Yamaha Majesty 250 - nutná údržba

Aneb když něco nefunguje tak, jak má...

Re: Yamaha Majesty 250 - nutná údržba

Příspěvekod kraken.99 » 11 zář 2009, 08:20

mno tak to je docela síla vypadá že má nalítáno aspon 100 000 km a věřil bych i tomu že se stím i koupal :(
bohužel ti nezbyde než do toho zainvestovat tohle asi opravdu jen tak nerozchodíš
tel.777 55 22 12 email:kraken.99@seznam.cz skype:kraken.99
Uživatelský avatar
kraken.99

2500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2887
Registrován: 28 dub 2007, 20:41
Bydliště: Chrustenice
Skútr / moto: Suzuki Burgman 650exe 08

Re: Yamaha Majesty 250 - nutná údržba

Příspěvekod MikyMiky » 11 zář 2009, 08:38

Jj, podle fotek má asi nalítano podstatně víc než jsi uváděl. No ,co alespoň víš, že je to fakt dobrej stroj a něco vydrží :wink:
MikyMiky

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 746
Registrován: 07 srp 2008, 13:44

Re: Yamaha Majesty 250 - nutná údržba

Příspěvekod quinn » 11 zář 2009, 08:58

8steve: Tohle není dobrá strategie, alespoň pro mě ne. Tím myslím to půl na půl s prodejcem... Jo, stál samozřejmě ranec, ale to je asi moje pitomost. Protože moje odbornost je úplně někde jinde, tak neumím "šáhnout" a opravit to. Možná, že zkušenější mechanik by příčinu poznal už z toho, jakým způsobem skůtr zvadnul. Já na to holt musím jít systematicky a teď nejdřív musím spravit to uložení pohonné jednotky, lehce, opravdu lehce zkontrolovat, jestli není ucpaný karburátor, nebudu to rozebírat do šroubků, asi vyměním tu nosnou přírubu se silentblokem na karburátoru a pak to opartně sesadím zpět a pak přijde na řadu voltmetr.

Prudit u dodavatele nemám ve zvyku, je to taky trochu můj boj a moje pitomost. A co se týká prodeje... No, já jsem od začátku bral tenhle nákup jako zkoušku, jak se mi bude ježdění líbit a jak bude vyhovovat. A pokud ano, chtěl jsem jít do nákupu funglovky. Jak jsem psal, v autech to tak dělám, koupím nové a pak ho mám dlouho a jezdím s ním tak, aby se nerasovalo a když je něco potřeba vyměnit, tak to udělám včas. Moje auto mě zatím nikdy ve štychu nenechalo, jen jsem mu při sjezdu z trajektu v Dubrovníku přerazil tyčku zadního tlumiče, to byla sranda, protože po celou dobu návratu do Čech jsem nevěděl, co mi to tam vzadu tříská a proč. Ale auto jelo, drželo stopu a chovalo se celkem cudně, tak jsem pomalu jel a dojel. Ten utrženej tlumič nebyl zespodu vidět...
8steve píše:Ten karburator budeš muset rozebrat, jinak ho vytahujes zbytečně. Neboj není to nic složitýho. Teď nevím, jestli to dává jiskru jsi zkoušel? Ať jdeš správným směrem

Dobře, budu se na téma "karbec" bavit s The Witchem. Už mě varoval, že to není prdelka. Jiskra: Ne, včera jsem koupil novou svíčku, a protože je to klíč #18, tak i svíčák. A v té době už byl skůtr bez baterky (dobil jsem ji externě, dostala trochu zabrat při pokusech z pole původně odjet) a tak to zatím nevyzkouším. Ale samozřejmě je to kandidát, horký favorit. Nějaká z pojistek, něco s čerpadlem na benzín (i když po vyndání karburátoru se z plovákové komory tak deci vylilo benzínu), elektrický sytič při startu (ale chcíplo to za jízdy), napětí na cívce... Jo jo, to může být věcí.

Dík za podporu.

