Yamaha X-max 125 - baterka, nebo jiný problém

Aneb když něco nefunguje tak, jak má...

Re: Yamaha X-max 125 - baterka, nebo jiný problém

Příspěvekod Mr.Voza » 13 říj 2013, 20:19

patass píše:tak jsem to proměřil a ampéry to nežere.jsou tam samý nuly i při zapojení na tu vyšší citlivost,zkusil jsem to nejdřív s voltama asi před 1,5hodinou a něco to naměřilo.sice nevím co,ale volty klesaly.připojení je stejné co radíte akorát měřím volty.http://www.youtube.com/watch?v=lMrbuW9CzPo

Takhle zjistíš prt. S tímhle zapojením měřáku se měří proud (ampéry) odebíranej z baterky a procházející měřákem. Když měříš napětí baterky (volty), tak musíš mít kabely měřáku normálně na plus a mínus. Jestli píšeš, že to z baterky nic neodebírá bude nejspíš chyba v baterce.

Zkusil bych ještě jak se ta baterka bude chovat v zátěži - tzn. baterku nech odpojenou a měř na ní napětí. Během meření napění na ní připoj na pár vteřin třeba silnější žárovku. Napětí ti po připojení žárovky proti napětí v klidu o něco klesne. Poznamenej si na kolik napětí klesne. Udělej tohle třeba 3 dny po sobě. Jestli bude napětí v zátěži (s tou žárovkou) každej den o něco nižší, tak ta baterka neudrží kapacitu a je v háji.
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Yamaha X-max 125 - baterka, nebo jiný problém

Příspěvekod fapeko » 13 říj 2013, 21:02

Mi připadá , že "patass" neví co je napěti a co proud a točí s tím měřákem jak se mu zachce :?
Pokud tyhle základní věci neovládá tak by to měl přenechat někomu zkušenějšímu , který mu zjistí během 3 min. kde má problém nebo aspon zavolat na tel. číslo , které dostal v SZ :roll:
Gilera Nexus 500i.e r.v.2007,M-72 r.v.1952,JAWA 350/360 stavba choper,ČZ 125T,ČZ150C,
JAWA 250/353
fapeko

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 103
Registrován: 30 dub 2012, 22:53
Bydliště: Hlučín
Skútr / moto: Gilera Nexus 500i.e r.v.2007,

Re: Yamaha X-max 125 - baterka, nebo jiný problém

Příspěvekod michal73 » 13 říj 2013, 21:43

Též mám ten pocit (ale zas asi rozumí jiným věcem), proto jsem psal, ať si někoho najde. Takhle nenaměří nic použitlného.
Uživatelský avatar
michal73

250+
 
Reputace: 11
Příspěvky: 310
Registrován: 21 srp 2013, 06:30
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Piaggio X9 500 `02
Tuning / úpravy: Ne / ano

Re: Yamaha X-max 125 - baterka, nebo jiný problém

Příspěvekod patass » 14 říj 2013, 16:06

říkal jsem vám,že ampéry měřit neumím.To video bylo natočený 1,5hodiny před tím,než jste mi to vysvětlili.Byl jsem dnes za mechošem a půjčil mi zátěžák s odporovým drátem.Tak jsem vám něco natočil.Pokud je baterie dobrá jako u mýho auta,tak zůstane svítit zelená dioda 10.


edit: Tak mi dnes odepsali z yamahy,tak nějak jsem s tím počítal............................
Ohledně vadné baterie je ovšem její výměna v záruce tj. zdarma značně stížena faktem že gelové baterie se nesmí nabíjet standartními nabíječkami ale je potřeba použít speciální ,na tento typ baterie. V případě použití standartní nabíječky dojde ke ztrátě kapacity baterie tj to co popisujete.
Naposledy upravil KYBLOS dne 14 říj 2013, 22:11, celkově upraveno 3
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
patass

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 71
Registrován: 23 zář 2013, 20:28
Skútr / moto: babetta 210,Jawa 350-634,teď Yamahy X Max-125

Re: Yamaha X-max 125 - baterka, nebo jiný problém

Příspěvekod Mr.Voza » 14 říj 2013, 21:24

Aha, tak jestli jsi jí nabíjel nabíječkou, která není určená pro gelovky, tak to bude asi po baterce, no...
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Yamaha X-max 125 - baterka, nebo jiný problém

Příspěvekod fapeko » 14 říj 2013, 22:12

Dle mého to vyreklamuje v pohodě .Jak mu chcou asi dokázat , že to nabíjel špatnou nabíječkou?
Nebo , že tam pustil více napětí a proudu než měl. Jedině , že by tu baterkou poslali na analízu k výrobci , ale to se mi nějak nechce věřit , že by se s tím tak patlali , když má hodnotu 1500kč
Gilera Nexus 500i.e r.v.2007,M-72 r.v.1952,JAWA 350/360 stavba choper,ČZ 125T,ČZ150C,
JAWA 250/353
fapeko

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 103
Registrován: 30 dub 2012, 22:53
Bydliště: Hlučín
Skútr / moto: Gilera Nexus 500i.e r.v.2007,

Re: Yamaha X-max 125 - baterka, nebo jiný problém

Příspěvekod patass » 15 říj 2013, 17:10

Žiži (dealer yamaha Lipník n.Beč.)nějak nechce přistoupit na reklamaci.
....Bohužel jako dealer s tímto stanoviskem k baterkám nic nenadělám, pokud baterku neproplatí importér v rámci záruky, ze svého Vám to, pokud není skůtr koupený od nás nedáme.
Představoval jsem si záruku trochu jinak.
patass

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 71
Registrován: 23 zář 2013, 20:28
Skútr / moto: babetta 210,Jawa 350-634,teď Yamahy X Max-125

Re: Yamaha X-max 125 - baterka, nebo jiný problém

Příspěvekod Mr.Voza » 15 říj 2013, 20:31

A jak sis představoval záruku? Nedivím se že to neuznali. Napereš do baterky větší napětí, než na který je stavěná z úplně jiný nabíječky, než by se měla nabíjet. To je jako kdyby sis koupil třeba autorádio na 12V a zapojil ho na kamionu na 24V a pak ho šel reklamovat, že shořelo. Nebo jako kdyby sis koupil auto v dieslu a nalil do něj benzín.
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Předchozí

Zpět na Technické problémy se skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 38 návštevníků