Diskuze o tuningu skútrů. Zvyšování a ladění výkonu, tlumení, brzdy. Kity, výfuky, karburátory, variátory, spojky,...
Odeslat odpověď

chiptuning?

15 pro 2011, 00:01

chtěl bych se zeptat zda nezkoušel někdo jít cestou zvišování výkonu pomocí chiptuningu??
koukal jsem že G Nexus má po úpravě 34kw ,P x9 33kw ,Y T-max 38kw ,B 650 46kw ,AA 31kw
a to jsou příjemný čísla!

Re: chiptuning?

15 pro 2011, 00:32

A k čemu je to u skůtra dobrý? My potřebujem především Newtonmetry

Re: chiptuning?

15 pro 2011, 00:38

T-Max 52Nm
B 650 71Nm
P x9 50Nm
G Nexus 51Nm
AA 48Nm

Re: chiptuning?

15 pro 2011, 00:45

A jaký hodnoty mají neupravený? A cenovka? Spotřeba? Životnost?
Je na každým, ať si vybere.

Re: chiptuning?

15 pro 2011, 01:42

T-max před 32kw a 47Nm po 38kw a 52Nm
B 650 před 40kw a 54Nm po 46kw a 71Nm
P x9 před 29kw a 39Nm po 33kw a 5ONm
G Nexus před 29kw a 39Nm po 34kw a 51Nm
AA před 27kw a 37Nm po 31kw a 49Nm
Jak je to se spotřebou? To bude asi jako každý jiný chiptuning při stejnym jízdnim stylu nižší a při letu vyšší. No a na životnost to si myslim mít vliv nebude.
Ale ta cena je horší 9000kč s dph

Re: chiptuning?

15 pro 2011, 08:06

Nj,papír toho snese hodně....a nejlépe od ABC tuning ))))))
Asi jako u aut,atmosferický motory se nevyplatí upravovat,tam jsou znát jiné úpravy a ne pseudo pocity z jinejch map. Když upravíš hlavu a dáš ostřejší vačku,kompletní výfuk se svodama,tak pak k tomu můžeš uvažovat o doladění map,jinak to dle mě nemá smysl......

Re: chiptuning?

15 pro 2011, 08:30

a tak to já si zase naopak myslim že u těch skůtrů by to mohlo fungovat a hlavně tam nejde ani tak o ten výkon navíc ale hlavně o ten průběh kterej je pak uplně jinde!

Re: chiptuning?

15 pro 2011, 12:57

Dom999 píše:....... ale hlavně o ten průběh kterej je pak uplně jinde!

pořád se bavíme o skůtrech - automatická spojka, variátor - k čemu je dobrej jinej průběh výkonu?
Jak píše TUNER, u atmosféráku čipem nic nenahoníš

Re: chiptuning?

15 pro 2011, 14:58

Dom999 píše:a tak to já si zase naopak myslim že u těch skůtrů by to mohlo fungovat a hlavně tam nejde ani tak o ten výkon navíc ale hlavně o ten průběh kterej je pak uplně jinde!



A co by u nich mohlo fungovat ? Myslim že princip 4T motoru je všude stejnej. Jestli je to motorka,skútr nebo auto je uplně jedno.
Nesmíš věřit všemu co ti kdo nabulíkuje a nebo si pověsí na svoje stránky. Neříkam že upravovat mapy nejde,ale u atmosfery se to prostě za ty peníze nevyplatí. U turba ti to "přifouknou" přidaj palivo,pokud jezdíš na víceoktan změní předstih a rázem ti lezou koníky hezky nahoru,ale u atmosfery ti nikdo nic nepřifoukne a motoru nic jinýho víc nepomůže.

Sice je to hodně starej článek,ale jak se u nás živý spousta "čiptunerů" si můžeš přečíst tady.

http://www.mmracing.sk/images/content/afera.pdf

......a to ta firma stále existuje a dokonce je jedna z těch velkých (holt je pořád dost oveček))),zaznamenal jsem ji jak pod ABC tuning,tak i pod jinym názvem,holt pro ty co znaj ABC,tak aby se neřeklo )))

Osobně jsem na brzdě s autem párkrát byl a byl u "čipování" pár vozů,kdy se změřil výkon jak před,tak po......ale firmam na tohle já prostě nevěřim,raději si zajedu za klukem (no klukem,pán kolem 50ky)))) kterej se tim živý a má jak brzdu,tak komplet vybavení a křivku výkonu ještě upravuje přímo na brzdě,pokud je tam nějakej "hrb" ve výkonu a nebo točivém momentu..... to jen aby jsi měl představu že ne všechno co kde napíšou je pravda ;-)

Re: chiptuning?

15 pro 2011, 16:09

tak to je hustý to bych nečekal... od nich bych to nečekal mají včude raklami a hondě se to vidí ale tohle...

Re: chiptuning?

15 pro 2011, 19:49

To, že oblbujou je jedna věc. A kdyby to všechno byla pravda? Kdo Ti poladí spojku, řemen... U buráka je to docela nákladná záležitost - myslím výměna. A nevěřím, že ta spojka má takovou rezervu, aby ten nárust výkonu zvládla. I řemen je dimenzován na nějaký výkon... Asi to bude mít smysl u menších a spíš sportovních skůtrů, pokud s tím budeš závodit a nekoukat na peníze. Ale cesťák je spíš na pohodlí a životnost.

Re: chiptuning?

15 pro 2011, 21:00

jo tak to je moc hezký a jak často si myslíš že využiješ max výkon toho tvého skůtru??? vždyť je v otáčkách ve kterejch to stejně nejezdí a popisovat my rozdíl mezi atmosférickym a přeplňovanym motorem fakt nemusíš! ALE V JEDNOM MÁŠ PRAVDU za ty prachy to asi nestojí.
jinak ještě k tomu burgmanu nemyslim si že by to byl až takovej rozdíl aby to spojka či řemen poznaly.

Re: chiptuning?

15 pro 2011, 21:43

Znám dva případy, kdy spojka u buráka odešla velice brzy a vždy to bylo nadměrným zatěžováním. V prvním případě překládání, ve druhém rozjezdy pod plným plynem. A jednalo se o první majitele, ne o stočené tachometry. Ta motorka má 277 kg a ta spojka je tak akorát. Ostatní cesťáky na tom budou podobně. To navýšení výkonu by ve výsledku určitě vyšlo na víc než těch 9tis.

Re: chiptuning?

15 pro 2011, 22:58

Jo tak to bych si koupil skůtra se kterym se nemůžu rozjíždět pod plnym nebo ho naložit na dovču.
připadá mi že všechno na tom skůtru je tak nějak akorát. sakra pritom by to mohl bejt tak dobrej skůtr škoda že zatim nemá požádnou konkurenci pokud neberu myroada a.... no to je asi všechno co mě napada

Re: chiptuning?

16 pro 2011, 00:08

Dom999 píše:jo tak to je moc hezký a jak často si myslíš že využiješ max výkon toho tvého skůtru??? vždyť je v otáčkách ve kterejch to stejně nejezdí a popisovat my rozdíl .....

1- Tady sis odpověděl zcela sám
2- Jen dodám, na B650 jsem nikdy nejel, ale nepřipadá mi že by měl málo koníků
3- do teď jsem nechtěl rejpat, ale těch YÍček už bylo dost
Odeslat odpověď