Pokusím se...
Kontrola ventilové vůle.
1.Po zjištění platných údajů o ventilové vůli, postav skůtr na stojan, a odstraň všecky kapotáže, které brání přístupu k hlavě válce motoru.
2.Vyšroubuj zapalovací svíčku, sundej víko ventilů, nebo jednotlivá víka, každého z ventilů.
3.Najdi pólové kolo nebo dynamo.Tzn, nějaký větší šroub, nebo záslepku, pod kterým se nacházejí.Podle rysek na něm umístěných nastavíš přesný bod horní úvratě.
3.Najdeme horní úvrať pístu, a to tak, že otáčením klikové hřídele, ve směru hodinových ručiček, až do momentu, kdy se zavírá sací,a otevírá výfukový ventil.Od tohoto momentu otoč ještě jednu otáčku, tzn. 360°(zvětšuje se odpor otáčení), píst se blíží do horní úvratě.V okýnku nastav kolo tak, aby se kryla ryska na něm s ryskou na motorové skříni.
4.Zkontroluj ventilovou vůli.Vsuň měrku mezi konec ventilu a seřizovací šroub na vahadle.Zkoušej různé síly měrek, až najdeš tu, která pasuje nejpřesněji.Zjistils stávající vůli ventilů.
5.Pokud je vůle malá nebo velká, povol zajišťovací matku ventilu, povoluj nebo utahuj seřizovací šroub, až jde správná měrka přesně protahovat mezerou.
6.Utáhni pojistnou matku, a drž seřizovací šroub v požadované poloze.Po dotažení matky, znovu zkontroluj nastavenou vůli.
A je to!Jestli jsem na něco zapoměl, tak mě určitě někdo opraví...
[/quote]
Naposledy upravil
KYBLOS dne 09 úno 2014, 14:59, celkově upraveno 2
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou