Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
Odeslat odpověď

Yamaha Aerox - jede jen 80km/hod.

27 bře 2011, 22:47

zdravím, mám aeroxe 100 a jede jen 80km. mam tam variator malossi multivar válečky 11g. to je celý tuning co tam je. skutr táhne ve všech otáčkách. když jsem ten variator koupil psali mi že by měl jet kolem 100 ale to se mi podařilo jet jen s kopce :). díky za rady

Re: Yamaha Aerox - jede jen 80km/hod.

27 bře 2011, 22:53

Kolik jsi myslel že bude 100ccm jezdit??? Buď rád za 80kmh. Opravdu

Re: Yamaha Aerox - jede jen 80km/hod.

27 bře 2011, 22:59

jo, ale v tp je 86km/hod a mě to jede ještě míň a stím variatorem by to přece mělo jet rychleji než seriovka. seriovka jela stejně rychle jak mallosi multivar.

Re: Yamaha Aerox - jede jen 80km/hod.

27 bře 2011, 23:16

Já ti rozumím, štvou tě peníze za "rychlejší varec",ale u tohohle obsahu přeci nejde o maximálku. TP 86kmh, realita 80kmh, po tuningu možná 91kmh. Výsledek je nulovej. Ale snad někdo poradí.Já jen že neočekávej zázraky.

Re: Yamaha Aerox - jede jen 80km/hod.

06 dub 2011, 20:45

Já bych prubnul asi o 2g těžší válečky a pak uvidíš jestli se ti zvedne maximálka. Moc tě to stát nebude a určitě zjistíš jestli ten variátor dokáže větší rychlost.

Re: Yamaha Aerox - jede jen 80km/hod.

07 dub 2011, 00:52

spíš udělá o poznání hbitější starty, ale stovka je na 80-90 km/h tak akorát.

Re: Yamaha Aerox - jede jen 80km/hod.

07 dub 2011, 14:27

Nevím nevím jestli těžší válečky udělají ostřejší starty.....jestli to nebude spíš naopak

Re: Yamaha Aerox - jede jen 80km/hod.

07 dub 2011, 15:30

Záleží na tom, jak se mu to teď chová... pokud to točí a nejede, tak mu ty těžší válečky pomůžou, i když spíš v té maximálce než ve startech. Doporučuju přečíst článek Ladíme variátor a pak to zkusit :)

Re: Yamaha Aerox - jede jen 80km/hod.

07 dub 2011, 15:37

Stáhnuto ze Scootlandu a snad jde o stejný Aerox, jaký je tam popsaný :roll:
Tipy na tuning (motor Minarelli 100)
Dvoutaktní "stovka" od Minarelli je už z výroby konstruován jako nízkootáčkový motor, to s sebou nese jisté výhody i nevýhody. Plusem je velká životnost a kvalita těchto motorů, i v extrémních podmínkách jsou vzduchem chlazené verze schopné najezdit okolo 40 tisíc kilometrů a to bez vážnějších investic.
Pro úpravy jsou ale nízké otáčky překážkou, proto je zde nutné přistupovat jinak než k ostatním skútrům. To co funguje například na 50ccm Minarelli motoru totiž na 100ccm nebude mít prakticky žádný efekt.
První nutná investice je výměna variátoru. Sériový pustí motor na maximálku kolem 85km/h, s Malossi multivar se běžně dostanere na rovince na 90-95km/h.
Dalšího oživení můžete dosáhnout výměnou výfuku. Zde je nejlepším řešením výfuk Giannelli Sprint, nízkootáčkovému motoru dokáže naložit slušnou porci kroutícího momentu a pustít jej i dále v maximálních otáčkách. Je možné, že se vám jeho design nebude úplně zamlouvat a upřednostníte klasický laděný výfuk. V tom případě volte výfuk LeoVince ZX pro střední otáčky. Závodní výfuky jako například Tecnigas SRS na tento motor naprosto nemají význam, do otáček potřebných k tomu, aby výfuk "táhnul" se motor zkrátka vůbec nedostane. Doporučujeme držet se objemu 100ccm. Výměna za větší válec s sebou nenese žádné razantní zvýšení výkonu, spíše lepší průběh a tah do kopce. Určitě doporučujeme zvolit litinový válec, právě kvuli konstrukci motoru jako celku.
http://www.scootland.cz/skutr-yamaha-aerox-100/

Re: Yamaha Aerox - jede jen 80km/hod.