Pozdější poznámka: Teď jsme sundali kryt plováku, vnitřek karburátoru je čistý čisťounký, jako úplně nový. nemyslím, že bych jej měl cvičně rozebrat, abych něco někde neuvolnil. Žádné bláto, žádný písek, nic. V cestě je jeden mechanický filtr na hadičce a možná je něco i v čerpadle. Prostě karburátor mi dělá radost.
Naposledy upravil KYBLOS dne 10 pro 2013, 03:59, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
Quinn
quinn

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 65
Registrován: 28 srp 2009, 09:53
Bydliště: Kozlíky a Praha 6
Skútr / moto: Yamaha Majesty 250 '2003
Tuning / úpravy: krásnej novej výbrus a s ním všechny ty gumičky a variátor J-Costa... Jezdím!

Re: Yamaha Majesty 250 - nutná údržba

Příspěvekod kraken.99 » 11 zář 2009, 16:39

neříkám že to je karburátor ale kdysi se mi stalo na derbině že se pořád dusila čistil jsem karburátor zlepšilo se to a za dva dny to bylo zpátky nakonec se zjistilo že bordel byl schovaný v takové malinké kapsičce pod plovákem a vždycky něco vylítlo jinak byl karbec absolutně čistý
tel.777 55 22 12 email:kraken.99@seznam.cz skype:kraken.99
Uživatelský avatar
kraken.99

2500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2887
Registrován: 28 dub 2007, 20:41
Bydliště: Chrustenice
Skútr / moto: Suzuki Burgman 650exe 08

Re: Yamaha Majesty 250 - nutná údržba

Příspěvekod quinn » 11 zář 2009, 22:56

Krakene.99, to chcípnutí bylo tak markantní, že bude mít nějaký přímý důvod. Než skůtr chcípnul, běhal jako ďas, žádné cukání a tak. Zkusím na to přijít. Nechci hned léčit zdravou nohu, zatím karburátor rozebírat nebudu, vrátím ho očištěný zvenku zpět. Teď musím koupit tu "kost".

Dík.
Quinn
quinn

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 65
Registrován: 28 srp 2009, 09:53
Bydliště: Kozlíky a Praha 6
Skútr / moto: Yamaha Majesty 250 '2003
Tuning / úpravy: krásnej novej výbrus a s ním všechny ty gumičky a variátor J-Costa... Jezdím!

Re: Yamaha Majesty 250 - nutná údržba

Příspěvekod kraken.99 » 11 zář 2009, 23:03

jasně neříkám že to tím je jen občas takový věci pomůžou když už člověk neví co a ona je to nějaká taková chu........
Naposledy upravil KYBLOS dne 10 pro 2013, 03:59, celkově upraveno 2
Důvod: Úprava neslušných výrazů
tel.777 55 22 12 email:kraken.99@seznam.cz skype:kraken.99
Uživatelský avatar
kraken.99

2500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2887
Registrován: 28 dub 2007, 20:41
Bydliště: Chrustenice
Skútr / moto: Suzuki Burgman 650exe 08

Re: Yamaha Majesty 250 - nutná údržba

Příspěvekod quinn » 11 zář 2009, 23:10

Souhlasím, ale tohle zoufalý stádium mám teprve před sebou. Zatím si myslím, že přijdu na to, čím to je prostě hlavou a rukama a voltmetrem. Uvidím. Dík.

12.9. edit:
Ahoj,
včera jsem měl rozebraný kryt plovákové komory, byl úplně čistý, tak jsem dál karburátor nerozebíral.
Dnes jsem jej nasadil zpátky na motor, vrátil jsem ovládání plynu, všechny ty hadičky, vyndal jsem svíčku. Neosadil jsem nic z airboxu, karburátor má teď sání "do luftu" a na víku hlavy je trubka pro vzduch taky neosazená.

Před připojením hadičky přívodu benzínu od podávacího čerpadla jsem zapnutl zapalování, z hadičky šlo okamžitě plno benzínu, podávací čerpadlo tedy jede. Hadičku jsem nasadil na karburátor, po chvíli se čerpadlo zastavilo, protože asi naplnilo plovákovou komoru.

Zkusil jsem zastartovat, svíčku jsem měl mimo hlavu, opřenou o výfuk. Je vidět (a cítit) jiskra, takže zapalování funguje. Vrátil jsem svíčku do hlavy a zkusil. Nic. Přidám plyn, startuji, nic. Ani ň. Vyndám svíčku, suchá, žádná známka benzínu.

