Italjet Formula 50 - tuning

Diskuze o tuningu skútrů. Zvyšování a ladění výkonu, tlumení, brzdy. Kity, výfuky, karburátory, variátory, spojky,...

Italjet Formula 50 - tuning

Příspěvekod Vitas » 01 čer 2009, 16:37

Zdarec, rad bych se zeptal na nake tuningove dily na scooter (predevsim 50) a jejich + a -. Mam Formula 50 a chtel bych ji trochu posychrovat ale nechci vyhazovat zbytecne penize.

Pruzinky na varecu - nejvhodnejsi tvrdost, jaka je zmena akcelerace (bude stihat i kdyz na skutru sedi dva dokupy o vaze 120?)
Valecky na varecu- vlastnosti
Vejfuk- Ma cenu jit do ladaku? Akcelerace, maximalka?
Valec 70- Jak hodne se zvedne vykon?

Podotykam ze mam 50! :-) Prosim zkusenejsi o radu (ti kteri uz maji 500 tuned) jak kterej dil pomohl pri rychlosti a akceleraci. Diky :)
Uživatelský avatar
Vitas

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 293
Registrován: 21 kvě 2009, 20:38
Skútr / moto: ItalJet Formula 50

Re: 50 ccm - tunning

Příspěvekod mates444 » 01 čer 2009, 17:45

Uživatelský avatar
mates444

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 28
Registrován: 05 kvě 2009, 20:47
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Gilera Runner 70

Re: 50 ccm - tunning

Příspěvekod Vitas » 02 čer 2009, 16:25

Diky, to uz jsem cetl, ale je tam vsechno supr, zvysi vykon atd. Jenze ja nemam penize na vyhazovani a tak by me spis zajimalo, dejme tomu jestli mam 3,500, jestli vice hne s vykonem Multivar, nebo ladak... :wink:
Uživatelský avatar
Vitas

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 293
Registrován: 21 kvě 2009, 20:38
Skútr / moto: ItalJet Formula 50

Re: 50 ccm - tunning

Příspěvekod KYBLOS » 02 čer 2009, 17:19

Tak já nevím jestli ten Italjet co máš je nový, nebo z druhý ruky s tím, že restrikce původní majitel odstranil, ale kdyby ne, tak odstanit restrikce. Jestli novej není, začal bych laďákem. Tady máš test fucků - http://www.scooter-tuning.cz/?idpg=1&id=80 abys věděl, kterej je jak dobrej atd...Pak jde o to jestli ten tebou vybranej taky mají v nabídce viz. http://www.vltava2000.cz/scooter-tuning ... mentID=346 nebo http://www.scootland.cz/skutr-italjet-f ... ily/vyfuk/ no a záleží pak taky na tom, jestli do budoucna budeš plánovat předělávku na 70ccm, páč každej fuck není vhodnej jak pro 50ccm, tak i pro 70ccm. :roll: Kdyby to tam nebylo napsaný, doporučil bych ti se poradit s Ondrou na scooter-tuningu, nebo s někým ze Scootlandu. Tel. na ně najdeš na těch stránkách. Pak to chce dát větší trysku do karbece, ale nevím o kolik, poznáš podle barvy svíčky co je to pravý vořechový.Nepamatuju si, jestli sem měnil i válečky, nebo to chodilo dál dobře s těmi originálními, to bys zjistil podle jízdy snad. Výfuk by měl přidat na síle i na maximálce. O kolik se těžko popisuje, páč každej fuck je na tom jinak atd... Po fucku bych šel asi do varce, výběr je samo na tobě, já mám Malossi Multivar 2000 a sem spokojenej + u něj je snad i tvrdší kontrastní pružina u mýho to byla bílá kontrastka - kontrastka tlačí řemenice vzadu tj. u spojky k sobě, takže při rozjezdu to pomůže ve zrychlení a pomáhá to při jízdě do kopce. Jako bys na kole do kopce, nebo při rozjezdu vzadu přehodil na velký kolečko a vpředu na malej tác - silnější zátah na rozjezd, lepší převod do kopce - jen přirovnání ke kolu - ale ono je víc varců na výběr a nevím jestli je to tak u každého, že dostaneš kontrastku k varci. viz. http://www.scootland.cz/skutr-italjet-f ... /variator/ nebo http://www.vltava2000.cz/scooter-tuning ... ngItemID=4 varec přidá hlavně na průběhu zrychlení, tj. scoot zrychlí v kratším čase. Dále po varci bych vyměnil řemen za kevlarovej viz. http://www.scootland.cz/zbozi/malossi-r ... al-morini/ kevlarový řemen neprokluzuje po řemenicích jako originální řemen, líp se tedy jakoby zachytí o řemenice a tedy opět přidá na zrychlení. Samozřejmě není špatný u výměny fucku, varce, či řemene zkusit jestli by to nejelo líp s jinou váhou válečků, třeba ne, ale co když ano že? Prostě samý ladění no. Dále bych vyměnil spojkový pružinky za tvrdší. To chce koupit sadu pružinek, třeba od Malossi - pozor nevím jestli jsou všechny pružinky vhodné do originální spojky - a zase testovat se kterými se scoot líp rozjíždí a to na rovince, zkusit v kopci zpomalit na skoro zastavení, pak opět přidat a sledovat reakci scoota atd... najdeš je tady http://www.scootland.cz/skutr-italjet-f ... /variator/ ale taky tady http://www.vltava2000.cz/scooter-tuning ... mentID=479 No a to je tak nějak všechno no. Pak už asi přijde jenom válec 70ccm. Já sem třeba neměnil spojku za jinou, jako celou spojku ne jen pružinky atd.., páč mi přijde, že originální maká dobře. Snad ten popis stačí. Lepší nemám :mrgreen:
Naposledy upravil KYBLOS dne 02 čer 2009, 17:29, celkově upraveno 1
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal

