Diskuze o tuningu skútrů. Zvyšování a ladění výkonu, tlumení, brzdy. Kity, výfuky, karburátory, variátory, spojky,...
16 lis 2012, 00:10
Měl jsem Runnera 50ku a teď mám 200ku. Zatímco v 50 je mezi kufrem a motorem spousta volného místa, 200 má motor až těsně pod kufr. Respektive zatímco u 50ky jsem nechápal k čemu je v kufru ten "bobek", protože pod ním byla pouze jedna hadička, tak u 200 jsem pochopil jeho smysl, protože tam je skoro celý "bobek" vyplněn motorem. Prostě u 200ky i 125ky je motor, variátor a i brzdy mnohem masivnější než u 50ky. V podstatě shodný bude pouze rám, kola a plasty. Takže si nemyslím, že půjde do 50ky přehodit jen válec ze 125ky pokud se s tím nepřehodí celý motor i s variátorem.
Takže levná ale pracná varianta by mohla být koupit nabořeného Runnera 125 a opravit ho z dílů z 50ky. Tedy formálně zrušit 50ku a zprovoznit tu 125ku.
16 lis 2012, 07:37
Dom999 píše:To jo ale ten prubwh je proste jinej je kratkodobej oproti 4t ten jede od nizkejch az po vysoky otacky.
Jinak samozrejme nejni problem aby 70ccm zprasila 125 ccm 4t ale pak na to aednes ve dvou a vykon je ta tam.
Asi bude lepší,aby jsi se napřed na nějakym upravenym 70 ccm skútru co má 15-20 PS svezl a pak možná začneš mluvit jinak......
jorgekrupino píše:Jenže to je právě ono. Nejde mi o to, abych co nejvíc "vytunil" 70 (protože bych stejně musel měnit variátor, karbec a možná fuk), ale zda bych tam prostě nemohl lípnout 125 válec a k tomu dokoupit sériové díly za v podstatě stejnou cenu. Nepotřebuju závoďáka ani nejhlučnější pilu ve městě, ale mopeda, se kterým se po městě nebudu bát, že mě nějakej soutěživej blb přejede...
No a aby to frčelo po rovině 100, když se rozhodnu vyjet někam za město... Je hrozný, když cítíte, jak při 70 km/h dusíte štrůdl aut za sebou
Přesně jak píše Jimmy. 50 ccm verze má uplně jinej motor než 125/200 ccm takže tam žádnej 125 ccm válec nedáš. Nehledě na to že ty máš 2T a 125/200 jsou 4T,pokud nebudu počítat staré verze Runneru FX/FXR který už se ale x let nevyrábí a tam je to se spotřebou ještě horší než u upravený 70ky )). Pokud budeš chtít aby 2T jel,tak bude vždycky hlučnej a bude mít vysokou spotřebu,protože bez laďáku to nikdy nepojede. Takže jediné řešení,pokud chceš jezdit svižně a tiše,je přesedlat na 4T 125 ccm.
Ta je s 200 ccm kompatibilní,takže pak neni problem jezdit na 125 ccm a mít tam 200 ccm válec
16 lis 2012, 10:21
To jsem chtěl vědět
Ok, tak tam dám 70ku. Tunere, prosím Tě, máš doporučení, jakej bych tam měl dát, aby to už trochu jelo, ale aby to nedělalo takovej rámus (při rozumným poměru cena/výkon)? Asi bych si v tom případě chtěl nechat ten touringovej vejfuk...
16 lis 2012, 10:39
jenomze takhle upravena 70ka na 15-20PS uz nebude na denni jezdeni a kazdejch par tisic km bude zrala na generalku
rozumna cesta je koupit bouranou 125 a opravit ji dilama z 50ky a nebo to rozume potunit na 70ku, ale neocekavat, ze z toho bude zavodak
ikdyz mohlo by to jezdit lip nez cinsky 125
Naposledy upravil
j3nda dne 16 lis 2012, 10:42, celkově upraveno 1
16 lis 2012, 10:41
Z 50ti na 70 ccm to ani nepoznáš a jsou to zbytečně vyhozené peníze!
16 lis 2012, 11:11
z 50 na 70 že to nepoznáš? to je rozdíl jako prase vždyt ten nárust výkonu je kolikrat výc jak jednou takovej. u 4t je ten rozdíl malej ale 2t je propastnej!
jinak na zavodní 70ce jsem jezdil ale pro mě pocitově ten 4t jede příjemnejc co se týče průběhu toičivého momentu.
16 lis 2012, 12:56
No,chce si to uvědomit jednu věc. Pokud chceš jezdit o 20-30 km/h rychleji,tak máš 2 možnosti jak toho dosáhnout.
1. dáš tam delší převody - což je při současném setupu nesmysl,nemáš na to dost výkonu.
2. zvýšíš otáčky motoru - k tomu ti pomůže laděný výfuk a nebo i trochu lepší jinej/jinak časovanej válec,kterej ale pořád bude omezenej právě cestovním výfukem,kterej motor nepustí do vyších otáček,kde má lepší válec výkon. 70ka bude znát v tahu do kopců,ale jen s lepším výfukem využiješ potenciál jak válce tak výfuku.
