Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
26 črc 2011, 10:55
Chci se zeptat, jak moc je složité rozpůlit motor...
jestli se musí úplně vyndat za účelem výměny pístních kroužků a seřízení vůle ventilů. Láká mě to, mám manuál a nechci dávat někomu za práci 3000tis, když je to z půlky jen sundávání plastů křížovým šroubovákem a povolení pár šroubů golou.
Zatím jsem si vše sám rozdělal.. (zadní kolo, variátor,spojka,brzdy..) momentovový klíč a měrky si seženu.
(Yamaha Versity r.v.2005)
dík
26 črc 2011, 11:13
Na výměnu pístních kroužků ti stačí sundat válec, Potom ti zůstane na klice viset píst, kroužky můžeš vyměnit rovnou bez sundání pístu, pokud budeš míst málo místa vyndáš i píst, je to na čepu.
Rozvody ti neporadím, mám 2T.
26 črc 2011, 11:30
rozvody delat nechci, mam najeto 40tis. jen to serizeni a to je v poho.. tak dikes..
jen mam problem s pist. krouzkama.. je strasne variant.. a v manualu je jen prumer pistu 71 ,ale jaky krouzky nepisou.. (delaj 69mm, 69.5mm,70mm)
26 črc 2011, 12:42
když budeš měnit kroužky tak musíš sundat hlavu i válec a pokud budeš sundávat hlavu budeš muset shodit i řetěz rozvodů tak že rozvody budeš muset nastavit znovu
26 črc 2011, 12:47
tak to uz jde bohuzel mimo me...retez se bude muset taky ve spojce povolit? pak nevim,jak to nastavit
26 črc 2011, 12:55
nevim jestli bude nutné ho rozpojovat podle mě ne ale při zpětné montáži
se musí nastavit klikovka a vačka na značky zjednodušeně řečeno
26 črc 2011, 13:31
Nevím přesně jak je to u motoru ve Versity, ale u většiny ketré jsem viděl to nebylo nic složitého
půlit motor není nutné - sundat hlavu, rozvody, válec, vymenit kroužky a pak zase nasadit
rozovodvý řetez není nutné dělit, když máš sundané rozvody tak ho bez problémů nasadíš (max. sundat boční kryt ať vidíš i na spodek) jen je třeba si dát pozor na časování (nastavit kliku i vačkový hřídel do správné polohy) a pak nastavit ventilovou vůli
26 črc 2011, 13:53
No, pokud budes davat dolu valec, musis rozvody shodit a pak zase zpet nastavit! Jak uz ti kluci radili
Jinak k tem rozmerum krouzku - prvni jsou na origo (nevybrouseny) valec a dalsi 2 rozmery na vybrusy...
26 črc 2011, 14:48
KačenkoMiso..,ten krouzek u tveho a meho bude asi jinej... preci jen mas obsah 249 ? .. ja mam 264ccm.. a nejak to dohnat musej.. na webu kde maj origo taky nemaj rozmery.. jen O (asi jako origo) pak 0,5mm a 1mm ..
no uvidim, RMS se me tam davat nechtej.. a kdo vi jak to maj zmereny oni...
26 črc 2011, 16:08
kolik máš najeto že chceš měnit kroužky ..... kroužky se měněj jen když je vyběhanej válec .. a to je u 4t 50-60tisíc km (u motorky ) jetstli ti to žere olej tak to nemusí bejt kroužkama ale hodně jinejma vecma např gufeta ventilů , různý těsnění .... gufero napínáku r.řetězu .. atd atd .... tak se ptám kolik máš najeto .. podle mě je to blbost měnit kroužky ... ale pokud se nudíš chceš si to vyzkoušet i za cenu zničení motoru tak hurá dotoho
26 črc 2011, 16:21
má 40 000 to už psal
26 črc 2011, 19:36
40tis.. a je fakt, ze modrej kour z toho nejde... ale porad dolejvat se me taky nechce, navic to chci na jare prodat ...
26 črc 2011, 20:40
Rozhodne vem motorovy veci origos z yamahy
dostupnost 3dny a ceny jsou srovnatelne, ne-li nizsi s aftermarketem
sam sem to tak delal...
Ten rozmer sem myslel tak, ze pokud sis nasel varianty pro svuj scoot, tak ten prvni rozmer je vzdy origo a dalsi vybrusy
26 črc 2011, 21:08
Pokud ti to žere olej, stejně zjistíš při rozborce, že válec bude vyběhanej a ke kroužkům se přidá oprava válce nástřikem Nikasilu. Když se díváš jak to rozebírá odborník, je to jako nic, ale už jen nandání křehkých litinových kroužků na píst je docela piplačka. Trochu nervozity a jedeš koupit nový kruhy
. Stejně nedokážeš změřit ovalitu válce ani posoudit vůle a opotřebení, zda je to ještě v toleranci, nebo jsou ty díly zralé na výměnu. Nechal bych to na odborném servisu, nebo jiné osobě, která je v oboru znalá. Může se stát, že vysolíš peníze za díly, které tam dáš a za pár km na tom budeš stejně jako teď, nebo ještě hůř
27 črc 2011, 10:58
hruzamil5 píše:...kroužky se měněj jen když je vyběhanej válec .. a to je u 4t 50-60tisíc km (u motorky )...
Neprehanej. Mozna tak u 4T 50tky.