... Chci koupit ladak + variator... Takze dotazy zni:
Musi se menit tryska a jestli ano, tak jaka velikost?
Kdyz bude vse seriove krom ladaku a variatoru, musim kupovat valecky a pruzinky, nebo staci ta co bude v Multivaru?
Co Kontrastni pruzina?

Diky :wink:

Re: 50 ccm - tunning

13 čer 2009, 20:24

U variátoru Multivaru je součástí balení tvrdší kontrastní pružina i vhodné válečky. Pružinky do spojky jsou pak lepší dát tvrdší, když už to máš rozebraný. Hlavní trysku při montáži láďáku vyměnit za pár čísel větší.

Re: 50 ccm - tunning

13 čer 2009, 20:26

Ok diky. :wink:

Re: 50 ccm - tunning

15 čer 2009, 00:29

KYBLOS - kamos ma 50ccm Piagio 2T (z druhe ruky). Ma ho jeste s restrikcki 45km/hod. Bavili jsme se o tuningu (oba jsme neznalci) a zajimalo by me, zdali se zabyval nekdo tuningem v cislech. Vsude jsou takove subjektivni hodnoceni jako jedo to lepe, jede to skvele, ale exituje nejaka tabulka typu:
zaklad - 2,5kW, odtraneni restrikce vyfuku - 2,9kW/cena 500Kc prace, montaz ladeneho vyfuku - 3,2kW/cena 4000Kc, vymena valce na 70ccm - 3,5kw/cena 8000Kc (cisla si cucam z prstu, jen bych rad videl nejakou podobnou tabulku). Mozna by nebylo od veci i shnrout jak to ovlivni spotrebu. Aby clovek vedel, kolik muziky dostane za svoje penize.
Abych pravdu rekl kamos nechce odstranit ani tu restrikci (scootr je po zaruce), boji se ze by mohly nastat nejake komplikace. Ja moc velky priznivec tuningu nejsem, ale alespon tu restrikci by si mohl nechat vyndat :D

Re: 50 ccm - tunning

15 čer 2009, 19:04

Mlha: Myslim, ze takovahle tabulka ani vytvorit nejde. Ono je to totiz o tom, jaky ten vejfuk je, jaky jsou valecky, pruziny atd atd. A protoze pro kazdej skutr jsou vhodne vahy valecku jine, tak nejde urcit, o kolik se zvedne vykon konretne. A jsou motory, kde prida vic to a jinde zase to. Dle meho nazoru. :wink:

Re: 50 ccm - tunning

15 čer 2009, 19:18

Mlha: No Vitas má recht, to je jasný. Hlavně ono je to samý ladění. Dát tam tohle, smontovat, otestovat, rozmontovat, vyměnit, zase smontovat, otestovat a mezitím si ještě zapisovat výsledky v číslech by mě asi moc nebavilo no. :shock: Jinak nevím jak bych zjišťoval po každým rozebrání o kolik se zvedly kw, to bych musel po namontování jedněch válečků zajet na otestování na mot. brzdě a to je 300 peněz :wink: a potom s válečkama o cca půl gramu těžšími, či měkčími znovu. Sice bych to mohl potom předat dát, aby to pomohlo někomu jinému, ale např. já mám fuck Top Performances, ne Hebo top performance, nebo jak to přesně je a to je fakt důležitý, páč kdo má fuck co já? No a vše ostatní je naladěno právě na ten fuck, takže by to vlastně nepomohlo nikomu. 8)

Re: 50 ccm - tunning

10 črc 2009, 11:19

Tak bude ladak, varec, spojkovy pruziny a uz tam mam open filtr od Malossi. A ted je problem. Potrebuju vedet nejvhodnejsi velikost trysky. Bohuzel karbec jsem jeste nerozdelava, takze nevim co tam mam za trysku ted. Je tu nekdo, kdo ma na 50 fuck, varec, a open filtr a vi velikost trysky? :wink: 70 ccm pres rodice asi nepreleze jak to vypada. :wink:

Re: 50 ccm - tunning

10 črc 2009, 13:15

rozdělej karbec a mrkni jakou tam máš trysku, když se dává laďák tak se mění za větší zhruba o 10 čísel . doporučuji koupit víc trysek třeba o 8, 10 a 12 větší. máš-li v plánu později třeba dávat i větší karbec nebo i 70ccm válec, tak si kup zrovna celou sadu trysek.
open filtr tam nedávej, na seriovém skútru ti dopomůže jen k vyšší spotřebě (pokud ho tam necháš tak kup sadu trysek aspoň kolem 100 možná i 120, tady už těžko říct)
Odeslat odpověď