Runner je dobrej stroj a maximálku 90 udělá jen s variátorem a laďákem. Pokud by se trochu upravil seriovej válec,tak ta stovka je taky dosažitelná. Bavim se o maximální skutečné rychlosti,ne že nasadíš kilo a pojedeš tak třeba 100 km někam na vejlet. Tam je pak ta 50ka oproti 70ce znát,že v kopcích ztrácí.
Takže na kilo by stačilo nějakejch 8-10 koní,základní litinová 70ka a to by mohla nějakou dobu zvládat i seriová klika. Ale výfuk je u 2T prostě jeden z hlavních dílů,který určuje chování motoru,takže bez laďáku a hlučnějšího projevu to výkonově nahoru moc neposuneš. S litinovym válcem a výfukem co máš to bude počítam kolem 8 PS. Nejvýkonější a nejtiší streetovej výfuk by měl být Polini no smoking a výkonově srovnatelnej S6 Street,ale ten už je o něco hlučnější...pořád to ale neni hlučný jako laďák.
16 lis 2012, 13:20
Ahoj, nechápu, že v týhle době při čekání na účinnost nového zákona ještě někdo řeší 50ku a její ladění. Navíc ještě takovéto ladění, při kterém by se zvedal objem na 2x tolik nebo měnil motor z něčeho jiného je úplný neproveditelný nesmysl. To je jako bych se zeptal, jestli nepůjde u Octávky s motorem o objemu 1.8 vyměnit blok motoru za jiný škodovácký, třeba 3.6 FSI. Je to stejný jako u toho skútra.
Takže za prvé to nepůjde, za druhé ti to nikdo nijak oficiálně neposvětí, takže by to bylo vozidlo neschválené pro provoz na pozemních komunikacích a za třetí je to furt docela dost velkej průser. Průser je v podstatě i odblokování nebo vůbec ladění na 70ccm válec, což se chystáš udělat - jednou prostě jedeš na neschválenym typu vozidla a basta, nikdo se s tebou dohadovat nebude, že to funguje, jezdí to, brzdí to a ničemu to nevadí. Víme to všichni, že odblokací, potažmo zvednutím objemu nestane pro konstrukci a jiné důležité prvky 50ccm skútra nic tak strašného, ale prostě jednou je něco tak nastavený a zbytečně a navíc ještě ke všemu dobrovolně se vystavuješ komplikacím a starostem nejen se zákonem, ale i se spotřebou, která se rapidně zvedne a taky hlavně s údržbou.
Na tvém místě bych to asi opravdu zvážil, zda má smysl obětovat peníze na kit válce a peníze na další součásti, který budeš potřebovat, aby ta 70ka nějak chodila. Když to vezmu cenově "na hrubo", kolik budou stát některé hlavní věci vhodné na pořádnou úpravu na 70ccm, tak to máme : válec nejlevnější 3500,-Kč, karburátor tak 2100,-Kč, lepší klikovka od 4000,-Kč a výše, dobrý laděný výfuk od 3500,-Kč a výše, variátor třeba Malossi 1800,-Kč a takhle bych mohl pokračovat dále.
S tímhle odhadem součástek jsem bez stovky na 15.000,-Kč a těch úprav pro pořádnou 70ku by bylo ještě víc a za asi ještě větší peníze.
Neberte to nikdo, jako totální přesvědčování nebo nucení to nedělat, ale mé doporučení je zamyslet se nad ušetřenými penězmi z této dnes již zbytečné úpravy. Dále když jorgekrupino uváží prodej nynějšího skútra za nějakou částku, připočte k tomu ušetřené peníze a ještě třeba něco málo našetří, tak si myslím, že půjde nějaká 125ka pořídit a bude mít klid a může jezdit všude, jinou rychlostí a na všech typech komunikací a hlavně OFICIÁLNĚ.
16 lis 2012, 13:46
Vraťo pročti předchozí stránku,cenu jsem mu psal i ho odrazoval,ale když to prostě chce,tak co s nim naděláme. Každej si tim projde a pak přejde na silnější......takhle to mohl mít rovnou,ale holt si to potřebuje vyzkoušet. Viz popis co jsem psal naposled,na 8-10 ps co kilo už udělá,nebudou ty investice tak velký,bude stačit v podstatě válec a doladit to všechno k sobě. Tim ani spotřeba nahoru moc nepůjde a když mu te bude málo,může pořád utopit další peníze za laďák,karbec,kliku atd atd...
17 lis 2012, 15:11
Jak už jsem psal, můj runner bude teď už skoro neprodejný. Má nalítáno 20 000 km, nefunguje rychloměr (musel by se koupit novej šnek a rozvody (cena u tohohle modelu přes 3.000,-, což se mi nechce dávat), prasklej plast přední masky a ta omezení v papírech na ceně taky nepřidaj. Takže i kdybych to někomu střelil a přidal 10 - 15.000,- Kč, tak slušnou 4T 125ku prostě neseženu. Nemusím trhat asfalt ani frajeřit, jde mi jen o získání trochy výkonu, abych s tím mohl jezdit po státovce a měl slušné zrychlení ve městě. No a to bych snad do desítky dokázal, ne?
To, že budu jezdit na motorce, která neodpovídá papírům, a s riziky s tím spojenými jsem srozuměn, ostatně ta má motorka nikdy odpovídat papírovým údajům nemohla, protože byla formálně přihlášená jako německá mofa (babeta). Neříkám, že nakonec se někdy nenamlsám a nepůjdu do 125ky, ale teď se mi za ni prostě tolik peněz nechce dát.