Re: 50 ccm - tunning

Příspěvekod Vitas » 02 čer 2009, 17:26

No to staci bohate... Diky. :wink:
Uživatelský avatar
Vitas

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 293
Registrován: 21 kvě 2009, 20:38
Skútr / moto: ItalJet Formula 50

Re: 50 ccm - tunning

Příspěvekod Vitas » 02 čer 2009, 21:02

BTW co to znamena restrikce? Seskrceni? Ja bych rek ze tenhle Italjet asi nikdy zadny nemel... rv. 1998 :lol:
Uživatelský avatar
Vitas

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 293
Registrován: 21 kvě 2009, 20:38
Skútr / moto: ItalJet Formula 50

Re: 50 ccm - tunning

Příspěvekod KYBLOS » 02 čer 2009, 21:16

Ano, restrikce je zaškrcení. viz. http://www.scootland.cz/scooter-tuning- ... restrikce/ 8)
No jestli je to 98 r.v., tak asi ne, ale vím, že prvního scoota sem měl někdy v 2000 a i tam byl seškrcenej fuck. 8)
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal

Re: 50 ccm - tunning

Příspěvekod Vitas » 13 čer 2009, 19:54

Ok diky, jeste mam otazecky... Chci koupit ladak + variator... Takze dotazy zni:
Musi se menit tryska a jestli ano, tak jaka velikost?
Kdyz bude vse seriove krom ladaku a variatoru, musim kupovat valecky a pruzinky, nebo staci ta co bude v Multivaru?
Co Kontrastni pruzina?

Diky :wink:
Uživatelský avatar
Vitas

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 293
Registrován: 21 kvě 2009, 20:38
Skútr / moto: ItalJet Formula 50

Re: 50 ccm - tunning

Příspěvekod smith » 13 čer 2009, 20:24

U variátoru Multivaru je součástí balení tvrdší kontrastní pružina i vhodné válečky. Pružinky do spojky jsou pak lepší dát tvrdší, když už to máš rozebraný. Hlavní trysku při montáži láďáku vyměnit za pár čísel větší.
smith

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 16
Registrován: 27 úno 2009, 16:50
Bydliště: Klášterec n.O.
Skútr / moto: Gilera Runner FX-R 180
Tuning / úpravy: Malossi válec, karbec 24mm, Multivar+12,5 g válečky, kevlar řemen, tvrdší spojkové pružinky

Re: 50 ccm - tunning

Příspěvekod Vitas » 13 čer 2009, 20:26

Ok diky. :wink:
Uživatelský avatar
Vitas

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 293
Registrován: 21 kvě 2009, 20:38
Skútr / moto: ItalJet Formula 50

