Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
Odeslat odpověď

Re: Yamaha Majesty 250 - nutná údržba

23 říj 2009, 07:56

No, a máš vyděláno. jenom nevím, co dělá na hlavě pístu ten rez? Nebo je to něco jiného?

Re: Yamaha Majesty 250 - nutná údržba

23 říj 2009, 11:05

wau. Doporučuju zajít do kostela pro svěcenou vodu a doma to v ní máčet :shock: Tomuhle už asi nic nepomůže :(

Re: Yamaha Majesty 250 - nutná údržba

23 říj 2009, 11:20

Fííí ha, quinn, to Ti nezávidím. Snad jsi zvolil dobrý servis a na jaře s náma vyrazíš. Uvidíš, že to stálo zato. :wink:
Naposledy upravil ohka dne 24 říj 2009, 14:21, celkově upraveno 1

Re: Yamaha Majesty 250 - nutná údržba

23 říj 2009, 12:45

Tak za prvé gratuluji k nalezení jádra pudla tvého skůtru(moc pěkná fotka zadřeného pístu) :cry:
Za druhé at to v servise daj přes zimu pořádně dohromady a na jaře už jenom jezdit,jezdit,jezdit :lol:
Holt při výběru jsi neměl moc štastnou ruku,ale to se stává. :roll:

Re: Yamaha Majesty 250 - nutná údržba

23 říj 2009, 14:12

Za kolik to bude zatím nevím, vím, že to bude hotové příští týden, protože už je koupený píst a čep a kroužky po výbrusu a válec je z výbrusu zpátky. Šlo by to už sesadit a nakopnout, ale ještě jsem pána zastavil, chci měnit všechna dostupná gufera (asi jen klika) a rozvoďák, jak jsem psal je štelovák už na kraji, takže je asi vytaháno. Třeba na skůtru stihnu příští týden pěkně prostydnout.

Ještě plánuji nechat přes zimu nalepit nové obložení na spojku, cukala při studeném rozjezdu, variátor zkouknu až se vzpamatuji z rakety... Následně přední kotouč a oboje destičky a budu ready na další sezonu...

Jo a dík za účast, to vždy potěší.

Re: Yamaha Majesty 250 - nutná údržba

23 říj 2009, 14:39

Quinne, opravdu rád tě někdy, někde, poznám !!! :P Vydrž.

Re: Yamaha Majesty 250 - nutná údržba

23 říj 2009, 15:40

Jasně Mojdo,

já se docela hodně těšil na Seč, musíte bejt správná parta lidí s fatální diagnózou: "Skůtr". Jsem rád, že jsem si za svůj první kousek vybral právě Majesty 250, to, že se kousla je smůla. Blondýna: Olejem to není, ten tam zaručeně neleju. V podstatě chápu, co se mi stalo. Při nákupu byla kontrolka oleje nefunkční (=furt svítila), nakonec jsem našel pomotané dráty v palubce (ale jenom tyhle, ostatní fakt pěkně běhaj), došel jsem na to, když jsem resetoval počítač kvůli výměně oleje. Zjistil jsem, že kontrolka mazání není kontrolka mazání, ale zkrat v drátech a pak jsem už nedohledal, z čeho v motoru leze info o mazání, nechal jsem to na zimní rozborku. No, zadřel se, pytlík, dřív, než nastala rozborka. A policajta na tlak oleje jsem na motoru prostě nedohledal...

Takže asi malý tlak a následně zadřípnutí. Už je vybroušeno, až se oklepu z faktury, bude svět zase krásnej.

8steve píše:Pokud vim, tak z motoru zadny info o mazani neleze a nikdy nelezlo.

Děkuji za info, mně to tak podle seznamu dílů také tak vychází, ale nechce se mi tomu věřit. K čemu je pak kontrolka, co je na běžných vozítkách "kontrolka mazání"? Myslíš, že je to jen počítadlo 3000 km pro výměnu oleje? To se mi prostě nechce věřit. Copak nejde nikde za čerpadlem vsunout do bloku kousek závitu a to něj dát policajta příp. tlakoměr???
Fispe píše:...jenom nevím, co dělá na hlavě pístu ten rez?...

Fispe,
asi to je rez, na vrch pístu moc nesahám, protoře to jsou v podstatě saze a ušpinil bych se. Ale píst (mí skůťáci mi rozumí...) náádherně voní, i po tom karbonu. Jo, z fotky to fakt vpadá jako rez, ale všiml jsem si toho až tady, doma to spíš vypadá jen na černo ze sazí. Zkouknu a dám vědět.
Naposledy upravil KYBLOS dne 10 pro 2013, 04:16, celkově upraveno 2
Důvod: Sloučeny 3 příspěvky pod sebou

Re: Yamaha Majesty 250 - nutná údržba

23 říj 2009, 23:28

Jo ta kontrolka je jenom na těch 3000km další change oil. Potřeba kontrolovat olej.

Re: Yamaha Majesty 250 - nutná údržba

25 říj 2009, 09:33

Darie,
nechtělo se mi tomu věřit, že by zrovna tohle bylo takhle pitomě vyřešené, ale asi je to tak. Pán ze servisu, když viděl zadřený píst (pro mě do budoucna tip, že do hledání závady patří manometr na tlak ve válci), tak šel hned po kontrole olejové pumpy, zda s ní něco není. To ale také znamená, že samotná hladina oleje nutně nemusí znamenat 'dobrý olej', protože ho může být dost, ale bez tlaku se nedostane do kanálků.

Asi to bude znít divně, ale mám z první ruky právě takovou zkušenost. Před lety jsem v Kalifornii vlastnil Chevrolet Impala '74, nádherných 350 cu.in. Staral jsem se o něj jen co se dalo udělat na parkovišti, žádné nářadí a tak... Tomu autu se stal osudný rozbitý termostat, zůstal zavřený, v nádržce na kontrolu hladiny chadící kapaliny tak při všech mých kontrolách bylo dost vody, hladina ok, a přitom voda v systému už prakticky nebyla. Jednou jsem ho prostě a jednoduše uvařil, odešlo těsnění pod hlavou. Na parkovišti bych to nikdy nebyl schopen opravit, takže šla Impala z domu. Nákup $400,-, prodej $1,-.

No, teď už si budu na olej v mém skůtru dávat setsakra pozor...

Re: Yamaha Majesty 250 - nutná údržba

25 říj 2009, 17:16

to quinn: Je fakt, že ta kontrolka oleje se rozsvítí opravdu jen po 3000km, aby tě upozornila, že máš vyměnit olej. Nevím, jak to dělají jiní, ale já si vždycky napíši stav tachometru při výměně oleje a když mám najeto od výměny asi 2500 km, tak doliju asi deci oleje ( někdy trošku více) a to mi vydrží až do výměny. Samozřejmě si stav oleje průběžně kontroluji, ale to si myslím dělá každý. Patří to k běžné údržbě. :wink:

Re: Yamaha Majesty 250 - nutná údržba

25 říj 2009, 21:08

Ohko, já vím, s těmi kontrolami máš pravdu. Já to kontroloval a doléval při nákupu, v podstatě to nic nechtělo, protože to dolili 'importéři' a pak to holt asi sežralo olej rychleji, než jsem to kontroloval :roll: . Teď už si dám samozřejmě pozor. Je šance, že ze servisu skůtr dotáhnu tento týden, pak ho musím seskládat (plasty, sedlo a tak...). No, uvidíme.

8steve, co už teď s tím? Měsíc?

25.11. edit:
Tak dámy a pánové,

jsem opět mezi vámi. Můj skůtr prodělal nutnou opravu v servisu, po předchozím váhání jsem se včera nechal zlomit deseti stupni na teploměru a vyrazil jsem blaženě z garáže do práce, cca 25 km. Paráda paráda, žádná zima, fičelo to kolem pléga.
Samozřejmě jsem byl po práci po zásluze potrestán, začalo pršet a domů jsem jel v regulérním lijáku. Ale JEL!!!
Naposledy upravil KYBLOS dne 10 pro 2013, 04:18, celkově upraveno 3
Důvod: Sloučeny 3 příspěvky pod sebou

Re: Yamaha Majesty 250 - nutná údržba

25 lis 2009, 11:51

Hurá,tak jsi zase pojízdnej :D Kolik tě ta oprava stála :?: No a už se koukej na Skůtršnůru 2010,to pojedeš s náma :roll:

Re: Yamaha Majesty 250 - nutná údržba

25 lis 2009, 12:08

Čau,
k ceně se nebudu moc vyjadřovat, darda či raketa je to správné pojmenování. Ale už je to snad pryč. Důležitý je, že skutr drží olej (nic z něj neteče), když zmáčknu příslušnou páčku, motor udělá vrvr.. a a už to jede. To dost dlouho nešlo.

Přezimuju a zjara vyrazím. I na srazy.

Re: Yamaha Majesty 250 - nutná údržba

25 lis 2009, 12:40

Uf. Právě jsem pročetl celé vlákno a jsem v depresi. Včera jsem koupil Majesty 250 r.v. 11/2004 a začínám se bát. Sice se zatím motor točí, ale je dojetý asi dost podobně. Taky je to dovoz z Itálie, polámané plasty, sjeté kotouče, pneumatika sjetá z jedné strany.

Když jsem se byl na něj podívat, projel jsem se opravdu jen málo, protože to ještě nemělo české doklady, a navíc jsem laik, který stejně nic nepozná.

Ale stejně se mi zdálo, že je nějaký líný i po zahřátí motoru. Mám ještě čínskou 125tku a zrychlovalo to podobně. Chlápek tvrdil, že jsou sjeté válečky, že to bude ok.
Pak se mi to zdálo v zatáčkách hrozně vratké, i při nízké rychlosti, což jsem přičítal navyklosti na jiný stroj, ale Quinn mě dost postrašil s tím, co všechno to může být.
Ta přední guma sjetá z jedné strany mě taky zaujala, ale prý je to tím, že předchozí majitel asi rád řezal zatáčky jen na jednu stranu. Když jsem jel rovně, měl jsem dojem, že jsou řidítka lehce nakřivo, což je prý způsobeno tím, že je sjetá pneu nerovnoměrně a že až se koupí nová, bude to ok.
Zahřátý motor při volnoběho lehce kolísal, což je prý normální. Na mé číně kolísá daleko víc a semtam chcípne, tak tomu věřím, i když jsem si myslel, že Yamaha tyto úchylky nemívá. Navíc vibrovala tak, že se klepala zrcátka i plexištít.

Teď mě jímá hrůza z toho, že jsem koupil podobnou past a že se z toho zblázním. :| Uklidněte mě, prosím, někdo, že to neni tak zlé a nebo že to za těch 29 tisíc i s převodem dokladů stálo.. :shock:

Díky Martin

Re: Yamaha Majesty 250 - nutná údržba

25 lis 2009, 13:25

Anitka nevim jak mas sepsanou kupni smlouvu, ale pokud je to mozne tak to bez co nejrychleji vratit pro skryte vady.
Za 35t. sezenes Majesty 250 ve vybornem stavu. Podle toho co pises, bych odhadoval ze je to naborene na predek a motor dle chovani a sjetych kotoucu uz bude zraly na GO.
Odeslat odpověď