Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
07 úno 2016, 22:32
Zdar páni, když už se tu řeší že majesty 400 nechytá. Koupil jsem před zimou YP400 2007 dotaženou z Itálie s 20000km na tachometru, tak alespoň doufám, že to nemá víc než 60. Přes zimu jsem to svlíknul z plastů, aby se svařily ty popraskané, nesvítily budíky, přední brzdy byly uplně KO, takže nové kotouče, desky, olej, filtry, chladící kapalina, brzdovka taktéž a svíčka stejně tak.
Všechno jsem si poskládal zase do kupy a skůtr jede jako fík. Problém mám se studenými starty. Docela dlouho mu to trvá, než chytne a když chytne tak zase chcípne. takže nastartuju třeba až na 4. pokus. Teplé starty na 1. bez problémů. maximálka na rovině cca 140. nikde nic nebouchá nestrácí to výkon nic. Jen se mi při první jízdě cca ve 140 rozsvítila oranžová kontrolka (elektronika motoru nebo co to je). Když jsem ubral tak zase zhasla takhle jsem jel kilem pak už to na mě nesvítilo. Palubka nic nepíše (nebo nevim jak jí donutit aby mi ukázala číslo chyby)
Ta kontrolka mě tak moc netrápí, kdo ví jak dlouho a kde to stálo, ale trošku mě znervózňujou ty studený starty.
Nebyl by nějaký tip po čem jít, jestli by to mohlo dělat jen nějaké čidlo nebo tak?
Předem moc děkuju za odpověď,
11 úno 2016, 15:19
Pokud ti problikava diagnostika motoru, tak do servisu na diagnostiku. YM ma samodiagnostiku, takze napriklad nefunkcni cidla ti zahlasi kodem chyby i plno dalsich veci. Urcite bych poblikavani diagnostiky resil. Dale pokud ti to jede pouze 140, tak to se mi taky zda celkem malo. Tezko radit muze to byt cokoliv i nejaka blbost. A nakonec jen tak pro predstavu, brzdove kotouce jsem za 135 000 km menil pouze zadni a to cca ve 110 000 km. Predni byly puvodni a i kdyz mely hranku, nebyly za limitem.
11 úno 2016, 15:21
Má pravdu Janon !!
11 úno 2016, 15:27
A nez si udelal rozborku a zborku, tak to chytalo normalne? Mozna bude chyba v automatickem sytici, ikdyz ted si nejsem jistej, jestli strikacka neco takoveho vubec ma. Ale kdyz vydrzis, je tu nekolik vetsich odborniku pres techniku, nez jsem ja a snad ti potradi. Ja jsem spis automechanik teoretik.
11 úno 2016, 15:57
jaký kód ti to píše ? když se ukáže ta kontrolka.
11 úno 2016, 16:57
to je přesně von
11 úno 2016, 18:52
Ted se prosím nesmějte. V zápalu boje co jsem všechno poskládal a myslel na všechno možný i nemožný jsem vyrazil a s vědomím že by to mělo jet lépe jsem z toho také vycházel. Takže maximálku pořešila kontrola tlaku v pneumatikách. Sorry, stydím se!!! Takže teď to valí 160.
Nesvítí diagnostika (žádné číslo chyby), ale oranžová kontrolka s čerpadlem, čili by to měla být elektronika motoru. Při startování se normálně rozsvítí a zase zhasne tak jak píše manuál, že je správně. A rozsvítí se to jen tak občas při vyšších otáčkách. Ale zdá se mi že se to občas rozsvítí když třeba zapnu blinkr. No nejdřív asi zkusim sjet čitda multimetrem a pak řešit další - kostru atp.
No a s těma kotoučema ste mě moc nepotěšili. To Vám povím. Ty starý ani nevím jestli byly za limitem. Stroj brzdil v pohodě. Problém byl ten, že byly nakřivo sjetý přední desky a to tak, že dost. A to, jak jsem zjistil bylo způsobeno tim, že kotouče byly prohnutý jak Frisbee, tak jsem je vyměnil i s deskama(stejně to brzdí tak nějak laxně. Až budu v garáži , tak je schválně přeměřím, ať vím.
V případě nějakých dalších rad a názorů, prosím piště dál. Díky
Jo a abych nezapomněl, chytalo to blbě i před tím, než jsem do toho začal hrabat. Byl jsem uchlácholen, že to vyřeší výměna svíčky.
Je to můj první skůtr(zatím jsem jezdil jen motorky), takže se učím za pochodu. Samozřejmě nečekám novou mašinu za ty prachy, jen potřebuju aby mě to někde nekleklo.
