Diskuze o tuningu skútrů. Zvyšování a ladění výkonu, tlumení, brzdy. Kity, výfuky, karburátory, variátory, spojky,...
Odeslat odpověď

Re: 98oktanový benzín

26 lis 2016, 21:22

2 forester:

Ano, příčinou může být dlouhodobé skladování méně kvalitního paliva. Já mám kanystr spíš jako rezervu a z minimálně 75% tankuji u pumpy - a když beru z kanystru, tak to stejně odměřuji ve skleněné nádobě (má posedlost sledováním spotřeby ), takže případné nečistoty a podobně včas vidím a do nádrže se tak nedostanou

_______________________
Odesláno z "founa"

Re: 98oktanový benzín

26 lis 2016, 21:37

Práveže to robím presne z opačného dôvodu a to aby som nakŕmil stroje kvalitným palivom.Keď idem do Rakúska zoberiem aj 5 bandasiek a nabúcham tam Shell alebo OMV.Myslím že je lepší ako náš lebo je z arabskej ropy ktorá neobsahuje tolko sýri ako ruská a plus je lacnejši rádovo 20 eurocent/liter.V aute spravím aj 70km viac na nádrž a źe to nie je placebo som sa presvedčil naposledy v lete keď som išiel do Chorvátska.Tam mi stačila plná nádrž aj z rezervou a naspäť som už 50km pred hranicou musel zase tankovať.

Re: 98oktanový benzín

26 lis 2016, 21:52

2 forester:

Takže nekvalitním benzínem to nebude - ale čím by to tedy mohlo být, to tedy nevím...

Ale já na nádrž tedy Chorvatsko neudělám - když jsme tam byli letos v září, najezdili jsme pomalu 5 tisíc kilometrů a jen po bezplatných cestách (můj takový malý cestovatelský experiment), takže jsem musel kupovat benzín nejen v Chorvatsku, ale i v Bosně a v Maďarsku...

_______________________
Odesláno z "founa"

Re: 98oktanový benzín

26 lis 2016, 22:24

výhřevnist 95 a 98 oktanového benzínu je stejná, +- 46,4 MJ/kg.

Víceoktanový benzín umožňuje použít vyšší kompresní poměr, ale není moc motorů, které by dokázaly měnit kompresní poměr za chodu, zvláště ne u skútrů.
Přidaná aditiva snad umožní čistit motor, ale nezvednou nijak zvlášť výkon. Změna spotřeby v řádu jednotek procent je ovlivněná kdečím, nejen benzínem (třeba jiná vlhkost vzduchu).
Vždycky mě pobaví diskuse o palivech, na které to jede samo, o zázračných aditivech, které se na molekulární úrovni přilepí na válec a pak není třeba výbrus.....

Re: 98oktanový benzín

26 lis 2016, 22:41

2 nedory:

98-oktanový benzín jsem nikdy nepoužil, takže jeho vlastnosti posoudit nemohu - a ten 100-oktanový nekupuji kvůli nějakému zvýšení výkonu a podobně, ale kvůli absenci biosložky...

_______________________
Odesláno z "founa"

Re: 98oktanový benzín

26 lis 2016, 22:48

forester píše:Práveže to robím presne z opačného dôvodu a to aby som nakŕmil stroje kvalitným palivom.Keď idem do Rakúska zoberiem aj 5 bandasiek a nabúcham tam Shell alebo OMV.Myslím že je lepší ako náš lebo je z arabskej ropy ktorá neobsahuje tolko sýri ako ruská a plus je lacnejši rádovo 20 eurocent/liter.V aute spravím aj 70km viac na nádrž a źe to nie je placebo som sa presvedčil naposledy v lete keď som išiel do Chorvátska.Tam mi stačila plná nádrž aj z rezervou a naspäť som už 50km pred hranicou musel zase tankovať.

Ahojte ropáci, nechcem povedať že nie sú zlé a dobré benzíny, ale forester zrovna ten príklad s chorvátskom nie je dobrý nakoľko aj mne zožerie auto do Chorvátska podstatne menej ako späť /cca 1l/100km / a naopak do Tatier viac ako späť a podľa mňa to bude skôr to, že jedným smerom ideš jednoducho do kopca a potom späť viacej dole kopcom .... alebo sa mýlim ???
Naposledy upravil Peter 72 dne 26 lis 2016, 22:51, celkově upraveno 1

Re: 98oktanový benzín

26 lis 2016, 22:50

Biosložka je etanol, ten zas tolik nevadí. Ale rozdíl to samozřejmě je.

Re: 98oktanový benzín

27 lis 2016, 01:11

Každý si klidně věřme čemu chceme, i sebevětší blbosti. Třeba že to na "ten zahraniční benzín" víc táhne nebo míň žere.
Já mohu odpřisáhnout - a mám to nesčetněkrát empiricky potvrzené! - že po cestě z Brna do Prahy mám spotřebu o litr a půl vyšší než zpátky. Nadmořská výška je přitom plus-mínus deset metrů stejná, kopečky mezi oběma městy jsou logicky taky tytéž a i jízdní doba vychází přibližně stejně.
To nikdy nepochopím :roll:

Re: 98oktanový benzín

27 lis 2016, 04:56

Proto nerad jezdím do Prahy :mrgreen:
Ale teď vážně - skutečně na tom něco je, protože (samozřejmě subbjektivně) po natankování plné na rakouské BP se citelně změnil běh motoru - hladší, pravidelnější chod - a po natankování v JČ to postupně, ale celkem rychle pominulo. A v tomto případě nevěřím na placebo, byť neuvádím laboratorní výsledky :)
Pro 98 nevidím na skútru praktické využití, naopak Vervu 100 standardně na "zimování".
Odeslat odpověď