Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
Odeslat odpověď

Re: Yamaha Majesty 250 - nutná údržba

13 zář 2009, 20:28

ohka píše:to quinne, cítím s tebou...ať mě nikdo nekamenuje, jen se snažím pomoct.

Ahoj ohko,
dík za podporu, tenhle víkend teda stál za to! Hele, neumím to. Ten startér točí jako blázen (už jsem připojil nabíječku baterky), tahá to vzduch do karburátoru, funí to do výfuku, jiskra lítá, benzín v některých situacích jde. Už jsem vzal ohmmetr/voltmetr, podíval se do italského servisního manuálu 2002 (je nejblíž mé verzi skůtra, anglicky mám jen servisní manuál do roku 1999), nastudoval, kolik má být odpor obou vinutí zapalovací cívky (primár i sekundár), odpor botky ke svíčce, všechno je v jimi udávaném rozsahu. Odpor spouštěcí cívky, vše jak má být. Nezměřím časování zapalování... Tohle je asi kandidát na servisní dílnu. Hmota opět zvítězila nad duchem, jako už tolikrát, třeba tuhle před Zimním palácem v jakémsi Petrohradě, tak 92 let zpátky. Jojo, letí to.

Hele, to bude nějaká blbost, do chcípnutí lítal jak drak! Měj se!

Re: Yamaha Majesty 250 - nutná údržba

13 zář 2009, 20:30

protože jsi psal že to dává i benzín tak už mě napadá jen jestli tam nechybí píst :D :D :D

Re: Yamaha Majesty 250 - nutná údržba

13 zář 2009, 20:37

No, Krakene.99, tohle jsem už taky zvažoval. :roll: Jako že díra v pístu, neotevírá ventil, netočí se vačková hřídel... Tohle všechno jsem v rámci možností zkontroloval, nepodařilo se mi odkrýt kryt výfukového ventilu, jeden šroubek nejde povolit, neviděl jsem na časování rozvodů, protože ty značky mají před sebou plechový kryt atd atd... Ale kam jsem se dostal, tam to vypadá dobře. Když rukou přikryju vstupní difuzor karburátoru, mám ruku okamžitě plnou beznínu. Možná se pohnula cívka snímače zapalování a pálí to jindy, než má. A na tohle už dva prsty nestačí. To chce stroboskop a tak. Prostě dílnu. Jsem zvědavej, co se z toho vyklube. Jako kdyby nespínal sytič, ale při současných teplotách možná nemusí. Neprohlížel jsem si chodící skůtr, mudruju až nad rozbitým... Mezitím koupím díly na upevnění motoru v rámu. Snad budu jezdit ještě před prvním sněhem...
Naposledy upravil KYBLOS dne 10 pro 2013, 04:07, celkově upraveno 1
Důvod: Citace posledního příspěvku

Re: Yamaha Majesty 250 - nutná údržba

13 zář 2009, 20:52

ještě s tím pístem myslel jsem to spíš jako srandu ale už jen pro to abys věděl v jakém je stavu zkus změřit tlak to by neměl být takový problém

Re: Yamaha Majesty 250 - nutná údržba

13 zář 2009, 21:08

Odpověď oběma skůťákům: hele, jak to mám změřit? Tlak ve válci... Na to je měrka, ale ne u mě. Jak mám "zkusit CDI"? To mi tady místní na vsi radili... Dej tam novou cívku, vyměň tohle, kup támhleto, maximálně to nepomůže :P . Mně by uspokojilo, kdybych našel závadu a to pak šel koupit... Jak s tou kostí, v zatáčce a na dešti skůtr šmajdal, teď vím proč a koupím nový díl. Ale stejnou metodu při nechytání motoru nemohu použít... To by se sakra prodražilo. Bazarová CDI u Kazlepky 5000,- a pak snad jiná za 2000,-... No nené!

Re: Yamaha Majesty 250 - nutná údržba

13 zář 2009, 21:12

půjč si od někoho u vás měřák je to vlastně jako na kola jen jiná koncovka pokud se ti to podaří snad ti tu někdo řekne kolik by měl být tlak ve válci myslím že třeba fičák to bude vědět

Re: Yamaha Majesty 250 - nutná údržba

13 zář 2009, 21:26

8steve píše:...vyznas se vic jak vetsina z nas tady :wink:

Haha, dobrej fór. Kdybych se vyznal, tak jsem byl dneska na vejletě u Příbrami a kochal bych se barevnými lesy...

Servisní manuál mám v italštině a číslo CDI si přečtu i na originálu na skůtru. Problém je, co pak, když to nebude tím... Podle mě by teď chtělo stroboskopem kouknout, kdy to pálí. Řídící jednotka něco dělá, protože jiskry lítaj. Nespíná se sytič, ale třeba nemusí. Pak taky můžu sytič připojit natvrdo na baterku (píšou v mým servisním manuálu) a podívat se, jestli pak nechytne. Ale raději to snad odvezu k někomu, kdo víc, jak se to má dělat...

8steve píše:S tim syticem vubec nelaboruj, to s tim nema nic spolecnyho. Uz jsem ti to myslim psal, je napajeny primo od altecu, jen kdyz bezi motor a to stridave. Navic kdyz ti to zdechlo za jizdy...to fakt se syticem nesouvisi ani nahodou.

Sorry, manuál říká něco jiného. Ohledně napájení a kontroly, zda funguje. Říká to sice italsky, ale i s obrázkama. Možná máme každý jiné provedení. Ale nepřu se, že to s ne-startem nemá nic společného, to neumím posoudit.

A tvoje poznámka, že to bude něco jiného míří do černého. Mám stejný pocit, že se něco rozlámalo a dokud to nenajdu, nepohnu s tím. Ano, něco se rozbilo a souhlasím, že zrovna sytič to není.
Naposledy upravil KYBLOS dne 10 pro 2013, 04:08, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou

Re: Yamaha Majesty 250 - nutná údržba

13 zář 2009, 21:59

to guinn:jestli jsem to pochopil jsi z prahy nebo se po praze pohybuješ tak možná se zkus zastavit na francouzký v motoluky třeba by lukáš dokázal poradit dělá tam všechny možný motorky nebo tady na forum chodí pavel z ab

Re: Yamaha Majesty 250 - nutná údržba

13 zář 2009, 22:03

Krakene, pracuji na Praze 6, bydlím o pár vesnic ven z Prahy. Ono je potřeba, aby to někdo viděl, povídat o tom i kdyby v servisu je marné. Snažím se dobouchat na MikyMikyho, podle profilu bydlí už jen o pár vesnic ode mě.

Re: Yamaha Majesty 250 - nutná údržba

13 zář 2009, 22:06

jo miky to je nejlepší servis v širokém okolí :D jen nějak ted nemá čas jezdí až se mu za burákem práší :D
a taky by jsi si mohl do profilu dát odkud jsi aby na tebe někdo mohl zabouchat :wink:

Re: Yamaha Majesty 250 - nutná údržba

13 zář 2009, 22:08

8steve píše:Docela se mi libil tvuj tip na snimac zapalovani,...

Ano, vedle přeskočeného řetězu vačkového hřídele je to nejpravděpodobnější, pak třeba i zblbá CDI, která si pálí, kdy jí to vyjde. Jenže řetěz vypadá férově a napnutě, na cívku se nedostanu kvůli oleji... Jako další logcké kroky mi připadá dobré změřit kompresi (ale malá šance, protože nikde nic nebouchá, neklepe...) a pak stroboskop a zkouknout, kdy to pálí. To je na servis.
Kdo by to řekl, když mi to při cestě do práce chcíplo pod zadkem.

Ale dík.

Re: Yamaha Majesty 250 - nutná údržba

29 zář 2009, 20:07

Chtěl bych také s troškou do mlýna. Nečetl jsem důkladně celé vlákno,
ale laboroval jsi s nedostatkem benálu ve válci. Zkoušel jsi stříknout trochu
benzinu pod svíčku ? Vlastnil jsem stejnou máňu z talošky a jezdila super.
S tím benzinem jsem to prubnul po zimě, kdy si nedala říct na starter. Po
chvilce zaburácela.
A k tomu plavání v točkách. Po rovině utíkala jako laňka a když jsem ji
trochu složil a poslal do zatáčky tak si šla kam chtěla, a plavala jak na ledě.
Vrazil jsem do ni dva litry a koupil zadní tlumiče a s přehledem škrtal stojanem
o zem. Již víc než rok ji nemám, ale nový majitel je spokojený.
Jinak přeji brzké uzdravení strojovny a hodně kilometrů v pohodě.

Re: Yamaha Majesty 250 - nutná údržba

07 říj 2009, 00:19

Tak jsem dojezdil, uvidíme, na jak dlouho...
Poté co jsem fakt nebyl schopen určit, co mému skůtru je, protože vše, co jsem byl svým nářadím, umem a přístroji schopen ověřit, samo o sobě fungovalo ok. Takže jsem požádal pana Atillu Sarkányho, který má v Bubenči moto servis, aby mi stroj odvezl a zkusil s ním své štěstí. Včera se k tomu dostal. Tlak ve válci 3 atm, pro nastartování je zapotřebí minimálně dvojnásobek. No, hrklo ve mně.
Pak jsem do servisu zajel. Dočkal se mi dost nechutného pohledu na píst, co už není pístem, ale zadřeným pístem. Totálně. Už jsem viděl leccos, ale tohle bylo brutální. Pístní kroužky schovaný pod kousky hliníku. Fuj.

