Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
11 říj 2013, 19:20
Zdravím,mám problém se skůtrem yamaha x-max 125.Připadne mi že jezdím víc na elektriku než na benzín.Musím každých pár dní dobíjet baterii,jinak nenastartuji.Dnes jsem měřil dobíjení,dobíjí při volnoběhu 14,2V,při přidání se to drobek zvedne.Je to 5/2013 takže bych čekal novou a kvalitní baterii a ne že ji budu dobíjet častěji než mobil.Skůtra mám pár dní,předtím najeto asi 1000km,majitel nic o závadě neřekl.Na skůtra je záruka,ale otázka je zda se do toho baterka počítá,a jak by se to řešilo,třeba že jsem ji špatně nabíjel.Já jsem ji dobíjel YEC-40.
11 říj 2013, 21:24
Podle napětí se baterka při jízdě asi dobíjí, takže bych spíše tipl, že se nadměrně vybíjí při stání. Nemáš tam něco, co by mohlo baterku vybíjet? Alarm, dálkové ovládání něčeho, nezhasínající žárovka v kufru, nabíječka v zásuvce, ... Měřák do ruky a měřit odběr v klidu, napětí v klidu, napětí za chodu motoru už víš. Pokud máš možnost klešťového ampérmetru, tak i proudové poměry za chodu motoru. Chyba může být ale i v baterce, ale je potřeba vylučovací metodou a měřením zjistit více.
11 říj 2013, 22:06
a nebo taky baterii vytáhni dobij a nech venku a změř zhruba po té době co se ti ve skůtru vybije a měl bys mít jasno zda bateríí nebo skůtrem,pokud bude dobrá hledej na skůtru to co píše michal , no a pokud bude baterka vybitá tak do reklamace , a co je to za unačku ta baterie
12 říj 2013, 09:04
nic zapnutého nezůstává,žádné vychytávky na něm nejsou udělány,takže vypnu klíček a všechno se vypne,až na malou ledku imobilizéru,která žere 0,0000.Napětí v klidu je 12,56.Včera jsem opět nabíjel,protože ráno jsem už málem nenastartoval.Nejsem moc zdatnej elektrikář,takže nevím co jsou proudové poměry za chodu motoru a ani nevím jak je změřit.
12 říj 2013, 09:58
neaktuální
Naposledy upravil
amaize dne 02 úno 2014, 20:14, celkově upraveno 1
12 říj 2013, 11:30
měřím to přímo na baterce,pořád to má 12,56V.Začal jsem odstrojovat,tady je baterie GTX9-BS.
Naposledy upravil
patass dne 14 říj 2013, 20:02, celkově upraveno 1
12 říj 2013, 11:31
Úplně jednoduchý způsob jestli ti něco nežere baterku je, že odpojíš nějaky kabel přímo z baterie a mezi baterku a ten kabel napojíš ampérmetr a hned uvidíš jestli ti něco cucá baterku nebo néé.
Postačí ti na to obyčejný multimetr za 200kč třeba z Lídlu.
Pokud na tom multimetru nebude žádný odběr (nebo aspon minimální) ani po 10 min. tak máš v prd*** baterku
a tot vše !Na volty se tedkom vykašli a řeš ampéry jestli máš nějaky odběr z té baterie jak je v klidu .
12 říj 2013, 11:34
jo něco podobnýho i říkal mechanik,prý mám zapojit nějakej zátěžovej odpor-drát,taky vím prd co a jak myslel,prý je to jednoduchý
12 říj 2013, 11:42
To nemáš doma obyčejný měřak třeba tenhle
http://www.zbozi.cz/vyrobek/fk8250-multimetr-digitalni/Podminka ,když ho budeš kupovat je aby tam bylo možnost měření i ampéráma
12 říj 2013, 12:42
mám celkem 3,ale ani s jedním neumím.tady tenhle uni t m830b,porad co nastavit a jak zapojit ty dráty,jsou tam 3 dírky.
12 říj 2013, 13:08
Na měřáku dáš kabely do spodní a horní dirky, kolečko otočíš na pozici 10A. Odpojíš kabel z baterky, jeden kabel z měřáku dáš na volný konec baterky a druhý na ty odpojené kabely. Na měřáku se ti ukáže odběr skůtru v klidu. V žádném případě ale NESTARTUJ (nejspíš by se poškodil měřák). Napiš hodnotu, kterou to ukáže. Pokud tam bude svítit 00.0, tak je odběr moc malý pro tenhle rozsah, pak odpoj horní kabel na měřáku, přepni rozsah na 200m a kabel dej do prostřední dirky (v tuto chvíli ani nespínej klíček, odešla by pojistka v měřáku). Pak na displeji bude odběr v klidu, napiš hodnotu. Skůtry zatím moc neznám, takže spíš tipuji odběr v řádech jednotek mA (odborníci mě opraví). Pokud se ale ukáže nějaká hodnota na rozsahu 10A nebo víc než pár mA na rozsahu 200m, pak je něco špatně na skůtru - svod na konektoru, chybně zapojená nějaká elektronika, díl, vadná izolace, ... Takhle na dálku se toho moc najít nedá. Nebo najdi v okolí někoho, kdo se aspoň trochu vyzná v elektronice (byť ne ve skůtrech), ať ti to přeměří. Příp. odnes baterku někam do prodejny aku, bývají vybaveni měřákem na stav aku.
12 říj 2013, 13:17
Černej drát do spodní díry, červenej do horní díry. Kolečko na měráku nastavit na červený pole 10A. Odpojit od baterky mínus a zapojit měřák mezi odpojenej kabel a mínus na baterce. Na měřáku pak uvidíš, jestli Ti to v klidu něco žere. S tímhle nastavením uvidíš proud s přesností 0,1A a míň než 0,1A ti to ani neukáže.
Kdybys chtěl vyšší citlivost a větší přesnost na měřáku, tak přehoď červenej drát do prostřední díry na měřáku a kolečko nastav na zelený pole v pravo a vyber tam požadovanej rozsah měřáku 200 mikroA - 200 miliA. Pak uvidíš na displayi hodnotu proudu v miliA nebo mikroA - podle nastavení. Ale pozor - do toho zelenýho pole měřák nenastavuj, když bude proud vyšší, než 0,2A, jinak ho můžeš odpálit (myslím).
edit: michal73 byl rychlejší
12 říj 2013, 13:29
tak jsem to proměřil a ampéry to nežere.jsou tam samý nuly i při zapojení na tu vyšší citlivost,zkusil jsem to nejdřív s voltama asi před 1,5hodinou a něco to naměřilo.sice nevím co,ale volty klesaly.připojení je stejné co radíte akorát měřím volty.
http://www.youtube.com/watch?v=lMrbuW9CzPo
12 říj 2013, 13:36
Vypadá , že ta baterka je v čudu . Ještě tam napoj žárovku na tu baterku a měř to a jestli to napětí bude padat pořád dolu tak máš přerušeny článek na ní. Nejlépe jak tu baterku úplně odpojiš ze skůtra a potom to budeš měřit i s tou žárovkou napojenou.Tohle se mi stalo před nedávnem na mém skůtru a bylo to tou baterkou . Na zimu baterku nebudu kupovat ale až na jaro. Napsal jsem ti SZ
12 říj 2013, 13:43
baterka od včerejška odpojená,klesla 12,56V na 12,49V