No chlapi, ono se řekne že to jede max 80, ale možná tady řešíte věci trochu ze špatné strany. Prvotní co by bylo potřeba znát je kolik má skútr celkově nalítáno, pak jestli má vůbec válec dobré tlaky, jestli je karburátor v dobré kondici a tak můžeme pokračovat dál a dál. Hodně lidí jezdí na špatný benzin než je doporučený, nemá řádně vyčištěný a seřízený karburátor, výfuk je špatně průchozí díky zakarbonování, má špatnou trysku, špinavý filtr. To vše může dělat bohatou, nebo naopak chudou směs. V tomto případě to může být ten rychlostní rozdíl.
Začni nejprve kontrolou těch nejdůležitějších komponentů - karburátor, směs, i sytič může pouštět palivo a dělat směs bohatou, fitr, příruba a tlaky. Výfuk jak jsem říkal může být napálený a výkon je v čoudu. Přestaň se zabývat variátorem, ten nechej až naposled, teď ho můžeš řešit a až přijdeš na to kde je zakopanej pes, tak ho budeš řešit znovu. Tohle je pouze moje rada, která vychází z praxe. Jo a nebudu říkat to, že i podhuštěné kola ti ubírají na maximálce. Váha jezdce je taky priorita!
Doufám že jsem trochu pomohl a pokud ti nebude něco jasné, klidně se ozvi.