Ještě jsem zkontroloval elektrický sytič, teda jestli se to tak jmenuje. V manuálu tomu dílu říkají "Starter set", je to elektromagnet s jehlou. Po zapnutí klíčku je na konektoru u karburátoru 12V, samotná cívka má stejnosměrně 44 Ohmů, takže přerušená není. Jenže ani vyndaná z karburátoru nic viditelného nedělá. Jádro elektomagentu je uvnitř pohyblivé, nic se nezdá zaseklé. Ale po připojení napájení se nic nehýbe. Má se hýbat? Co to má dělat a jak moc to má něco dělat? Ono se totiž zdá, že "někdo" nepouští do válce benzín. Ucpáno zřejmě není (ale uvnitř karburátoru jsem nebyl), do plovákové komory benzín jde. Takže ten benzín asi někdo vypíná, jenže nevím, co zkontrolovat. Poradíte někdo pls?

8steve píše:Ten sytic jede na stridavy proud, takze takhle jak si to zkousel nezjistis nic. Je ucpany karbec. Z toho jak to popisujes je to vicemene jiste.

Úplně nerozumím s tím sytičem. Jediné střídavé napětí na skůtru leze z alternátoru a jen za běhu motoru. Jenže ono je na něm napětí i bez startování, jen se zapnutým klíčkem. Když sytič odpojím, je na drátech naprázdno 12V=, když ho připojím, ty svorky spadnou na asi 1,8V, tzn. že to napětí, které sytič napájí, není úplně tvrdé, nebo je spínač poškozený. Ale dobře, dejme tomu, že sytiči nic není (protože není přerušený), pak může být v pytli jeho řízení.

Ještě poslední otázka k sytiči: Byl by důvodem k úplnému nenastartování, nebo by to jen neběželo pořádně? Umí (nefunkční) sytič úplně zablokovat karburátor, nebo jenom benzín přidává?

Tak asi tedy směřuji k rozborce a následné sborce karburátoru. No potěš koště.

19:30 edit:
Druhé půldne nad rozebraným skůtrem. Rozebral jsem a zase složil karburátor. Skor celej, neotevíral jsem pumpičku na obohacení směsi při přidání plynu, ta fungovala na stisk, tak jsem do ní nelezl. Hlavní tryska čistá, byla a je. Jehla nad hlavní tryskou i její membrána byla a je čistá, membrána nepoškozená. Čištěno jen vzduchem, abych membránu nepoškodil. Je tam ještě další membárna, vypadalo to, že z jedné strany na ní má být snad dokonce chladící kapalina (je to možný???) taky nepoškozená, nikde ani smítko špíny. Ventil přívodu benzínu, ovládaný plovákem, jsem nerozebíral, protože tyčka, která drží plovák, je fest zalisovaná a tak plovák nešel rozumně odendat, ale na profouknutí je ventil v pořádku, když pustím plovák, jde vzduch, když plovák zvednu, vzduch nejde. S nastavením plováku jsem nehýbal.
Pak jsem proměřil potenciometr natočení plynu. Celá dráha má asi 4,8kOhmu, dva ze tří drátů (jeden proti středu s natáčením ukazuje od 4,8kOhmu k nule, poslední drát proti středu ukazoval s natáčením od 0 do 4,8k. Prostě tak, jak bych čekal.
Nevyzkouším přidávání vzduchu z vedlejšího vzduchového filtru, ovládaný podtlakem od sání (v seznamu součástek se to jmenuje Air Induction System).

Složím to zpět, dávám bacha, aby mi toho zbylo co nejmíň. Je už tma, tak znova zkusím svíčku venku, krásně pálí, blesky jako blázen. Zapnu klíček, pumpa doplní benzín do karburátoru. Začnu startovat, suchý zvuk, nic. Nakonec sahám do vstupního vzduchového hrdla karburátoru a prstem zvedám jehlu nad hlavní tryskou, proti tlaku membrány. Jenom jinej zvuk, ale motor ani neškytne.

Co jsem neudělal (protože nevím jak): neodvzdušnil jsem chladící okruh, jenom jsem napojil hadice, takž jestli je zapotřebí nějaký tlak pod tu menší membránu, tak to asi není. Ale zase, z ničeho jsem nevytáhl špínu, všecho se zdálo být stejné před i po rozebrání.

Neškytne, svíčka je suchá... Přece tohe někoho musí trknout, co dělám blbě, ne?

13.9. edit:
8steve, šroubek u sytiče jsem našel, na odvzdušnění to asi nestačí jen startovat, asi musí motor běžet. Takže vzduch ve vodním potrbí v karburátoru je asi dál.

