Yamaha Versity 300 - půlení motoru

Aneb když něco nefunguje tak, jak má...

Yamaha Versity 300 - půlení motoru

Příspěvekod fyluta » 26 črc 2011, 10:55

Chci se zeptat, jak moc je složité rozpůlit motor...

jestli se musí úplně vyndat za účelem výměny pístních kroužků a seřízení vůle ventilů. Láká mě to, mám manuál a nechci dávat někomu za práci 3000tis, když je to z půlky jen sundávání plastů křížovým šroubovákem a povolení pár šroubů golou.

Zatím jsem si vše sám rozdělal.. (zadní kolo, variátor,spojka,brzdy..) momentovový klíč a měrky si seženu.
(Yamaha Versity r.v.2005)

dík
Obrázek Obrázek
Chorvatsko na skůtru 2011 - 1880km
Uživatelský avatar
fyluta

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 283
Registrován: 18 bře 2010, 08:37
Bydliště: Královéhradecký kraj
Skútr / moto: Yamaha Versity 300 r.v.2005
Tuning / úpravy: http://www.skutrforum.cz/viewtopic.php? ... 40#p137565

Re: Yamaha Versity 300 - půlení motoru

Příspěvekod sedli » 26 črc 2011, 11:13

Na výměnu pístních kroužků ti stačí sundat válec, Potom ti zůstane na klice viset píst, kroužky můžeš vyměnit rovnou bez sundání pístu, pokud budeš míst málo místa vyndáš i píst, je to na čepu.
Rozvody ti neporadím, mám 2T.
Bylo : Piaggio Hexagon 125 LX 1996, Honda PCX 125 2011, Suzuki GSX-F, Kawasaki Versys 650.
Nyní : Kentoya HAMMER II-i 125
Uživatelský avatar
sedli

1500+
 
Reputace: 27
Příspěvky: 1942
Registrován: 27 črc 2009, 16:03
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Honda PCX 1.generace
Tuning / úpravy: Laděný výfuk IXIL dual HyperLow, vyhřívané gripy Oxford,reflexní proužky na ráfky, LED parkovačky, karbonová fólie na pár dílech, množství originálních škrábanců a prasklin

Yamaha Versity 300 - půlení motoru

Příspěvekod fyluta » 26 črc 2011, 11:30

rozvody delat nechci, mam najeto 40tis. jen to serizeni a to je v poho.. tak dikes..

jen mam problem s pist. krouzkama.. je strasne variant.. a v manualu je jen prumer pistu 71 ,ale jaky krouzky nepisou.. (delaj 69mm, 69.5mm,70mm)
Obrázek Obrázek
Chorvatsko na skůtru 2011 - 1880km
Uživatelský avatar
fyluta

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 283
Registrován: 18 bře 2010, 08:37
Bydliště: Královéhradecký kraj
Skútr / moto: Yamaha Versity 300 r.v.2005
Tuning / úpravy: http://www.skutrforum.cz/viewtopic.php? ... 40#p137565

Yamaha Versity 300 - půlení motoru

Příspěvekod nem.pe » 26 črc 2011, 12:42

když budeš měnit kroužky tak musíš sundat hlavu i válec a pokud budeš sundávat hlavu budeš muset shodit i řetěz rozvodů tak že rozvody budeš muset nastavit znovu
Obrázek
Petr 777661064
Aktuálně: Triumph Tiger 1050 58000Km (já 22000)
Bylo:Piaggio X9 200 EVO 67000Km (já 33000)
Simson skútr 18000Km (Já 7000)
JAWA 350\640 22000Km (já 20000)
JAWA 20 15000Km (já 8000)
nem.pe

250+
 
Reputace: 11
Příspěvky: 414
Registrován: 06 bře 2010, 21:08
Bydliště: okres Nymburk
Skútr / moto: Triumph Tiger 1050

Yamaha Versity 300 - půlení motoru

Příspěvekod fyluta » 26 črc 2011, 12:47

tak to uz jde bohuzel mimo me...retez se bude muset taky ve spojce povolit? pak nevim,jak to nastavit :(
Obrázek Obrázek
Chorvatsko na skůtru 2011 - 1880km
Uživatelský avatar
fyluta

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 283
Registrován: 18 bře 2010, 08:37
Bydliště: Královéhradecký kraj
Skútr / moto: Yamaha Versity 300 r.v.2005
Tuning / úpravy: http://www.skutrforum.cz/viewtopic.php? ... 40#p137565