Re: 50 ccm - tunning

Příspěvekod Mlha » 15 čer 2009, 00:29

KYBLOS - kamos ma 50ccm Piagio 2T (z druhe ruky). Ma ho jeste s restrikcki 45km/hod. Bavili jsme se o tuningu (oba jsme neznalci) a zajimalo by me, zdali se zabyval nekdo tuningem v cislech. Vsude jsou takove subjektivni hodnoceni jako jedo to lepe, jede to skvele, ale exituje nejaka tabulka typu:
zaklad - 2,5kW, odtraneni restrikce vyfuku - 2,9kW/cena 500Kc prace, montaz ladeneho vyfuku - 3,2kW/cena 4000Kc, vymena valce na 70ccm - 3,5kw/cena 8000Kc (cisla si cucam z prstu, jen bych rad videl nejakou podobnou tabulku). Mozna by nebylo od veci i shnrout jak to ovlivni spotrebu. Aby clovek vedel, kolik muziky dostane za svoje penize.
Abych pravdu rekl kamos nechce odstranit ani tu restrikci (scootr je po zaruce), boji se ze by mohly nastat nejake komplikace. Ja moc velky priznivec tuningu nejsem, ale alespon tu restrikci by si mohl nechat vyndat :D
Uživatelský avatar
Mlha

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 58
Registrován: 28 srp 2008, 13:54
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Honda PS125
Tuning / úpravy: když to funguje, tak se v tom nešťourám

Re: 50 ccm - tunning

Příspěvekod Vitas » 15 čer 2009, 19:04

Mlha: Myslim, ze takovahle tabulka ani vytvorit nejde. Ono je to totiz o tom, jaky ten vejfuk je, jaky jsou valecky, pruziny atd atd. A protoze pro kazdej skutr jsou vhodne vahy valecku jine, tak nejde urcit, o kolik se zvedne vykon konretne. A jsou motory, kde prida vic to a jinde zase to. Dle meho nazoru. :wink:
Uživatelský avatar
Vitas

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 293
Registrován: 21 kvě 2009, 20:38
Skútr / moto: ItalJet Formula 50

Re: 50 ccm - tunning

Příspěvekod KYBLOS » 15 čer 2009, 19:18

Mlha: No Vitas má recht, to je jasný. Hlavně ono je to samý ladění. Dát tam tohle, smontovat, otestovat, rozmontovat, vyměnit, zase smontovat, otestovat a mezitím si ještě zapisovat výsledky v číslech by mě asi moc nebavilo no. :shock: Jinak nevím jak bych zjišťoval po každým rozebrání o kolik se zvedly kw, to bych musel po namontování jedněch válečků zajet na otestování na mot. brzdě a to je 300 peněz :wink: a potom s válečkama o cca půl gramu těžšími, či měkčími znovu. Sice bych to mohl potom předat dát, aby to pomohlo někomu jinému, ale např. já mám fuck Top Performances, ne Hebo top performance, nebo jak to přesně je a to je fakt důležitý, páč kdo má fuck co já? No a vše ostatní je naladěno právě na ten fuck, takže by to vlastně nepomohlo nikomu. 8)
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal

Re: 50 ccm - tunning

Příspěvekod Vitas » 10 črc 2009, 11:19

Tak bude ladak, varec, spojkovy pruziny a uz tam mam open filtr od Malossi. A ted je problem. Potrebuju vedet nejvhodnejsi velikost trysky. Bohuzel karbec jsem jeste nerozdelava, takze nevim co tam mam za trysku ted. Je tu nekdo, kdo ma na 50 fuck, varec, a open filtr a vi velikost trysky? :wink: 70 ccm pres rodice asi nepreleze jak to vypada. :wink:
Uživatelský avatar
Vitas

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 293
Registrován: 21 kvě 2009, 20:38
Skútr / moto: ItalJet Formula 50

Re: 50 ccm - tunning

Příspěvekod Strmal » 10 črc 2009, 13:15

rozdělej karbec a mrkni jakou tam máš trysku, když se dává laďák tak se mění za větší zhruba o 10 čísel . doporučuji koupit víc trysek třeba o 8, 10 a 12 větší. máš-li v plánu později třeba dávat i větší karbec nebo i 70ccm válec, tak si kup zrovna celou sadu trysek.
open filtr tam nedávej, na seriovém skútru ti dopomůže jen k vyšší spotřebě (pokud ho tam necháš tak kup sadu trysek aspoň kolem 100 možná i 120, tady už těžko říct)
Malaguti Madison 200 Blak Rider

Dříve bylo - Malaguti F15 Firefox
___________________________________
http://skutrkyjov.webnode.cz/
Uživatelský avatar
Strmal

250+
 
Reputace: 10
Příspěvky: 319
Registrován: 12 kvě 2008, 13:07
Bydliště: Kyjov / Brno
Skútr / moto: Malaguti Madison S200 Black Rider
Tuning / úpravy: Multivárek, LeoVince GranTurismo

Další

Zpět na Tuning

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron