Souhlasím, ale tohle zoufalý stádium mám teprve před sebou. Zatím si myslím, že přijdu na to, čím to je prostě hlavou a rukama a voltmetrem. Uvidím. Dík.
12.9. edit:Ahoj,
včera jsem měl rozebraný kryt plovákové komory, byl úplně čistý, tak jsem dál karburátor nerozebíral.
Dnes jsem jej nasadil zpátky na motor, vrátil jsem ovládání plynu, všechny ty hadičky, vyndal jsem svíčku. Neosadil jsem nic z airboxu, karburátor má teď sání "do luftu" a na víku hlavy je trubka pro vzduch taky neosazená.
Před připojením hadičky přívodu benzínu od podávacího čerpadla jsem zapnutl zapalování, z hadičky šlo okamžitě plno benzínu, podávací čerpadlo tedy jede. Hadičku jsem nasadil na karburátor, po chvíli se čerpadlo zastavilo, protože asi naplnilo plovákovou komoru.
Zkusil jsem zastartovat, svíčku jsem měl mimo hlavu, opřenou o výfuk. Je vidět (a cítit) jiskra, takže zapalování funguje. Vrátil jsem svíčku do hlavy a zkusil. Nic. Přidám plyn, startuji, nic. Ani ň. Vyndám svíčku, suchá, žádná známka benzínu.
Ještě jsem zkontroloval elektrický sytič, teda jestli se to tak jmenuje. V manuálu tomu dílu říkají "Starter set", je to elektromagnet s jehlou. Po zapnutí klíčku je na konektoru u karburátoru 12V, samotná cívka má stejnosměrně 44 Ohmů, takže přerušená není. Jenže ani vyndaná z karburátoru nic viditelného nedělá. Jádro elektomagentu je uvnitř pohyblivé, nic se nezdá zaseklé. Ale po připojení napájení se nic nehýbe. Má se hýbat? Co to má dělat a jak moc to má něco dělat? Ono se totiž zdá, že "někdo" nepouští do válce benzín. Ucpáno zřejmě není (ale uvnitř karburátoru jsem nebyl), do plovákové komory benzín jde. Takže ten benzín asi někdo vypíná, jenže nevím, co zkontrolovat. Poradíte někdo pls?
8steve píše:Ten sytic jede na stridavy proud, takze takhle jak si to zkousel nezjistis nic. Je ucpany karbec. Z toho jak to popisujes je to vicemene jiste.
Úplně nerozumím s tím sytičem. Jediné střídavé napětí na skůtru leze z alternátoru a jen za běhu motoru. Jenže ono je na něm napětí i bez startování, jen se zapnutým klíčkem. Když sytič odpojím, je na drátech naprázdno 12V=, když ho připojím, ty svorky spadnou na asi 1,8V, tzn. že to napětí, které sytič napájí, není úplně tvrdé, nebo je spínač poškozený. Ale dobře, dejme tomu, že sytiči nic není (protože není přerušený), pak může být v pytli jeho řízení.
Ještě poslední otázka k sytiči: Byl by důvodem k úplnému nenastartování, nebo by to jen neběželo pořádně? Umí (nefunkční) sytič úplně zablokovat karburátor, nebo jenom benzín přidává?
Tak asi tedy směřuji k rozborce a následné sborce karburátoru. No potěš koště.
19:30 edit:Druhé půldne nad rozebraným skůtrem. Rozebral jsem a zase složil karburátor. Skor celej, neotevíral jsem pumpičku na obohacení směsi při přidání plynu, ta fungovala na stisk, tak jsem do ní nelezl. Hlavní tryska čistá, byla a je. Jehla nad hlavní tryskou i její membrána byla a je čistá, membrána nepoškozená. Čištěno jen vzduchem, abych membránu nepoškodil. Je tam ještě další membárna, vypadalo to, že z jedné strany na ní má být snad dokonce chladící kapalina (je to možný???) taky nepoškozená, nikde ani smítko špíny. Ventil přívodu benzínu, ovládaný plovákem, jsem nerozebíral, protože tyčka, která drží plovák, je fest zalisovaná a tak plovák nešel rozumně odendat, ale na profouknutí je ventil v pořádku, když pustím plovák, jde vzduch, když plovák zvednu, vzduch nejde. S nastavením plováku jsem nehýbal.
Pak jsem proměřil potenciometr natočení plynu. Celá dráha má asi 4,8kOhmu, dva ze tří drátů (jeden proti středu s natáčením ukazuje od 4,8kOhmu k nule, poslední drát proti středu ukazoval s natáčením od 0 do 4,8k. Prostě tak, jak bych čekal.
Nevyzkouším přidávání vzduchu z vedlejšího vzduchového filtru, ovládaný podtlakem od sání (v seznamu součástek se to jmenuje Air Induction System).
Složím to zpět, dávám bacha, aby mi toho zbylo co nejmíň. Je už tma, tak znova zkusím svíčku venku, krásně pálí, blesky jako blázen. Zapnu klíček, pumpa doplní benzín do karburátoru. Začnu startovat, suchý zvuk, nic. Nakonec sahám do vstupního vzduchového hrdla karburátoru a prstem zvedám jehlu nad hlavní tryskou, proti tlaku membrány. Jenom jinej zvuk, ale motor ani neškytne.
Co jsem neudělal (protože nevím jak): neodvzdušnil jsem chladící okruh, jenom jsem napojil hadice, takž jestli je zapotřebí nějaký tlak pod tu menší membránu, tak to asi není. Ale zase, z ničeho jsem nevytáhl špínu, všecho se zdálo být stejné před i po rozebrání.
Neškytne, svíčka je suchá... Přece tohe někoho musí trknout, co dělám blbě, ne?
13.9. edit:8steve, šroubek u sytiče jsem našel, na odvzdušnění to asi nestačí jen startovat, asi musí motor běžet. Takže vzduch ve vodním potrbí v karburátoru je asi dál.
Díval jsem se na rozvodový řetěz, jestli nemohl poskočit, řekl bych, že ne. Je napnutý a zuby vysoké. Sací ventil se zvedá, výfukový jsem neodkrýval, ale když dám prst na výfuk, tak to trochu funí. Sací difuzor na karburátoru má při startování silný podtlak a po zavření dlaní se celý prostor naplní benzínem... Špricka akcelerátoru taky stříká, hlavní i volnoběžnou trysku jsem měl venku, vše čisté a průchozí. Membrány v karburátoru nepoškozené. Tím ucpáním difuzoru rukou jsem už dokázal zaplavit i svíčku, ale že by motor blafnul, to ani náhodou. Mám bez nářadí nějak orientačně šanci zjistit časování jiskry? S tím motorem je nějaká jedna konkrétní závada, až ji najdu, zase bude lítat. Ale když nenajdu...