Yamaha Versity 300 - půlení motoru

Příspěvekod nem.pe » 26 črc 2011, 12:55

nevim jestli bude nutné ho rozpojovat podle mě ne ale při zpětné montáži
se musí nastavit klikovka a vačka na značky zjednodušeně řečeno
Obrázek
Petr 777661064
Aktuálně: Triumph Tiger 1050 58000Km (já 22000)
Bylo:Piaggio X9 200 EVO 67000Km (já 33000)
Simson skútr 18000Km (Já 7000)
JAWA 350\640 22000Km (já 20000)
JAWA 20 15000Km (já 8000)
nem.pe

250+
 
Reputace: 11
Příspěvky: 414
Registrován: 06 bře 2010, 21:08
Bydliště: okres Nymburk
Skútr / moto: Triumph Tiger 1050

Yamaha Versity 300 - půlení motoru

Příspěvekod Huskyman » 26 črc 2011, 13:31

Nevím přesně jak je to u motoru ve Versity, ale u většiny ketré jsem viděl to nebylo nic složitého 8)

půlit motor není nutné - sundat hlavu, rozvody, válec, vymenit kroužky a pak zase nasadit
rozovodvý řetez není nutné dělit, když máš sundané rozvody tak ho bez problémů nasadíš (max. sundat boční kryt ať vidíš i na spodek) jen je třeba si dát pozor na časování (nastavit kliku i vačkový hřídel do správné polohy) a pak nastavit ventilovou vůli
Huskyman

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 41
Registrován: 13 dub 2011, 13:52
Bydliště: Praha
Skútr / moto: KTM 950 Adventure, Kymco People 250

Yamaha Versity 300 - půlení motoru

Příspěvekod MisaKacenka » 26 črc 2011, 13:53

No, pokud budes davat dolu valec, musis rozvody shodit a pak zase zpet nastavit! Jak uz ti kluci radili ;)

Jinak k tem rozmerum krouzku - prvni jsou na origo (nevybrouseny) valec a dalsi 2 rozmery na vybrusy... ;)
Uživatelský avatar
MisaKacenka

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2022
Registrován: 25 říj 2009, 22:42
Bydliště: Pardubice - Sweetcow
Skútr / moto: Suzuki GSF 600 Bandit
Tuning / úpravy: Kufr Kappa 42l, Scorpion exhaust, 12V socket, GPS TomTom, zvysene plexi, bile stobo, vystrazne blinkry, sirena, PTT zastavba pro PMR :)

Yamaha Versity 300 - půlení motoru

Příspěvekod fyluta » 26 črc 2011, 14:48

KačenkoMiso..,ten krouzek u tveho a meho bude asi jinej... preci jen mas obsah 249 ? .. ja mam 264ccm.. a nejak to dohnat musej.. na webu kde maj origo taky nemaj rozmery.. jen O (asi jako origo) pak 0,5mm a 1mm ..
no uvidim, RMS se me tam davat nechtej.. a kdo vi jak to maj zmereny oni...
Obrázek Obrázek
Chorvatsko na skůtru 2011 - 1880km
Uživatelský avatar
fyluta

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 283
Registrován: 18 bře 2010, 08:37
Bydliště: Královéhradecký kraj
Skútr / moto: Yamaha Versity 300 r.v.2005
Tuning / úpravy: http://www.skutrforum.cz/viewtopic.php? ... 40#p137565

Yamaha Versity 300 - půlení motoru

Příspěvekod hruzamil5 » 26 črc 2011, 16:08

kolik máš najeto že chceš měnit kroužky ..... kroužky se měněj jen když je vyběhanej válec .. a to je u 4t 50-60tisíc km (u motorky ) jetstli ti to žere olej tak to nemusí bejt kroužkama ale hodně jinejma vecma např gufeta ventilů , různý těsnění .... gufero napínáku r.řetězu .. atd atd .... tak se ptám kolik máš najeto .. podle mě je to blbost měnit kroužky ... ale pokud se nudíš chceš si to vyzkoušet i za cenu zničení motoru tak hurá dotoho :)
US offroad service > servis veškerých US cars ...dodávka dílů z USA .....
dále veškerý servis 4kolek a skůtru
Martin Háša> +420 601 654 654
Miloslav Hrůza> +420 723 375 170

Po-So 10-18h
Uživatelský avatar
hruzamil5

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 678
Registrován: 12 dub 2010, 18:17
Bydliště: milovice
Skútr / moto: aerox tuniing !
Tuning / úpravy: ve výstavbě

