Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
17 říj 2023, 18:35
Ahoj,
Prakticky od jara se trápím s naladěním skůtru - Aprilia Scarabeo 125, motor rotax. Nějak jsem většinu zásadních problémů vyřešil. Problém mám už jen s udržením volnoběhu při zahřátém motoru.
Jakmile se motor zahřeje a třeba na světlech chvilku stojí, začne jakoby vynechávat a nakonec chcípne. Pokud drží volnoběh a pořádně za to vezmu, tak chcípne taky.
Navíc mi přijde, že se ne vždy otáčky vrátí na nastavenou hodnotu - někdy zůstanou tam, kde mají a jindy spadnou nízko…jindy chvilku zůstanou tam, kde mají a po např. 10 s spadnou.
Dokážete mi poradit?
Díky všem a přeji hezký den.
18 říj 2023, 15:45
To je karburace (2001) ? Bylo by dobré napsat co jsi na stroj prověřoval, aby se neradilo to co ti už prošlo rukama ...
Naposledy upravil
JardaB dne 19 říj 2023, 10:07, celkově upraveno 1
19 říj 2023, 06:10
Podla popisu to vyzerá na deravú membránu. Alebo ti to niekde prisáva vzduch.
19 říj 2023, 16:14
Klidně to může být prasklá podtlaková hadička, zpuchřelá příruba mezi motorem a karburátorem, nebo jak psal srnka1010-děravá membrána....vyčisti karburaci a vše kolem sání vzduchu zkontroluj.
19 říj 2023, 18:41
Přesně ... ,milion věcí to může být. Proto by bylo dobře, kdyby tazatel napsal co a jak kontroloval !! Pak ho můžeme pošťouchnout kousek dál.
Takto je to, bohužel, jen naslepo
20 říj 2023, 23:48
Ahoj, Ok, sorry za nedostatečný popis, máte pravdu…
Půjdu postupně dle reakcí, ano, karburace 2001. Karburátor jsem prohnal přes ultrazvuk (cca 300 km zpět), měnil jsem přírubu mezi karburátorem a motorem, hadice od airboxu taky nová, zkoušel jsem plovák a vypadá, že zavírá i otvírá jak má. Membránu projdu, ale neviděl jsem na ní nic zásadního. Podtlaková hadička by měla být Ok (zakrácená na obou stranách, pro jistotu, ale můžu vyměnit.
Projdu to a dám vědět, děkuji za tipy
21 říj 2023, 09:36
Ono třeba stačí, když jsi skládal karbec po vyčištění, že jsi si víčkem "žvejknul" membránu, která ta potvora furt nedrží v té drážce, nebo podobně příruba mezi airboxem a karburátorem není přesně nasazená.
Já jsem se natrápil s mojí Piaggio x9 250ccm,když jsem vloni na jaře nenastartoval. Několikrát karbec ven, vyčistit (pouze mechanicky+sprej) a zase z5. Při té příležitosti jsem dal nové benzínové hadičky. Když jsem ho rozchodil tak mi v rychlosti kolem 80km/hod chcípal a nechtělo se mu startovat. Typický příznak chudé směsi....včetně bílé svíčky....ladil jsem jak o závod a furt stejný....tak znovu vše ven a pak jsem zjistil, že jsem přívodní hadičku ke karbci přimáčkl kabelovým svazkem k rámu, takže se motoru při vyšších rychlostech snadno nedostávalo paliva.....trápilo mne to kurňa dlouho,přitom taková kravina. Karbec byl venku snad 10x, čistil jsem ho dokonce 2x ultrazvukem, ladil směs a v 80-i furt chcipal..... přitom taková banalita, jejíž odhalení bylo víceméně náhoda...
Tak hodně štěstí a ať to jezdí
21 říj 2023, 20:39
Chválím čištění ultrazvukem
1 - To že plovák "zavírá" znamená, že drží předepsanou hladinu ?
2 - Kouknout na barvu svíčky - to napoví chudou nebo bohatou směs ... nebyla zmínka o kontrole sytiče.
3 - A hlavně "to co nebylo dosud řečeno" ... seřídit za tepla volnoběh obvyklým postupem
Naposledy upravil
JardaB dne 23 říj 2023, 08:36, celkově upraveno 1
22 říj 2023, 22:15
Ahoj, přidám se také s prosbou o radu.