Díval jsem se na rozvodový řetěz, jestli nemohl poskočit, řekl bych, že ne. Je napnutý a zuby vysoké. Sací ventil se zvedá, výfukový jsem neodkrýval, ale když dám prst na výfuk, tak to trochu funí. Sací difuzor na karburátoru má při startování silný podtlak a po zavření dlaní se celý prostor naplní benzínem... Špricka akcelerátoru taky stříká, hlavní i volnoběžnou trysku jsem měl venku, vše čisté a průchozí. Membrány v karburátoru nepoškozené. Tím ucpáním difuzoru rukou jsem už dokázal zaplavit i svíčku, ale že by motor blafnul, to ani náhodou. Mám bez nářadí nějak orientačně šanci zjistit časování jiskry? S tím motorem je nějaká jedna konkrétní závada, až ji najdu, zase bude lítat. Ale když nenajdu...
Naposledy upravil KYBLOS dne 10 pro 2013, 04:04, celkově upraveno 4
Důvod: Sloučeno 5 příspěvků pod sebou
Quinn
quinn

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 65
Registrován: 28 srp 2009, 09:53
Bydliště: Kozlíky a Praha 6
Skútr / moto: Yamaha Majesty 250 '2003
Tuning / úpravy: krásnej novej výbrus a s ním všechny ty gumičky a variátor J-Costa... Jezdím!

Re: Yamaha Majesty 250 - nutná údržba

Příspěvekod dr.snake » 13 zář 2009, 12:53

tha to si kupil riadne vyhonenu hajtru :mrgreen:
dr.snake

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 262
Registrován: 07 říj 2008, 18:32
Bydliště: kosice slovensko
Skútr / moto: majesty 125

Re: Yamaha Majesty 250 - nutná údržba

Příspěvekod quinn » 13 zář 2009, 12:59

Snejku, to že to neumím najít ještě neznamená, že je to hajtra. Možná ten, kdo má tenhle skůtr v ruce bude vědět. Když nevíš, můžeš běhat koldokol a nenajdeš to. Asi postý opakuju, že do poslední chvíle lítal jako drak. Jestli je tam něco prdlý a já nevím co, tak to prostě nejede. To ale fakt neznamená, že je to hajtra. Spíš to znamená, že neumím opravovat skůtry...

S výjimkou tý vytřepaný kosti jsem zatím při už dost podrobný inspekci nenašel nic rozbitýho. Nic. Čistej karbec, čistá svíčka. Všechno se zdá běhat, jenom to nenastartuje.

Tahle poznámka mě nadzvedla, protože prostě není pravdivá.
Naposledy upravil KYBLOS dne 10 pro 2013, 04:05, celkově upraveno 2
Důvod: Citace posledního příspěvku
Quinn
quinn

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 65
Registrován: 28 srp 2009, 09:53
Bydliště: Kozlíky a Praha 6
Skútr / moto: Yamaha Majesty 250 '2003
Tuning / úpravy: krásnej novej výbrus a s ním všechny ty gumičky a variátor J-Costa... Jezdím!

Re: Yamaha Majesty 250 - nutná údržba

Příspěvekod Mojda » 13 zář 2009, 13:20

Tohle je hodně zajímavý případ pro mechaniky, ale mám pocit, že ty Quinne píšeš jako naprostej profesionál ( myslím tím odborné výrazy, které normální člobrda ani nezná ), kterej jen zkouší, jestli se na to tady na SF přijde ??? !!! V každém případě přeji upřímně úspěch.
PS : A odkud vlastně jsi ?
* Na světě jsou dva druhy lidí, ti co mě mají rádi a ti co půjdou do pekla...
Uživatelský avatar
Mojda

1500+
 
Reputace: 246
Příspěvky: 1738
Registrován: 04 lis 2007, 21:52
Bydliště: Prágl
Skútr / moto: mrňavá Aprilka

Re: Yamaha Majesty 250 - nutná údržba

Příspěvekod quinn » 13 zář 2009, 13:44

Ale prd, jsem naštvanej. To, co jsem napsal, je pravda. Venku je nádherně, měl bych si užívat zbytku motosezóny, a zatím je skůtr rozpůlený na trávě před bytem... Stojí tam jak mrcha. Na víkend jsem si z práce dovezl svou baterku dobitou, už se holka sotva vleče...