Pak také napínák rozvodového řetězu je už nadoraz, takže je asi řetěz vytahaný a bude se muset měnit. Zda i kola se uvidí.

No, uděláme teď nejakou kalkulaci opravy, válec snad půjde do výbrusu.

Mám na vás otázku: Neprodává se k Majesty 250 nějaký kit válec/píst, třeba nějaká kobylka navíc?

No, letos jsem dojezdil, to tedy jo.

2 šedivák: Plavání: Koupil jsem nová pozdra kyvného uložení pohonné jednotky a nechal je na blok přelisovat. A pak jsem koupil tu "kost", dvojici silentbloků, na tlumiče jsem zatím nesahal. Trochu čekám, že pokud budu mít opravený motor, tak jestli zrovna nebude venku 10 cm sněhu, tak bude skůtr v zatáčkách sedět jako přibitý. Pokud ne, čekají mě ještě ty tlumiče.

Už jsem zažil pozitivnější situace v životě. Tohle bude raketa.

7.10. edit:
8steve píše:Pokud ani ted nevletis na prodejce, at si to narve do spic nebo pulku zaplati, tak jsi normalni vul... :!:

Děkuji, opravdu povzbuzující. Já svůj čas a um spíš napřu nějakým pozitivním směrem, zkusím si o těch 20 litrů krátkodobě zvýšit příjmy. Já tuhle hru hraju asi 15 let. Jmenuje se "Fakturovaná", počet hráčů je v podstatě neomezen, ale je konečný. Hraje se to tak, že ostatní účastníci na tebe házejí faktury, tobě nezbývá, než použít stejnou strategii, tedy házet faktury také. Vítezí každý, kdo jich rozhodí víc, než kolik mu jich stačí protihráči dodat.

Samozřejmě prohraje zákonitě ten, kdo se jedné faktury chytí a začne ji popírat, protože nestačí v té samé době generovat své faktury.

Jdu dělat.

P.S. Skůtra jsem si pořídil pro radost, chvilku tu byla a třeba zase přijde. Jen už vím, že jsem měl jít hned zkraje do funglovky, to je pro mě ponaučení. Servis a cena dílů je neúměrně vysoká.
Naposledy upravil KYBLOS dne 10 pro 2013, 04:10, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou

Re: Yamaha Majesty 250 - nutná údržba

07 říj 2009, 15:20

Ted jde o to jestli je to dokazatelne. A uz vidim prodejce, ktery prodava naschval takovyhle vraky, jak zaplati 20 000 nekomu na opravy.

Re: Yamaha Majesty 250 - nutná údržba

07 říj 2009, 16:48

8steve píše:No ja taky neverim, ze by z neho neco dostal. Ale za zkousku nic neda.

8 steve, nic ve zlým, ale to je právě jádro pudla. Můj odhad opravy je 20t. Než bych se dohádal půlky té částky, to si ji raději vydělám navíc. Dá to míň práce. Můj čas je velmi drahý, snažím se s ním šetřit, kde to jde. Hádání není lukrativní.

Navíc, třeba jsem se spálil jako pitomá kavka, příště půjdu pro nový kus se zárukou. Neříkám, že kolem mě lítají andělé, ale jak měli ti kluci, co to dováží poznat, že je to víc olítaný a třeba i přidřený? Kdyby to bylo jejich a oni mi to prodali a zatajili závadu, tak asi budu ostřejší, ale oni hledali v Itálii, našli, opucovali, postarali se o papíry, nabídli to veřejně bez nátlaku, já se toho chytil a odvezl jsem si mazla. Měli jsme dohodu asi o 3 týdnech, kdyby se něco vysypalo, abych to tak moc nemusel zkoumat (ale v tom mi nebránili). A to se nestalo, najel jsem řekněme 1500 km.

Navíc, pokud nevěříš, že z nich něco dostanu a přesto se tomu mám věnovat, je to tuplem neefektivní, ne?

23.10. edit:
Tak, a je to tu. Servis má můj skůtr v parádě, včera mi ukázali příčinu. Jak jsem psal, nějakej háček... Viz foto.
pist.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil KYBLOS dne 10 pro 2013, 04:14, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
Odeslat odpověď