Zdravím, mám jednu takovou zkušenost spojenou s palivem a aditivy. Tankuju obyčejnou 95 na Benzině, ale je to uplně jedno, jestli na OMW, Benzině, Shell nebo známějších čerpačkách
Vždyt je to stejně ze stejný trubky, jen záleží na aditivaci
Ale k věci, tankuju 95 a přidávám si do toho sám aditiva do benzínu (modřidlo), který jsem dostal od známého. Dával jsem poměr 10 ml na 20 litrů. Tak jak by se to mělo dávat. Poprvé,když jsem tam nalil namíchaný benzín, tak žádný vliv. Až po 3 dnech se benzín promíchal a dostal pořádně do motoru, tak mi začalo hrabat zadní kolo, jel jsem zrovna po městě a pokaždý, když jsem stál na semaforu a rozjížděl se, tak to začlo strašně hrabat, ani jsem nepřidával moc plynu, jak kdyby si to samo přidalo otáčky. POřád jsem nevěděl, co to může být, bylo to docela i nebezpečný, kdyby mě to podkluzovalo v pomalý zatáčce. Až další den mně došlo, že to bude asi tím namích. benzínem. Tak jsem to nechal být a nalil jsem tam čistou 95. Pořád to mělo tendenci hrabat, tak jsem tam nalil v tom poměru o pulku míň, a asi za další 2 dny už to bylo v pohodě. Podle mě byl v motoru bordel a tím obohaceným benzínem, kterej měl tak 98-99 oktanů, tak se motor vyčistil. Skutra mám z Itálie z roku 2004 a když vím jak tam jezdí, tak věřím, že tam tankovali, kde co.
Ale musím říct, že ten motor změnil trochu zvuk a je o něco málo svižnější. Ted tam liju poměr 5ml na 20 l a je to v pohodě. Neříkám, že by se výkon nějak zvlášt zvýšil, ale je to znát oproti tomu, když jsem skutra dovezl od prodejce. Ale na spotřebu to vliv má. Jsem to schválně zkoušel. Když jsem tam tankoval plnou nádrž čisté 95, tak jsem ujel 300km a kontrolka rezervy mě už intenzivně bilkala až úplně svítila. Potom, co jsem tam tankoval namichanej benzin, tak jsem ujel 300 km a kontrolka sotva blikla, jen když jsem dojížděl na křižovatku. Tak věřím, že malý vliv na spotřebu ten aditivovanej benzín má.
A další výhoda je, že na sebe neváže vodu, takže na přezimování je ideální naplnit nádrž aditivovaným benzínem