Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
19 dub 2011, 22:44
Ou, tady se to problémy s elektřinou jen hemží, doufám že mně se vyhnou... Potkávací světla by měla svítit i při vypnutém motoru. Jinak pokud funguje světelná houkačka, ale dálková světla trvale zapnou nejdou, hledal bych chybu v tom spínači, kterej je pro světelnou houkačku i přepínání na dálková světla společný...
20 dub 2011, 21:10
MIlo: Díky moc
17 srp 2011, 20:10
Ahoj, potřeboval bych od vás kdo tomu troška rozumí radu
Asi před měsícem jsem se vracel večer z tréninku domu, zhruba 1 km před barákem mi začala problikávat kontrolka vaření na tachometru, trochu jsem se lekl a tak jsem majdu chcípnul a odtáhl domu stím že se na to další den mrknu. Druhý den jsem zaspal, tak jsem na to tak trochu zapomněl a jel do práce. Cesta je dlouhá cca. 5 km, za tu dobu se mi kontrolka NErosvítila a majda běžela jak hodinky. Tak jsem si řekl že to byl asi planý poplach a nechal to být. Asi před týdnem se mi kontrolka zase kousek od baráku rosvítila, tak jsem okamžitě chcípnul a dolil vodu do chladiče, ikdyž jsem jí měl pořád mezi ryskama. Předevčírem se rozsvítila znova, tak jsem se rozhodl že jí celou vyměnim. Vypouštěcí šroub jsem nikde nenašel, tak jsem odpojil hadici od chladiče a kapalinu vypustil, byla to spíše voda jak fridex tak jsem zajel do Yamahy a koupil originalní chladíci kapalinu a nalil jsem jí do nádobky.vše se zdálo ok. Nastartoval jsem a jel jsem to projet kolem garáže, majda začala po 5 minutách zase vařit, chtěl jsem otevřít dolévací nádobku ale kapalina chtěla vystříknout, tak jsem jí nechal vystydnout a poté jsem zjistil že trošku klesla hladinka, tak jsem jí zase dolil a skusil jí znovu projet, netrvalo to 2 minuty a majda opět vařila. Nechal jsem to přes noc bejt a dneska ráno jsem to šel opět skusit, majda běžela 5 minut na volnoběhu a potom opět začala vařit ale chladič a hadice byly studený, tak jsem kapalinu znova vypustil a mrknul jsem na čerpadlo, to se točí jako hodinky. Takže jediná věc která mě napadla je ta, že je to zavzdušněný nebo že je někde ucpaná hadice.
začala vařit = rozsvítila se konrolka ( nevím jesti opravdu vaří )
odvzdušňovací šroub na tom podle schématu nikde není a mechanik z yamahy mi řekl, že prý se to neodvzdušňuje, že prý se to má udělat samo a já to mám nechat i přes rozsvícenou kontrolku běžet. že by se to mělo odvzdušnit.
( mám Yamahu Majesty 125 rok 2004 )
CO si otom myslíte ? budu rád za každou radu
tady přikládám foto ...
http://horvyyy.rajce.idnes.cz/Chladic_pumpa možná někdo poznáte včem je chyba
Díky Horvy
18 srp 2011, 13:39
motorka ma dva termostaty.. ,alespon u me podle manualu.. jeden otvira po 50°C a druhy spousti vetrak pri 93°C
ty mas asi problem s tim prvni, je to nejaka zaklopka, ktera, kdyz je studeny motor nepousti cirkulaci po celem obehu,ale jen v motoru.
Ale na 100% na me nedej.
19 srp 2011, 21:53
Takže podávám další info. Dneska jsem zavřel pumpu nalil kapalinu a znova odzkoušel, výsledek je takový, že kapalina v motoru je ale necirkuluje ... hadice která vede z motoru do chladiče je studená .. tím pádem jsem usoudil že je na vině termostat protože se neotevře, tudíž nemůže cirkulovat voda .. tak jsem ho teda vyndal a vzal domu odzkoušet ... hodil jsem ho do vody a začal jí vařit ¨... otevírá se uplně krásně při 85 stupních ... tak jsem ztoho normálně jelen .. fakt už nevím kde může být chyba ...