07 dub 2011, 20:55

hodně duležitej je řemen!!nemáš ho starej,vytahanej?

Re: Yamaha Aerox - jede jen 80km/hod.

12 dub 2011, 13:27

no řemen je tam stary ale nezdá se mi vytahaný ale zkusím ho ještě koupit a uvidím. Motor jede při rozjezdu okolo 6500 ot. a pak kolem 70km/hod vyleze na 7200 ot.. válečky jsou dobré tak nevim co by tam mohlo být ještě špatné.

Re: Yamaha Aerox - jede jen 80km/hod.

15 dub 2011, 12:06

No jestli máš při 70 vysoký otáčky, tak buď válečky nepřetlačí kontrastku a nebo ten variátor prostě dál už nejde.
Zkus bez krytu variátoru, jak daleko Ti ten řemen vyleze jen když to přetlačíš ručně a pak s nastartovaným motorem. Pokud tam s motorem nevyleze. Tak je to podle mě válečky, ale ten řemen bych asi taky vyměnil.

Re: Yamaha Aerox - jede jen 80km/hod.

27 kvě 2011, 15:38

zema píše:Já bych prubnul asi o 2g těžší válečky a pak uvidíš jestli se ti zvedne maximálka. Moc tě to stát nebude a určitě zjistíš jestli ten variátor dokáže větší rychlost.

Těšší válečky?To ten skůtr také musí mít větší výkon aby ti ty válečky vůbec utáhl,může se stát,že taky třeba nevyjedeš kopec který jsi dříve vyjel.Já jsem se něco naxperimentoval s válečkama a je lepší mírně do lehla aby se motor mohl řádně vytočit při těžších válečkách nedosáhneš maximálních otáček motoru.Věř,že to maj inženýři dobře spočítaný.
jira851 píše:Nevím nevím jestli těžší válečky udělají ostřejší starty.....jestli to nebude spíš naopak
[quote="jiAnmo bude to přesně na opak.motor nebude mít pravděpodobně dost síly aby se vůbec vytočil.
Naposledy upravil KYBLOS dne 11 pro 2013, 02:46, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou

Re: Yamaha Aerox - jede jen 80km/hod.

18 led 2012, 19:34

Já s Neos 100 jedu na rovince celkem v pohodě tachometrovejch 110 km/h. A mám jen Multivar s 13g válečkama. Originál k Multivaru byly 11gramový a s těma to moc točilo. Motor ty těžší v pohodě utáhne a i do kopce mi to jede suprově a má řekl bych otáčky akorát. Teď přemejšlim o tom výfuku Giannelli Sprint. Máte s tím někdo zkušenosti? Nestoupne třeba spotřeba?

Re: Yamaha Aerox - jede jen 80km/hod.

21 led 2012, 02:13

No chlapi, ono se řekne že to jede max 80, ale možná tady řešíte věci trochu ze špatné strany. Prvotní co by bylo potřeba znát je kolik má skútr celkově nalítáno, pak jestli má vůbec válec dobré tlaky, jestli je karburátor v dobré kondici a tak můžeme pokračovat dál a dál. Hodně lidí jezdí na špatný benzin než je doporučený, nemá řádně vyčištěný a seřízený karburátor, výfuk je špatně průchozí díky zakarbonování, má špatnou trysku, špinavý filtr. To vše může dělat bohatou, nebo naopak chudou směs. V tomto případě to může být ten rychlostní rozdíl.
Začni nejprve kontrolou těch nejdůležitějších komponentů - karburátor, směs, i sytič může pouštět palivo a dělat směs bohatou, fitr, příruba a tlaky. Výfuk jak jsem říkal může být napálený a výkon je v čoudu. Přestaň se zabývat variátorem, ten nechej až naposled, teď ho můžeš řešit a až přijdeš na to kde je zakopanej pes, tak ho budeš řešit znovu. Tohle je pouze moje rada, která vychází z praxe. Jo a nebudu říkat to, že i podhuštěné kola ti ubírají na maximálce. Váha jezdce je taky priorita!
Doufám že jsem trochu pomohl a pokud ti nebude něco jasné, klidně se ozvi. :wink:
Odeslat odpověď