Nmax 2019 ještě starý xicht, najeto 63792km, začal sám zhasinat motor z volnoběhu, poté co byl ohraty a delsi dobu stal. Cca 200km zpět. Nyní již stačí dojíždět před zastavením a rovnou chcipne. Při opětovném startu se chová, jako by neměl benzín. Ale s trochou plynu běží. Spínač na policajtovi ok. Nádrž plná, půlka, je to jedno. Po zapnutí zapalování benzínové cerpadlo běží. Všechny servisy doposud v Yamaze, na olej teď zbývá 2tis km a na řemen variátoru 8,5tis km. Setkal se s tím už někdo, po čem jít? Tankování pouze MOL nebo Cepro.
Edit, začalo to po strasnych dlažební kostkách (kdo zaná Davle u Prahy), kterým se bohužel nemám jak vyhnout.
Do skůtru jsem se ještě nešťoural. Předpokládám, že u vstřikování stačí snímač otáček, řidicí jednotka, škrticí klapka, vstřik a volnoběh si má udržet... Ale jak je to tady.
Diky
22 říj 2023, 23:57
Gott gerechte, allmachtiger, barmherziger ! Gott im Himmel ! .... neuraž se prosím ... a co jsi zkontroloval sám svýma rukama ... než jsi se tady zeptal ? Nic !!! To je vskutku dotaz do vzduchoprázdna ... řešit složité věci jednoduše nápovědou na dálku bez servisu ??
Palivový filtr na čerpadle byl vyměněn kdy ? Lambda sonda je ready ?
"Předpokládám, že u vstřikování stačí snímač otáček, řidicí jednotka, škrticí klapka, vstřik a volnoběh si má udržet" ... a co když je jeden z jmenovaných prvků vadný ??
23 říj 2023, 19:46
Mno, poněvadž mne včera za tmy skoro nechal 5km od baráku, tak už jsem měl sílu jen na to, zeptat se, zda tenhle problém, na tomhle skútru při takovým nájezdu někdo už neřešil. Navíc on každý nemá tolik času, aby se mohl věnovat všemu a i priority pro práci jsou jiné, než je skutr. Kupříkladu práce kolem baráku, což panelakovec nepochopí. Neuraz se prosím.
Nicméně i přesto, než abych se věnoval dceři, kterou zase v pátek vracím matce, jsem se věnoval chvíli skútru a závadu jsem asi našel. Až přijdou dily, napíšu, zda to bylo tím. Ono se rozčilovat, bez rady, aniž bys někoho znal je snadné. A když se zamysli nad tím, cos napsal s palivový filtrem, tak je to nesmysl. Pricpany palivový filtr ti neumožní normální výkon. A na lambdasondu nedisponuju osciloskopem, abych si změřil její průběh. Nicméně, závada je,zda se, daleko triviálnější.
24 říj 2023, 15:37
Toto vlákno založil @cappu13. Asi reaguješ v jiném vlákně bez předchozí návaznosti ....
13 čer 2024, 11:31
Fleer píše:Mno, poněvadž mne včera za tmy skoro nechal 5km od baráku, tak už jsem měl sílu jen na to, zeptat se, zda tenhle problém, na tomhle skútru při takovým nájezdu někdo už neřešil. Navíc on každý nemá tolik času, aby se mohl věnovat všemu a i priority pro práci jsou jiné, než je skutr. Kupříkladu práce kolem baráku, což panelakovec nepochopí. Neuraz se prosím.
Nicméně i přesto, než abych se věnoval dceři, kterou zase v pátek vracím matce, jsem se věnoval chvíli skútru a závadu jsem asi našel. Až přijdou dily, napíšu, zda to bylo tím. Ono se rozčilovat, bez rady, aniž bys někoho znal je snadné. A když se zamysli nad tím, cos napsal s palivový filtrem, tak je to nesmysl. Pricpany palivový filtr ti neumožní normální výkon. A na lambdasondu nedisponuju osciloskopem, abych si změřil její průběh. Nicméně, závada je,zda se, daleko triviálnější.
Mohu se zeptat , zda se povedlo skutr opravit , a čím to nakonec bylo ? Mám zřejmě podobný problém .