Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
19 kvě 2012, 22:36
dobry vecer,sem cerstvy majitel tohoto skutrika po koupi a po ceste domů mi začal vytíkat olej někde ale nemuzu prijit na to kde presne ,kdyz sem sundal sedlo a kouknul na motor tak byl pocákaný olejem ,čistě olejem,jenze jde o to i ze byvaly majitel kdyz ukazoval stav hladiny na měrce tak tam měl nad risku az namaximu ,myslite ze bude prasknuta nejaka hadice popř. která,nebo proste kdyz se to preleje tak to nekama vysplouchne ven (kama?) ,diky jinak skutrik jezdi krasne ,diky za kazdou radu
20 kvě 2012, 18:14
Co ti máme poradit? Musíš najít, odkud to teče. V lepším případě to bude hadička, v horším se uvidí.
Pokud ti začal téct olej při cestě od prodávajícího, měl ses hned otočit a jít mu to hodit na hlavu a zeptat se v jakým stavu to prodává, když ani nedojedeš domů a už ti z toho cáká olej.
Ani nenapíšeš jestli je to 2T nebo 4T to je pak těžký....
20 kvě 2012, 19:02
Je to 4t ... a určitě bych udělal přesně to co říkal kolega sedli .. Únik oleje neni žádná sranda .. okamžitě kontaktovat prodávajícího a buďto ať to dá dokupy a nebo ať vrátí peníze ..
20 kvě 2012, 19:36
Každopádně nikam ven by to cákat němělo. Možná když tam bylo hodně oleje tak mohlo fouknout těsnění. Hodně oleje je na prd, od toho jsou měrky a ten motor potřebuje oleje od rysky k rysce - ani míň ani víc. Omasti motor a trochu ho pak projeď nebo jen nastartuj a bude vidět odkud to jde (oleje tam dej tak jak se má). Nevím jak u 125 ale u 250 žádná olejová hadička není - aspoň o ní nevím.
20 kvě 2012, 22:03
oky je to 4t vodou chlazenej,yamaha majesty 125 ,rok 2002 ,dovoz IT na cz papirech v pohode vsechno,jn taky sem se rozmejšlel zdali mu to vratím či co no dneska sem to odmastil poradne a jel to projet tak olej to uz nikde nestrika na měrce uz je to mezi riskama ten dotycnej to mel utopeny nad maximem tak asik to nekde vyprsklo a zustalo tam tak jak tam ma bejt,no uvidi se kdyztak dam vedet ,žere to normalně a jizda hned to taha za plynem takze v poho sem se aj bal aby nebylo po tesneni v motoru ho.no. no a prave ze to prestalo ,jediny co sem zjistil bylo ze ta velka hadice co vede od karbecu sání je vyklouzla ven a byl tam fuk tak jestli tama to teklo ten prebytecnej olej buh vi,jinak dneska sem to mel zahraty a projety a uz zadna kapička a na risce v poho,doufam ze to bude ok ,zas sem si rikal kdyby to bylo tesneni na hlave nebo tak tak by to nemelo vykon ale tahle majda jede krasne 120km/h tacho, nedalo me to po dalnici to nezkusit. no a prave ze sem si stahoval manualy a nic sem nenasel o hadicich kolem motoru s olejem,jo a kdyz uz o tom oleji jakej davate do majdy motorovej ? a jakej převodovej? díky a omluvte me za to vyhrknuti bez informací- proste me to nasralo po prijezdu domu.
Naposledy upravil
KYBLOS dne 02 pro 2013, 02:15, celkově upraveno 1
Důvod: Citace posledního příspěvku
20 kvě 2012, 22:09
Asi to před předáním dolil a řekl si radši víc jak míň, nebo nechtěl nechávat zbytek oleje v lahvi. Když to neodneslo těsnění, tak to má asi někde výtok kde to při velkým tlaku oleje v motoru odpustí. Pořádně vyčistit a po každé jízdě kontrolovat, už to asi bude ok.
20 kvě 2012, 22:17
Já dávám motorovej olej Scooter Expert 4T 10W40 od Motulu, v převodech mám klasiku PP80 (nebo 90?), tam je to v celku jedno.
21 kvě 2012, 18:18
Ahoj, kamarádi!
Nevím jestli je téma Majesty 125 ještě funkční a tak se zde zeptám, protože nechci otvírat nová vlákna.
Otázka je jednoduchá.
Nezaskakuje mi startér! Občas, tedy když je skútr studený tak zaskočí vždycky, problém však nastane v okamžiku, kdy se motor už i jen lehce ohřeje. To se vždycky jen roztočí pastorek, poskakuje tam jak trefenej, ale ne a ne zaskočit a otočit! Máte s tím někdo zkušenost? Jde to udělat doma?
Přeju všem pěkný den!
21 kvě 2012, 19:19
Dle mého ti nevyjíždí pastorek a chyba je v kotvě. Moc tomu nerozumím, u 250 je vysunutej furt a je tam takový volnoběžný kolečko (aspoň myslím). Doma by to asi šlo, ale nevim. Zkus zatím pročistit kontakty (i na relátku startování) a změřit baterku, jestli tam jde dost šťávy
21 kvě 2012, 19:58
Baterka je nová a dobíjení zcela nově udělané. Problém se objevil už před velkou údržbou elektroinstalace, ale tehdy jsem tomu nevěnoval takovou pozornost, protože mi to udělalo víceméně výjimečně a nijak mě to neobtěžovalo. Bohužel teď je to tak jaksi na denním pořádku a vadí mi to. Nakonec se to vždycky povede, ale fakt to trvá.
Já jen jestli někdo podobný problém neřešil, protože mám r.v. 98 a i když teď to každému super maká, jednou přijde doba, kdy to zhebne!
21 kvě 2012, 20:11
Rozebrat, vyčistit, vyměnit ložiska, popř. uhlíky, jemně očistit kotvu tech. benzínem a složit.
21 kvě 2012, 20:50
No výborně! Dle návodu, usuzuji, že to jde udělat doma.
Děkuju za pomoc.
21 kvě 2012, 20:55
crhy píše:Rozebrat, vyčistit, vyměnit ložiska, popř. uhlíky, jemně očistit kotvu tech. benzínem a složit.
to nebudou ložiska ale futra bych řekl nejspíše mosazna,leda vylisovat a nechat si udelat u znameho soustružníka,popřípadně teda ty uhlíky. pokud uz by tam byli ložiska tak tepelnou roztažností se ti vymezí vůle ve vyšlahanych ložiskách ale zas se poradne neprotočí,ale většinou to jede ve futrách,nu a jak se říká dokavad se nepodíváš tak nic nevíš
21 kvě 2012, 21:00
Ano, správně, někde jsou futra, jak jsi správně podotkl, tak zkušený soustružník vše zdatně zhotoví během chvilky.
21 kvě 2012, 21:09
Ajaj, futra, soustružník, ke všemu šikovný a lis. To se obávám, že dohromady nedám. Asi stroj svěřím servisu.