Já už fakt nevím, jak na to. Chodím okolo jak blb. Asi proto jsem kdysi zahodil pincka, tam se šteloval odtrh a předstih každý týden, furt něco s kondíkem. A furt se za pinckem pobíhalo. Právě proto jsem si cenil tohodle skůtru, kterej vždy chytil na první nakopnutí. No a teď startér funí (spíš funěl, už dofuněl), sahám do karburátoru, a von furt nic. Kdykoli už mám depku a vyndám svíčku a zastartuju, lítaj jiskry.

Jsem technik, ale elektro. Vím celkem přesně, jaké poměry by měly v hlavě kolem zapálení vzniknout, ale když pak na to koukáš a nejde to, přichází depka. Tohle chce někoho, kdo to dělá denně a třeba na to přijde, možná jsem přehlídl něco důležitého. A něco nezměřím, třeba právě to časování jiskry. Já navíc seděl na tom rozjetým skůtru, když to tak v 90 chcíplo, žádný škytání. Prostě konec. Nejdřív jsem na to chtěl vlítnout hned na poli, že něco upadlo. Teď to mám 14 dní rozebraný a stejně vím prd... tom je nějakej háček... Do pytle, já bych jezdil...

Odkud jsem? Vesnice kousek od ruzyňskýho letiště, směrem na Kralupy... Do práce do Prahy krásnejch 20 km... Skůtr je ideál, ale musí fachčit.
Naposledy upravil KYBLOS dne 10 pro 2013, 04:05, celkově upraveno 1
Důvod: Citace posledního příspěvku
Quinn
quinn

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 65
Registrován: 28 srp 2009, 09:53
Bydliště: Kozlíky a Praha 6
Skútr / moto: Yamaha Majesty 250 '2003
Tuning / úpravy: krásnej novej výbrus a s ním všechny ty gumičky a variátor J-Costa... Jezdím!

Re: Yamaha Majesty 250 - nutná údržba

Příspěvekod ohka » 13 zář 2009, 20:00

to quinne, cítím s tebou, ale tady je fakt každá rada drahá. Jak jsem už psala, jsem jen ženská a pokud teď napíši nějakou hloupost, tak se předem omlouvám, ale.. někde ve startéru jsou uhlíky a pokud by nebyly v pořádku, tak by to také nešlo nastartovat. Zkus zjistit jestli ty uhlíky jsou OK. Pokud je to blbost, tak ať mě nikdo nekamenuje, jen se snažím pomoct.
Zastavte svět, chci vystoupit !
mobil: 608 804 300 , 608 465 787
Uživatelský avatar
ohka

1000+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Albrechtičky
Skútr / moto: MBK Skyliner 250

Re: Yamaha Majesty 250 - nutná údržba

Příspěvekod kraken.99 » 13 zář 2009, 20:04

helenko kamenovat tě nikdo nebude ale pro tvojí informaci kdyby jsi to někdy potřebovala tak kdyby byly špatné uhlíky tak by netošil startér
tel.777 55 22 12 email:kraken.99@seznam.cz skype:kraken.99
Uživatelský avatar
kraken.99

2500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2887
Registrován: 28 dub 2007, 20:41
Bydliště: Chrustenice
Skútr / moto: Suzuki Burgman 650exe 08

Re: Yamaha Majesty 250 - nutná údržba

Příspěvekod ohka » 13 zář 2009, 20:13

Díky Krakene, zase jsem o něco chytřejší :wink:
Zastavte svět, chci vystoupit !
mobil: 608 804 300 , 608 465 787
Uživatelský avatar
ohka

1000+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Albrechtičky
Skútr / moto: MBK Skyliner 250

Re: Yamaha Majesty 250 - nutná údržba

Příspěvekod kraken.99 » 13 zář 2009, 20:19

z toho si nic nedělej já toho zrovna moc nevím :D
tel.777 55 22 12 email:kraken.99@seznam.cz skype:kraken.99
Uživatelský avatar
kraken.99

2500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2887
Registrován: 28 dub 2007, 20:41
Bydliště: Chrustenice
Skútr / moto: Suzuki Burgman 650exe 08

PředchozíDalší

Zpět na Technické problémy se skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Bing [Bot] a 22 návštevníků