12 úno 2016, 13:29
Kubanec11 píše:... A rozsvítí se to jen tak občas při vyšších otáčkách. Ale zdá se mi že se to občas rozsvítí když třeba zapnu blinkr...
Ale i to neni urcite normalni.
křižík1: Jo odbornika aby si pohledal, budte radi ze me mate.
12 úno 2016, 15:09
kubanec11:Nejsme moc daleko od sebe,tak osobní sraz je možný.Hele studený start ,že naskočí a chcípne a pak śtartuje v normálu je čidlo v airboxu na levé straně(po směru jízdy.Měl jsem taky sjetý kotouče,brzda totál na prd.Mám nově osazený nový věci a říkám super.Mi pošli SZ a pokecáme,poradím co se dá.
-- 12 úno 2016, 14:23 --
Luca_69 píše:Má pravdu Janon !!
No jde taky o to,jaký prase na tom jezdí.Dá se brzdit motorem a v principu brzdy jsou na zastavení do nuly.Tak jde spíš o styl jízdy.
12 úno 2016, 17:26
No srazit by sme se mohli, to bych docela uvital. Alespon by to projel nekdo kdo ma se stejnym strojem zkusenosti. Kdyz nebude snezit tak v pondeli nebo utery mam volno.
13 úno 2016, 10:04
Kubanec11 píše:... A to, jak jsem zjistil bylo způsobeno tim, že kotouče byly prohnutý jak Frisbee, tak jsem je vyměnil i s deskama(stejně to brzdí tak nějak laxně.
Tak nové brzdy je třeba ojet až si sednou. Dej tomu čas. Nesmí se však hned ze startu přehřát jinak budeš mít další friesbee
Odesláno z mého YOGA Tablet 2-830F pomocí Tapatalk
14 úno 2016, 09:16
Kubanec11:
To by mě zajímalo,jak to brzdí tak nějak?Jde o to co se stím dělalo.Jak píše křivý desky-no buďto se zasekávaly v prasátku,nebo je vymlácený vedení v třmenu.To není většinou jen tak,že se vymění kotouče a desky.Kotouče vydrží docela dost,ale je nutný je taky správně usadit.Dokonale očistit dosedací plochu okolo vodícího kroužku.Tam je problém to,že se tam koroze vytvoří náběh a kotouč nedosedne až na pevnou plochu.Pak se dotáhne a je vymalováno.V prasátkách jsou vodící plíšky,po kterých se posouvají destičky.Nemusí být vyrýpaný a ani moc vyjetý od destiček.Jestli ano tak vyměnit za nový.No a destičky samy o sobě je taky laborát.Narvat je tam,to je taky špatně.Musí chodit lehce,zvolna.Proto se holt musí doladit pilníkem ta plocha,co destička jezdí po tom třecím plechu.Vyměnit brzdovku je samozřejmostí.Sám to dělat je na opruz.Máš vepředu dva kotouče,tak je lepší si zajet do servisu,kde ti to vymění mašinou a máš klid.Sice jsem ji měnil sám,ale výsledek byl takový,že sice se to povedlo,ale stejně jsem si zajel nechat to vyměnit pomocí vývěvy.
No a ta maximálka,že se vyřešila dofouknutím je docela legrační.Jestli jsi dofukoval dejme tomu půl atm.,tak to takovej extra vliv nemá.
14 úno 2016, 16:46
No desky jsem zabrušoval, protože tam byly hodně na fest. Čili jsem brousil, dokud nešly zvolna. Gumy měli vepředu cca 1.2 a vzadu 1.4. Plus minus. Dosedací plochy jsem vyčistil, tak by měli být ok. No ale jestli je problém někde v pístku, tak asi nebudu mít radost. To asi ukáže čas, jestli jsem pochybyl. =-O
01 bře 2016, 14:38
zdeny65 píše:kubanec11:Nejsme moc daleko od sebe,tak osobní sraz je možný.Hele studený start ,že naskočí a chcípne a pak śtartuje v normálu je čidlo v airboxu na levé straně(po směru jízdy.Měl jsem taky sjetý kotouče,brzda totál na prd.Mám nově osazený nový věci a říkám super.Mi pošli SZ a pokecáme,poradím co se dá.
-- 12 úno 2016, 14:23 --
Luca_69 píše:Má pravdu Janon !!
No jde taky o to,jaký prase na tom jezdí.Dá se brzdit motorem a v principu brzdy jsou na zastavení do nuly.Tak jde spíš o styl jízdy.
Presne to mi robí.ZA studene naskoči a asi po 5 sek,klesnu otačky a zhasne,Potom už naštartuje normalne .K tomu čidlu sa dostanem z boku z airboxu ,bez rozoberania kapotáži ?Čo sa s nim da robiť ? Nejak vyčistiť ,či kupiť nové ?