20 srp 2011, 02:27
jsem jelen cislo 2 ...
20 srp 2011, 09:48
Ahoj Horvy,,,,,,už tu měl někdo podobný problém ale na jiném skůtru,tomu pod tlakem prokluzovala vrtulka,,skus to pořádně prověřit,,,
20 srp 2011, 15:27
super, díky za rady ... v Pondělí pořádně propláchnu chladič a namontuju ten termostat zpátky ... a skusim to znova naposled ...
Ahoj mamaha... tak to by mě ani nenapadlo, ale podle okolností je to dost pravděpodobný, asi to prdnu do Yamahy ať se stím nějak poperou ... kdyby to byla ta pumpa tak já to stejnak nijak neodzkouším ..
Díky
20 srp 2011, 15:52
Jestli plníš systém hrdlem vyrovnávací nádržky, tak se ani nedivím, že vaříš. Tudy totiž okruh u Majesty nenaplníš! Musíš sundat přední kapotáž a naplnit okruh hrdlem na chladiči, odvzdušňovací šroubek je na pumpě. A do vyrovnávací nádobky potom doplň jen mezi rysky. Ten okruh je spojen s nádržkou zpětným ventilem, (resp. dvěma) přes které buď přepouští přetlak v případě ohřevu a nebo druhým zpět nasává v případě chladnutí. Pokud je szstém těsný, tak stačí jen udržovat hladinu ve vyrovnávací nádržce, ale celý ho plnit je nutné zásadně hrdlem na hoře na chladiči!
20 srp 2011, 16:00
Já vím že jste se otom bavili asi na 2 straně tohodle vlákna, ale jám mám rok 2004 a tam je chlazení řešený uplně jinak, žádnou vyrovnávající nádržku tam nemám, mám jenom nádobku nahoře vepředu vtom malym plastu, jinak skutr je celej rozebaranej, volal jsem kvůli tomu i milovi kterej má rok 2003 a jěště tam tu vyrovnávají nádobku má .. já už ne ..
Mám to řešený z nádobky rovnou do chladiče¨, z chladiče do pumpy z pumpy domotru a přes termostat zpátky do chladiče .. jenže hadice z motoru zpátky do chladiče je studená ..
20 srp 2011, 16:16
To vypadá na problém s pumpou, když je hadice studená.
20 srp 2011, 16:25
Jdu do garáže dát tam ten termostat a vyčistit chladič pokuĎ to i potom nepujde tak to odvezu do servisu
Večer napíšu jak to dopadlo
23 srp 2011, 19:18
Přátelé, mám Majesty 125 r.v. 2002. Dnes mě začala zlobit ručička palivoměru. Při otočení klíčku ručička "lítá" neustále nahoru a dolů v celém svém rozsahu. Zkoušel jsem odpojovat baterku, kontroloval pojistky a nic. Nesetkal se někdo s obdobným problémem?
23 srp 2011, 21:56
chyba je ve spoji plovaku s centralou tveho stroje.
bud jen nekde dratek spatne drzi v jazycku, nebo horsi varianta, taky se ti prodrel odporovy dratek na palivomeru a ten je treba vymenit, nebo spravit premotanim...
24 srp 2011, 09:26
Děkuji za radu. Tys měl obdobný problem? Někde jsem se dočetl, že takhle zlobil maxster a yamaha tvrdila, že je chyba v budíkách, což se mi moc nezdá. Nehledě na to, že stojí bratru 5500,-...
Nevěděl bys o nějakém elektromechanikovi, který by byl schopný to dát do kupy? Nejlépe Praha a okolí..