Yamaha Versity 300 - půlení motoru

Příspěvekod nem.pe » 26 črc 2011, 16:21

má 40 000 to už psal
Obrázek
Petr 777661064
Aktuálně: Triumph Tiger 1050 58000Km (já 22000)
Bylo:Piaggio X9 200 EVO 67000Km (já 33000)
Simson skútr 18000Km (Já 7000)
JAWA 350\640 22000Km (já 20000)
JAWA 20 15000Km (já 8000)
nem.pe

250+
 
Reputace: 11
Příspěvky: 414
Registrován: 06 bře 2010, 21:08
Bydliště: okres Nymburk
Skútr / moto: Triumph Tiger 1050

Yamaha Versity 300 - půlení motoru

Příspěvekod fyluta » 26 črc 2011, 19:36

40tis.. a je fakt, ze modrej kour z toho nejde... ale porad dolejvat se me taky nechce, navic to chci na jare prodat ...
Obrázek Obrázek
Chorvatsko na skůtru 2011 - 1880km
Uživatelský avatar
fyluta

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 283
Registrován: 18 bře 2010, 08:37
Bydliště: Královéhradecký kraj
Skútr / moto: Yamaha Versity 300 r.v.2005
Tuning / úpravy: http://www.skutrforum.cz/viewtopic.php? ... 40#p137565

Yamaha Versity 300 - půlení motoru

Příspěvekod MisaKacenka » 26 črc 2011, 20:40

Rozhodne vem motorovy veci origos z yamahy ;) dostupnost 3dny a ceny jsou srovnatelne, ne-li nizsi s aftermarketem ;) sam sem to tak delal...
Ten rozmer sem myslel tak, ze pokud sis nasel varianty pro svuj scoot, tak ten prvni rozmer je vzdy origo a dalsi vybrusy ;)
Uživatelský avatar
MisaKacenka

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2022
Registrován: 25 říj 2009, 22:42
Bydliště: Pardubice - Sweetcow
Skútr / moto: Suzuki GSF 600 Bandit
Tuning / úpravy: Kufr Kappa 42l, Scorpion exhaust, 12V socket, GPS TomTom, zvysene plexi, bile stobo, vystrazne blinkry, sirena, PTT zastavba pro PMR :)

Yamaha Versity 300 - půlení motoru

Příspěvekod RADEK_SL » 26 črc 2011, 21:08

Pokud ti to žere olej, stejně zjistíš při rozborce, že válec bude vyběhanej a ke kroužkům se přidá oprava válce nástřikem Nikasilu. Když se díváš jak to rozebírá odborník, je to jako nic, ale už jen nandání křehkých litinových kroužků na píst je docela piplačka. Trochu nervozity a jedeš koupit nový kruhy :( . Stejně nedokážeš změřit ovalitu válce ani posoudit vůle a opotřebení, zda je to ještě v toleranci, nebo jsou ty díly zralé na výměnu. Nechal bych to na odborném servisu, nebo jiné osobě, která je v oboru znalá. Může se stát, že vysolíš peníze za díly, které tam dáš a za pár km na tom budeš stejně jako teď, nebo ještě hůř :wink:
Minulost: Stadion S22,Jawa50/555,Jawa50/21,ČZ175/487,Jawa250/559,Jawa350/354,ČZ250/471,Honda CH125 Spacy,Suzuki Sixteen125,Yamaha X-Max250
Uživatelský avatar
RADEK_SL

500+
 
Reputace: 772
Příspěvky: 716
Registrován: 25 srp 2010, 12:49
Bydliště: Slaný
Skútr / moto: Korádo 216, Yamaha Neos 50 2T a Honda SW-T 400 ABS

Yamaha Versity 300 - půlení motoru

Příspěvekod janon » 27 črc 2011, 10:58

hruzamil5 píše:...kroužky se měněj jen když je vyběhanej válec .. a to je u 4t 50-60tisíc km (u motorky )...

Neprehanej. Mozna tak u 4T 50tky.
bylo Honda Lead 100 najeto 40 000 km (ja 12 000)
bylo Yamaha Majesty 400 najeto 206 000 km (ja 136 000)
bylo Honda Silver Wing 600 najeto 110 000 km (ja 92 000)
nyní Yamaha T Max 560 najeto 27 000 km (ja 14000)
Uživatelský avatar
janon

2500+
 
Reputace: 195
Příspěvky: 2745
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Praha


Zpět na Technické problémy se skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Seznam.cz a 17 návštevníků